
Kako prenosi B92, evropsko automobilsko tržište i dalje se sporo oporavlja od krize. Iako se već 15 meseci zaredom beleži rast isporuka novih automobila na godišnjem nivou, povećanje prodaje u novembru iznosilo je samo 1%.
U Evropi je u novembru registrovano 989.457 novih vozila, a prodaja u prvih 11 meseci skočila je 6 odsto u poređenju sa istim periodom 2013. Iako rezultati pokazuju da ima mesta za optimizam, analitičari kažu da se još uvek ne treba previše radovati.
Podaci o prodaji otkrivaju da rast tržišta prevode proizvođači premijum automobila ali i niskodužetne marke. Tako je, na primer, Dacia u novembru postigla rast prodaje od 11 odsto, u poređenju sa istim mesecom 2013, i doprinela skoku prodaje matične kompanije Renault od 4%.
Seat, čija je prodaja porasla za 10%, pomogao je da se isporuke grupacije Volkswagen kojoj pripada povećaju za 3%.
Na drugom kraju spektra, upešni su i proizvođači luksuznih automobila. BMW je povećao prodaju u novembru za 9, Mercedes za 10, Audi za 4 a Volvo za 9 procenata.
Za 2015. prognozira se slična situcija, s obzirom da će tržište u Velikoj Britaniji stagnirati, dok će trenutni rast prodaje u Nemačkoj i Francuskoj usporiti, a u Italiji će prodaja novih automobila verovatno ponovo doživeti pad.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia