
Objavljena je lista finalista u izboru za Evropski auto godine 2015, odnosno "Car of the Year" (COTY) na kojoj se nalazi sedam automobila.
U žiriju ovog izbora se nalazi 58 specijalizovanih novinara, a pobednik i nosilac titule Evropski auto godine 2015 će biti poznat početkom marta 2015. godine, pred Salon automobila u Ženevi.
Aktuelni nosilac titule Evropskog automobila godine (za 2014.) je inače Peugeot 308.
Lista finalista za Evropski automobil godine 2015:
BMW Serije 2 Active Tourer
Citroen C4 Cactus
Ford Mondeo
Mercedes-Benz C klase
Nissan Qashqai
Renault Twingo
Volkswagen Passat
OK, da napravim mali presek:
1. BMW 2 AT ne zaslužuje titulu jer ima prednji pogon, što je po meni "svetogrđe" za jedan auto iz Minhena. Drugo, dizajn je kopija Kie Carens što je velika sramota za Nemce. Meni dovoljno.
2. C4 Cactus je inovativan, šarmantan, praktičan i ne bi bilo iznenađenje da osvoji titulu, iako pripada klasi koja je daleko manje komercijalna nego npr. u slučaju Passata ili Mondea.
3. Novi Ford Mondeo ne zaslužuje titulu iz jednostavnog razloga što bi bilo smešno da u Evropi "Auto godine 2015" postane model koji se pod imenom Fusion u Americi prodaje još od početka 2012. godine.
4. C klasa je auto koji ima svoje kvalitet, enterijer na prvom mestu, ali mislim da ga preterana estetska sličnost sa S klasom udaljava od titule. Nedovoljno je upadljiv i nedovoljno je "svoj".
5. Quashqai ima slične šanse kao C4 Cactus, segment je drugačiji, ali problematika je kad je reč o Evropi ista. Auto nije dovoljno "mainstream".
6. Renault Twingo je moj apsolutni favorit. Auto mi se izuzetno dopada - od dizajna do pogona - te bih mu bez ikakvog razmišljanja dodelio titulu evropskog Auta godine 2015.
7. Novi Passat je realno najveći favorit. Potpuno nova generacija, korak bliži premijum segmentu...ima sve što je potrebno ali kod mene lično bi presudio šarm novog Twinga.
Hvala Bogu da nisu slepi ko nasi, pa da izaberu 10 godina staru Korsu sa 4 N-Cap zvezdice
Da pobedi C4 Cactus bilo bi mnogo - dva puta u istu grupaciju - to ne ide, mada... VW je relativno skoro imao pobednika, a tipujem na C-klasu (jer MB odavno nije pobedio) ili Twingo... pravila i nekog sablona nema sem metode nabadanja... :)
@MV
BMW 2 AT je kopija Kie Carens?
pa kia se pojavila pola godine pre 2, zar misliš da je za 6 meseci bmw dizajnirao, razvio, podesio i počeo prodaju?
MV
ako je vise od 60% Porscheove prodaje bazirano na prednjem pogonu, ne vidim zbog cega bi bilo strasno ako 10 ili 20% BMW prodaje bude na FWD platformi. Pritom su u pitanju mali automobili, a BMW FWD platforma se dokazala kao jako dobra kod malih automobila. Svetogrdje bi bilo da izbace FWD trojku ili neki veci auto.
@toma
Odakle ti podatak da je 60% Poršeove prodaje bazirano na prednjem pogonu??? Prvi put to čujem. Jes' ti pobrkao nešto?
MV
prosle godine, 52% prodaje je otpalo na Cayene. Ako tome dodas i Panameru, kao i Macan od ove godine. 60% je jos i optimisticka brojka.
Nemoj mi reci da nisi znao da su ovi modeli na VW platformi.
@toma
Cek, ti gledas ako je nesto AWD da je ustvari FWD? Totalna nebuloza. Panamera nije na VW platformi i Panamera je RWD automobil. Osnovna je RWD, S je RWD. Jaci modeli su AWD. Takodje je i svaki Cayenne naravno AWD, svaki Macan je AWD. NE postoji Porse sa FWD. Pomocicu ti oko neceg, eto oko 30.000 911-ica su se prodale u 2013 :) Bas me zanima je l postoji neki automobil da kosta u tom rasponu od 90 do 250.000e, a da se prodaje u takvom broju? Jos ovo sportski automobil.
@toma
Svi ti Poršei koje spominješ nisu FWD, nego su RWD ili AWD. Plus, Panamera ne samo da nije FWD (to bi bilo komično), nego uopšte nije na VW platformi.
