
Nesumnjivo je da će motori sa unutrašnjim saogrevanjem završiti svoju karijeru, pitanje je samo kada. Ako je suditi po poslednjem kvartalnom izveštaju Baron Fundsa, kada je BMW u pitanju - pre nego što mislite
Dva analitičara jedne od vodećih svetskih investicionih firmi pročešljali su BMW-ovo poslovanje i posetili centralu u Minhenu i pogone za sklapanje električnih vozila i ugljeničnih vlakana u Dingolfingu.
U razgovoru sa BMW-ovim finansijskim timom su saznali da je pred automobilskom industrijom revolucija u pogonskoj tehnologiji, zbog čega zaključuju da bi u sledećih deset godina Bavarci u celosti mogli da ugase proizvodnju benzinaca i dizelaša.
Mada prilično nategnut, ovaj izveštaj nije i u potpunosti neutemeljen.
BMW-ovo kormilo će od maja sledeće godine preuzeti 49-godišnji Harald Krueger. Direktor proizvodnje i član uprave bio je ključni čovek za lansiranje projekta električnih i-automobila pa je prilično naklonjen zelenim tehnologijama zbog čega Bloomberg već sada najavljuje novu eru BMW-a.
Činjenica jeste da su moderni benzinci i dizelaši ekonomičniji i štedljiviji nego ikada pre i da im je uparivanjem sa elektromotorima i baterijama udahnuta nova mladost, ali potpuno električna budućnost je pred vratima.
Da li će na njih zakucati za samo deset godina? Šta vi mislite?
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
Tesko da ce to biti tako.
BMW ne zaradjuje na prodaji automobila koliko zaradjuje na njihovom odrzavanju, prodaji delova itd.
"Problem" za auto-industriju su definitivno elektricni motori koji prelaze po milion kilometara bez potrebe za bilo kakvo odrzavanje.
Ono sto je odlicno za potrosace je katastrofalno za proizvodjace jer tu nema para za njih, barem ne koliko bi hteli.
a sta cemo sa povecanim zagadjenjem koje ce biti neminovno zbog povecanja proizvodnje i potrosnje elektricne energije...
Šta vi mislite?
Ja mislim da je realno, to je dovoljno vremena da se napravi proboj u oblasti skladištenja i regeneracije energije, u tom periodu bi trebali imati gradske automobile sa autonomijom do 300km.
Vozim hybrida i počeo sam obožavati struju. Opće mi ne nedostaje zvuk motora u startu. Fenomenalan osjećaj. Mogu samo zamisliti kako je voziti Teslu :-)
@eki, pitaju se proizvodjaci automobila a ne delova. Niko nece da gubi trku na trzistu zato sto ima zaostale delove. Pravice druge delove za elektricne automobile i kraj price. Kad se prvi put pojavio elektromobil bile su price kako to nikada nece zaziveti iz istih razloga pa vidimo da se menja situacija.
Ма нема од тога ништа!!
То би представљало апсолутно редефинисање економских принципа који су постављани вековима.
Америка одржава статус суперсиле искључиво на томе што бесомучно штампа доларе који се користе у светској трговини нафте. Када се нафта не би користила Америка би нестала у грађанским и расним сукобима.
Дакле, електротехнологија би се, под условом да нема ограничења, развила за предвиђену деценију-две без проблема, али то је за очекивати тек када банкари буду завршили тамо где им је одавно место. Мада, како се закувава...ништа није немогуће!