
Iako u novinarskom saopštenju Honde o razvoju novog “pametnog” tempomata nigde nije pomenut autonomni automobil, prilično je izvesno da je nova tehnika, nazvana i-ACC (Intelligent Adaprive Cruise Control), još jedan od koraka ka kreiranju takvog vozila. Uostalom, već smo videli nekoliko autonomnih vozila ove godine (Mercedes-Benz F 015 ili Audi Prologue), pa bismo se iznenadili ukoliko japanski div ne napravi barem jedan korak u tom pravcu.
Već smo od pre upoznati sa Hondinim prilagodljivim tempomatom. Radi se o uređaju koji uz pomoć radara i kamera prati udaljenost između vozila ispred i između senzora, te prema tim informacijama prilagođava brzinu praktično krećući se istom brzinom kao i automobil ispred. Taj sistem se već uveliko koristi kod gotovo svih proizvođača i na autoputu funkcioniše besprekorno. Problem se javlja kada se između automobila koji radar “prati” i senzora pojavi još jedan automobil (uđe u traku). U tom trenutku automobil počinje naglo da usporava da bi održao udaljenost između senzora i objekta ispred kao što je i unapred određeno.
Da bi na pravi način izbegli nagla usporavanja i konfliktne situacije na auto putevima, Hondin istraživački tim je proveo nekoliko godina kontrolišući i analizirajući navike vozača na auto putevima širom Evrope. Dobijeni rezultati su prilagođeni i uklopljeni u novi sistem, pa sada i-ACC, uz pomoć kamera i rada prati gotovo sve automobile koji se nalaze ispred senzora i unapred predviđaju koji će se od njih naći između senzora i automobila ispred. Objavljeno je i to da je sistem tako precizan da može odrediti kretanje automobila čak pet sekundi pre nego što se i desi. Naravno, sumnjamo da je moguće napraviti algoritam koji će u 100 slučajeva pogoditi budućnost, ali verujemo da su istraživanjem na evropskim auto putevima Japanci uspeli da kreiraju neku vrstu uređaja koji “predviđa” budućnost.
Upravo ovakvi sistemi biće potrebni da bi se prva autonomna vozila mogla uključiti i kretati u saobraćaju koji je daleko kompleksniji i haotičniji u odnosu na uslove koji su potrebni za besprekorno funkcionisanje autonomnih automobila. U svakom slučaju, i-ACC će biti dostupan na evropskom CR-V-u i to isključivo uz najviši paket opreme.
Izvor: Proauto.ba
Nisam siguran da je prevod tacan jer vec postojeci tempomati u slucajebima da se u "kolonu" ubaci neko vozilo, reaguju pravilno, bez naglog usporavanja, ili kocenja kao sto se to misli citajuci tekst.
Reaguju na isti nacin kao sto bi to odreagovao i sam vozac kada ne postoji tempomat i skine nogu sa gasa pa je na vozacu da odluci o tome da li ce ponovo aktivirati tempomat ili ce nastaviti voznju bez njega.
Ako to treba da uradi hondin astroloski tempomat, onda im je trud uzaludan.