Uf, čoveče...:)
MV, dusan
super, onda narucite 2AT sa xDrive-om i resen problem.!
Za panameru nisam sto posto siguran, ali za suv vozila se zna da su na VW platformi. Da slucajno VW ne razvija RWD automobile. A to sto zbog velike snage svi FWD automobili moraju da imaju AWD je neka druga prica. Imao on AWD ili ne, on je baziran folcikinoj FWD platformi. I dusane ne zanosi se o RWD platformi. Samo se raspitaj kako se snaga prenosi na zadnje tockove i bice ti sve jasno.
dusan
Kajen je prosle godine cinio 52% ukupne prodaje Porschea i koristi platformu tuarega. Sta mene briga koliko je prodat 911. Mozda je 911 prodat u milion komada, ne znam. Ono sto ja kazem je da je kajen cinio 52% prodaje...
@toma
Ne bih uzimao 2AT zato sto ima ista KIA za manje para.
Koja to sva suv vozila Porsea? Pa ima ih samo 2. Jedan je na platformi VW-a, a drugi je na platformi Audija ( Macan ), tj na platformi Q5-ice koja NIJE na platformi Tiguana. Ja sam mislio da sve to znas, ali ocigledno znas najvise u domenu Bmw-a...I takodje i ako je Kajen na VW platformi, sta je tu lose? Ti si rekao kako 50 i kusur % prodaje kod Porsea cine FWD vozila, demantovao sam to i zavrsio. Uopste ne znam kako si to mogao da izjavis kad Porse nema nijedan auto sa FWD. Mozes da kupis Porse sa RWD i AWD. Panamera opet ponavljam nije na VW platformi i Panamera je u osnovi RWD (osnovna, S i jos neki model), Turbo, S i ti najjaci su AWD.
dusan
zanimljivo da uporedjujes tu kiju i bmw.....upamti ovo: mnogo vise je bilo koji audi - skoda, nego sto je 2AT - kija.
Taj 2AT ti je kija zato sto su ih novinari tako uporedili. Sta je trebao da ima 2AT - dugacku roadster haubu da bi se razlikovao od ostalih MVP-a? I tu se zavrsava svaka slicnost. Dok kod audija/skode tu pocinje svaka slicnost.
Cek, cek, cek, ti mislis da je Q5 na sopstvenoj platformi. Na nekoj misterioznoj RWD ili AWD platformi. Jedina Audi platforma koja nije FWD je R8 koji je pak jeftina kopija Lamborginia. Jedino sto se neki modeli zbog snage nude iskljucivo u AWD konfiguraciji, pa ti to mozda zamaze oci da nije FWD. Pa pogledaj samo kod Kajena proporcije kad ga gledas s boka. Cistokrvni FWD. Da ne kazem Tuareg. Bas kao i Q7. Samo pogledaj Q7 sa boka, i ako ne vidis taj FWD-ovski prednji prepust, onda OK, nemamo sta da diskutujemo.
Zapamti, kod svih VW i Audija, a samim tim i kod 70% prodatih Porschea, motor napred pokrece prednje tockove, i putem odredjene spojnice (da ne trazim koju vrstu koristi VW) salje snagu i na zadnje. U zabludi si ako mislis da oni imaju neku RWD platformu. Kako funkiconise ta "prirodna" RWD platforma? U gorepomenute procente nisam racunao Panameru. Kao sto sam ti napisao, u 2013. godini Kajen (vozilo na FWD platformi koje se isporucuje iskljucivo u AWD verziji) je cinilo 52% ukupne prodaje porsea. A ove godine na to dodaj i Macana. Bice sigurno 70%. A sledece godine i vise.
Тома
Ухватио си их на фору к'о канаринце на чичак!! :))
Дука
Што брате пре Кију да узмеш кад имаш гомилу кинеских клонова?!
А још ти је боља варијанта да платиш неког лимара да ти на основи голфа двојке исчука лимузину све у шесн'ес! То би ти најбоље решење било.
Још би и своју вест добио овде на блогу, ево и наслова:
-Дука направио БМВ од Голфа2 за мале паре + гајбу Зајечарца!! :))
Da, neko ko je do juče mislio da 60% Poršea ima prednji pogon nas je uhvatio kao kanarince na čičak. Pa on bi to i dalje mislio da mu nismo objasnili da nije tako. :)
P.S. Gagiba, rano je za alkohol ili čime se već radiš kad pišeš ovakve stvari. :)
МВ
Зна Томек све то добро! :)
Чак ми се чини да је он вама објаснио како стоје ствари код Поршеа али ако нисте разумели ево препричаћу.
