
Kako prenosi B92, posle sedam uzastopnih godina tokom kojih je Honda beležila pad prodaje i profita u Evropi, japanski proizvođač očekuje da će lansiranjem novih modela i reorganizacijom kompanije preokrenuti situaciju na evropskom tržištu u svoju korist.
Za razliku od Toyote i Nissana koji su i u vreme krize na automobilskom tržištu ostali važni igrači u Evropi, Honda je od 2007. prepolovila prodaju u ovom delu sveta. Optimistička predviđanja da će se nešto promeniti, Honda zasniva na lansiranju novog modela, krosovera HR-V, ali i na smanjenju izdataka kroz ukidanje radnih mesta u pogonu u Velikoj Britaniji, što bi doprinelo da evropski deo kompanije postane ponovo profitabilan.
"Nekoliko godina smo čekali na novi model, i on je najzad stigao", izjavio je šef prodaje Honde u Evropi, Philip Ross, najavljujući novi HR-V.
Honda HR-V stiže u evropske prodajne salone 2015. godine. Kompanija očekuje da će ovaj pod-kompaktni krosover privući nove kupce, naročito mlade. HR-V će se takmičiti u veoma konkurentnom automobilskom segmentu koji je u usponu. Prognozira se da će se broj prodatih pod-kompaktnih krosovera udvostručiti 2020. u poređenju sa 2014, kada je kupcima u Evropi isporučeno preko 500.000 ovih vozila.

Honda se ne usuđuje da iznese predviđanja o prodaji modela HR-V u Evropi, ali IHS Automotive procenjuje da će u 2016. na evropskom tržištu biti isporučeno oko 30.000 jedinica, što bi HR-V svrstalo na treće mesto najprodavanijih Hondinih automobila, iza modela CR-V i Civic.

U 2013. godini japanski proizvođač prodao je 139.712 automobila u Evropi, sa tržišnim učešćem od 1,1 odsto. Poređenja radi, Honda je 2007. evropskim kupcima prodala rekordnih 313.484 vozila i imala dvostruko veći tržišni udeo.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Honda
Situaciju na evropskom trzistu ovaj, i ne samo ovaj japanski proizvodjac, mogu da preokrenu samo ako se korejski proizvodjaci dobrovoljno povuku. U protivnom, za Japance nastupaju crni dani.
Koreanci samo u Srbiji cine 20 posto ili koliko vec prodatih vozila. U razvijenoj Evropi situacija nije bas takva i dominiraju VW, Renault-NIssan i PSA.
Honda nema stila i to joj je jedini i glavni problem. Na sta samo lici ovaj HRV, kao da je Ssang Yong, a ne Honda.
Civic-novi infotainment i lepse obloge unutra, CR-V isto, Accord isto, Jazz isto. Na stranu sto im je dizajn prilicno dosadan, ali ne i privlacan(ume CR-V da izgleda pristojno, kao i Civic, ali tu vec kostaju kao konkurencija iz klase vise i enterijer i dalje nije na nivou konkurencije).
Porede se sa Toyotom koja isto tako prolazi na trzistu.
Najsmesnije je sto su upravo ovo proizvodjaci koji su u 90im i 00tim bili lideri inovacije.