
Ranije ove godine ruski sajtovi su pisali da će proizvodnja legendarne Lade Nive (danas poznate samo kao Lada 4x4) biti produžena sve do 2021. godine, uz najavu da će ovaj automobil uskoro doživeti značajne modifikacije. To se zatim i desilo, a takva obnovljena verzija je nazvana Lada 4x4 Urban.

Podsećanja radi, izmene kod Lade 4x4 Urban se pre svega odnose na modernizovanu unutrašnjost (nova centralna konzola, volan, oplate vrata, novi materijali...), poboljšanu upravljivost, nove elemente opreme (klima uređaj, grejanje sedišta, el. podesivi retrovizori sa grejanjem, el. podizači stakala...), nove branike i modifikovanu masku, alu točkove novog dizajna...

Tu izgleda nije kraj modernizaciji ovog terenca, jer po poslednjim vestima u Ladi eksperimentišu i sa varijantom sa Fiatovom dizel motorom. Po pisanju ruskih sajtova, Lada je za sada napravila test primerak u koji je ugrađen Fiatov 1.3 16v MultiJet dizelaš sa 85KS i 180 Nm obrtnog momenta. Međutim, to je za sada samo test primerak, a ostaje da se vidi da li će jednog dana takva Lada 4x4 uopšte biti ponuđena kupcima, i po kojoj ceni.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Nije mi jasno zasto u Lajku ne ubacise neki dizel.
Bolje da ubace 1,9 , slab je 1,3 za nju.
Jeftin, sposoban terenac, samo mu je dizel falio za bolji uspeh.
Ne bi bilo lose kad bi malo poveli racuna o estetici, ali ne moze sve za male pare.
U svakom slucaju, dizel agregat bi bio pun pogodak.
Čudno, ali ova doterana Niva na slici ne izgleda loše. Ima neki šmek kao npr. LR Defender koji se pravi već decenijama. Problem su užasan enterijer i motor, Rusi to nikako da dovedu u red. Trebalo bi da ugrade neki CR dizelaš sa bar 120 KS. 1.3 je mali za Nivu.
Izmena motora u ovakvom autu za neki od preko 80KS zahteva skoro pa totalnu rekonstrukciju vozila. Niva ima veliku masu, visoko teziste i veoma je nestabilna pri brzinama vecim od 60km/h. Moralo bi zato da se ugradi drugo vesanje motora, drugo vesanje vozila, drugi kocioni sistem, kontrolu stabilnosti, druge gume, i gomila bezbednosnih sistema, ABS... A to bi cenu ovog auta podiglo toliko da jednostavno ne bi bilo zainteresovanig da ga kupe.
Niva je godinama bila pogonjena motorom 1.6 od 75 ks. I išla je dobro, sa 4-stepenim menjačem sve do 90 km/h je bila relativno "tiha" ( doduše, sa inicijalnim ruskim kramponkama već pri 40-50 km/h je brundala kao TAM 150 ). Pri tim brzinama na otvorenom putu je znala da troši i po samo 8-8,5 litara ( u agresivnoj vožnji i preko 15, a zimi po snegu i do 20).
Sa 5- stepenim menjačem i novijim ruskim gumama ( pa i novijim "kramponkama" ) je bila umereno tiha i do 110 km/h (i trošila je smešno malo). I išla je relatovno ugladjeno i bez vibracija do negde sve do 135-140 km/h (ona prva pomenuta možda do 125-130 km/h, uz totalni "raspad sistema", tj. nevidjenu buku transmisije i ispadanje zuba).
Tako da mislim da bi sa ovim dizelom od 85 ks i 180 Nm lada niva bila fantastična. I za terensku vožnju "za preporuku".
Prosto, vozilo za poželeti.
@ moron
Slažem se. To je pravi auto za teren, ne jurcanje. Niva treba da ostane to što jeste, kome treba auto za grad i auto put, neka vozi one što nisu više mokri.
Bolje bi joj pristajao Opelov 1.6 CDTI, steta sto njena karoserija ne bi podnela takav eksplozivni obrtni momenat! :)
@carobnjak
Ne znam da li je "lanac" u motoru lade nive kvalitetniji od "lanca" u opelovom 1.6 CDTI, ali "potpisujem" da ladin "lanac" i "zatezač" značajno duže traju nego na "spornom" 1.2 TSI
Fiatov 1.3 multijet je idealan za Nivu.Ima manju kubikažu od ladinog 1.6 benzinca ali veću snagu(više Nm),a po težini sigurno nije teži od orginalnog ladinog.Neki jači moderni dizelaš od 1.9 tražio bi značajna ojačanja karoserije što bi veoma poskupilo proizvodnju a to kupci Nive ne vole.