Од кад је моћна Фолцика усисала Порше око 60% продукције возила Порше поставља на платформу предвиђену да вуче предњи точак. Ради се о такозваним СУВ возилима.
Наравно светогрђе би било да тако нешто уради 911...али код Фолцике се никада не зна. ;)
А што се тиче преподневног рада, за облу девојчицу и добро зезање никада није рано!! :))
П.С.
Чичак је само мамац, лепак завршава посао! :)
Nije važno to za platforme, suština je tome da Poršei kao finalni proizvodi imaju SAMO RWD i AWD. To je činjenica, ostalo je da ne kažem šta. :) Naravno da znam sve o VW-ovim platformama, ali to ne menja finalni proizvod kod ove priče sa Poršeovim pogonom. Tako da, pogrešno ti se čini. :)
@Gagiba
Nije on nikako nikog navukao. On je izjavio kako se 50-60% Porsea godisnje proda sa FWD. Ja sam mu rekao da to nije istina. 2AT je cistokrvi FWD auto, znaci FWD, ovo ima takvu platformu, mislim na Kajena ali nemas samo sa FWD, vec iskljucivo AWD. U klasi 2At ne bih ni njega ni Kiu, vec nekog francuza ili VW.
@toma
Ma covece Porse ne prodaje automobile sa prednjim pogonom. Ili AWD ili RWD. Sad kakva je platforma kod Kajena nije bitno ti njega imas samo AWD. I da Q5 nije na VW platformi. Q5 je na platformi A4-rke koja ne deli platformu ni sa jednim VW. To idi slobodno i proveri. A4, Q5, A5, A6, A7, A8 nemaju VW platforme. Audi je podigao iz pepela Lambo zasto i nesto ne bi uzeo? V10 koji koristi Lambo je doradjivan i poboljsan u Quattro odeljenju, ne u Italiji. Ali se zove Lambo motor zato sto je bolje reci 'R8 ima Lambo motor', nego 'Lambo ima Audi motor'. Marketing je marketing. I to za motor mozes slobodno da proveris ima i toga na netu.
MV
Porse Kajen je na platformi Tuarega. Da mozda Tuareg nije RWD, ili, ohhhh, AWD. Sta je taj Voksvagenov AWD. Mislis da su razvili platformu specijalno za AWD? Smesno. Sedi dole....1. Tuareg kao i Kajen i kao i Q7 su FrontVilDrajv (eto po Vuku ako neko ne razume), i isporucuju se samo u verziji sa pogonom na sva cetiri tocka, koji se kod nekih slabijih vozila iz grupacije mora doplatiti.
Sto kazu ako koza laze, rog ne laze. Uzmite sliku s boka Kajena i tuarega, pa uporedite sa istom slikom X5, i bice stvari jasne. Kajen svojom sveukupnom velicinom donekle prikriva FWD prednji prepust, ali ako se dobro pogleda on je tu. I ne ide nigde.
@toma
Ti si verovatno jedina osoba na svetu koja priča (i, što je najstrašnije, izgleda zaista misli) da Porsche pravi FWD automobile jer dva njegova modela imaju VW platformu. Genijalno.:)
mv
pa objasni mi onda na kojoj su platformi tuareg i q5. I ako imas neki tehnicki detalj da to potkrepis. Npr. kakav je pogon, kako se ostvaruje prenos na prednje, a kako na zadnje tockove.
ps. za Panameru sam se zeznuo, posto me taj auto apsolutno ne interesuje i nisam se raspitao, tj. razguglao, vec sam pomislio da je kao i SUV modeli na nekoj VW platformi.
@toma
Ja ti kazem da je Q5 na platformi A4. To mozes sam slobodno da proveris. A, Macan je na platformi Q5, ne Tiguana.
@Pit
Nisam rekao da je RWD, vec da je Q5 na platformi A4, a A4 ne deli platformu ni sa jednim VW modelom.
dusan
a ko je rekao da Macan nije na Q5 platformi. Prica je o tome da da je vise od pola prodatih Porschea na FWD platformi.
I nemoj mi reci da mislis da Audiji imaju neku zasebnu platformu u odnosu na VW modele. Nije valjda da mislis da ce VW da razvija posebnu FWD platformu za Phetona i posebnu FWD za A8? Ako to mislis onda si smesan.
I drago mi je sto si mi potvrdio da je Macan na FWD platformi (posto se nesto na tu temu prepisujem sa MV). A identicna situacija je i sa Kajenom.