home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novo američko istraživanje ukazuje na to da bi automobili na električni pogon, čije bi se baterije punile strujom iz termocentrala na ugalj, još više zagadili vazduh.

Rešenje za zamenu benzina nije ni etanol - gorivo koje se poslednjih desetak godina dobija preradom kukuruza i krompira, jer ni ono nije "dovoljno zeleno"

"Na neki način je teško pobediti benzin u borbi za smanjenje zagađenja koje pogađa i okolinu i zdravlje čoveka", rekao je koautor studije Džulijan Maršal, profesor mašinstva na Univerzitetu u Minesoti. "Mnoge tehnologije za koje mislimo da su čiste... nisu bolje od benzina".

Ključ je u izvoru struje za punjenje automobila na sasvim električni pogon.

Ako struja bude dolazila od termocentrala na ugalj, električni automobili će dovoditi do 3,6 puta više slučajeva smrti od čađi i smoga u poređenju sa automobilima na benzin.

Uzrok je zagađenje pri proizvodnji struje, ukazuje studija objavljena u ponedeljak u "Zborniku Nacionalne akademije nauka" (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Utvrđeno je i da bi takav izvor struje za električne automobile bio znatno lošiji i po ispuštanju ugljen-dioksida koji u višim slojevima atmosfere formira "ogledalo" koje zarobljava toplotu s površiune Zemlje i time pogoršava zagrevanje klime.

Studija je ispitala ekološku štetu tokom celog roka trajanja automobila, kao i izvor struje i uticaj proizvodnje baterija za automobile na okolinu.

"Nažalost, kada je jedna strana kabla uključena u električno vozilo, a druga u elektranu na ugalj, posledice po okolinu su gore od vožnje običnog automobila, s benzinskim motorom", rekao je Ken Kaldeira sa Ustanove Karnegi za nauku, koji je pohvalio studiju, ali nije učestvovao u njenoj izradi.

Studija otkriva da bi električna vozila izazvala rast smrtnih slučajeva od zagađenja vazduha za 86 odsto u odnosu na automobile s pogonom na benzin.

Ali, ako bi struja dolazila iz termoelekgtrana na prirodni gas, potpuno električni automobil bi proizvodio upola manje zdravstvenih problema zbog zagađenja vazduha nego vozila na benzin.

A ako bi struja dolazila iz elektrana na vetar, vodu ili talase, broj umrlih od zagađenja vazduha bi opao za tri četvrtine u odnosu na sadašnji.

Hibridni i dizel pogon su čistiji od benzina, izazivaju manje smrtnih slučajeva od zagađenja vazduha, i izbacuju manje gasova koji u atmosferi zarobvljavaju toplotu.

Ali, etanol to nije, jer izaziva 80 odsto više slučajeva smrti od aerozagađenja, navodi se u studiji.

Izvor: Mondo.rs / Beta.rs

Foto: arhiva autoblog.rs



čitanja : 958



Komentari

Ja ovo ljudima pričam već godinama. Automobili na struju su (za sada) čist marketing, barem sve dok najveći deo struje za njih ne budemo dobijali iz ekoloških i obnovljivih izvora... (a obaška problem pravljenja i odlaganja "prljavih" baterija). Trenutno se ubedljivo najveći deo struje dobija ih nuklearnih i termo elektrana!

Dakle ako trenutno brinete za ekologoji, onda vozite na autogas, a u budućnosti verovatno na vodonik, tj. fuelcell...

Autor Miki 16 Dec 2014, 19:37

http://www.bmwblog.com/2014/12/16/exclusive-bmw-hydrogen-fuel-cell-concept-not-coming-detroit/

Autor bmw series 8 16 Dec 2014, 20:04

Iako nisam ljubitelj el. vozila ova logika ne pije vode , jer vozila sa SUS motorina po toj logici su dupli zagađivači , direktno kroz izduvne gasove a indirektno kao i el. vozila , kroz vađenje , transport i preradu nafte u rafinerijama...

Ali kako vidimo po zadnjim dešavanjima , da se sa naftom ratuje (SAD vs Rusija-namjernim obaranjem cijena rušenje ekonomije) i da se zbog nje ratuje i uništavaju čitave države , još dugo će nafta imati ulogu kao primarni energent...

Autor Đorđe 16 Dec 2014, 21:06

Ovo je odavno poznato.

Cudno je samo da se tek sada o tome pise javno.

Autor vojvoda 16 Dec 2014, 23:42