
Postoje dve vrste vozača: oni koje izluđuju sporaći u levoj traci, i oni koji se redovno vuku kao puževi i ne interesuje ih što smetaju drugima. Verovali ili ne, ovi drugi su veća opasnost na putu.
U slučaju da spadate u drugu grupu molimo vas da napokon shvatite: leva traka kolovoza se koristi samo kada je to baš neophodno, kada se žurite i vozite brže, zapravo najbrže koliko je zakonom propisano na tom delu puta.
Zašto je to važno? Ne samo što će te tako manje nervirati druge vozače koji bi da "nagaze gas", već je tako i bezbednije. Ukoliko milite u levoj traci, rizikujete da vas sa leđa udari drugo vozilo čiji vozač nije na vreme procenio vašu brzinu kretanja i nije stigao da zakoči.
Takođe, ako se sklonite iz leve trake omogućavate svim učesnicima u saobraćaju da stignu dosvojih odredišta što je brže moguće.
Koliko je to bitno potvrđuje i podatak da je Nacionalna asocijacija vozača u SAD, proglasila jun Mesecom vozačke solidarnosti, sa namerom da, između ostalog, podignu svest vozača o važnosti izlaska iz leve trake ukoliko ne voze najbrže koliko je dozvoljeno.
Nisu slučajno mnoge države širom sveta donele zakon kojim se reguliše kretanje automobila baš u levoj traci puta. U 29 država SAD, zakon kaže da svako vozilo koje se kreće sporije nego "normalnom brzinom saobraćaja", bi trebalo da bude u desnoj traci. Čak i ako se kreće brzo, ali ne i najbrže, mora da se skloni iz leve trake. U Vašingtonu, Teksasu i Ohajo,leva traka je samo za skretanje ili zaobilaženje drugih automobila.
Istraživanja su pokazala da je nepravilno korišćenje leve trake najčešći uzrok saobraćajnih gužvi, ali i lančanih sudara, naročito kada su vremenske prilike nepovoljne.Takođe, spora vožnja u levoj traci rizičnija je od jurnjave. Zašto? Zato što u slučaju kada su spori vozači razbacani levo i desno, brzi vozači češće menjaju trake, zaobilaze ostale automobile i time rizikuju sudar. Kada bi svako bio u pripadajućoj traci, oni koji žure prolazili bi levom trakom jedni za drugima istovremeno, što je mnogo bezbednije.
Šta kaže naš Zakon o bezbednosti saobraćaja
"Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja", piše u članu 104. Zakona o bezbednosti saobraćaja. Dakle, leva traka služi isključivo za preticanje, u suprotnom, kada vam neko iza vas ablenduje da se sklonite i omogućete prolaz, to morate da učinite.
Izvor: Mondo.rs
Ako se kojim slucajem napravi nepotreban autoput u CG, 90% nasih vozaca ima da vozi lijevom trakom i to da "pici" 60km/h
@Masha
Taj auto-put ce da vas "zakopa", jer osim sto nije isplativ, nema ni dovoljno saobracaja (PGDS) kako bi se to nekada isplatilo, a to znaju i oni koji su potpisali...
Mada i kod nas postoji jedan (a da je samo jedan) popularno nazvan Koridor 11 (jer 11 koridora ne postoji u Evropi) za koji se odavno zna da nije isplativ ali se ipak gradi...