
SEAT je okončao 2014. godinu sa novim prodajnim rekordom. Ova marka je isporučila 390,500 vozila, što je za 10% više nego u 2013 (355,000), ostvarujući najbolji rezultat od 2007.godine. SEAT je u protekle dve godine ostvario ukupan rast prodaje od 21.7%.
Za uspeh prodaje SEAT-a zaslužan je model Leon. U 2014.godini ostvaren je rast od 50% rezultirajući količinom od 154,100 prodatih jedinica, što je za 51,300 više nego 2013. godine. Od dolaska nove generacije u 2012. godini, prvog Leona sa tri različite karoserije, Leon je više nego udvostručio prodaju i postigao povećanje prodaje od 116%. Takođe je postignut najbolji prodajni rezultat od njegovog nastanka u 1999. godini, a po prvi put je umesto modela Ibiza zauzeo mesto najprodavanijeg Seatovog modela.
Karavanska verzija Leona prodata je u 47,100 primeraka, što čini 30.5% od ukupno isporučenih Leona.
Više od 300,000 vozila u Zapadnoj Evropi
Po prvi put od 2008. godine, prodaja SEAT-a u Zapadnoj Evropi nadmašila je 300,000 jedinica (304,000), što predstavlja povećanje od 11.3% u odnosu na 2013. godinu (273,200). U Nemačkoj je zabeležen rast od 10.4% na 84,600 jedinica, dok je Španija isporučila 67,500 vozila (+14.5%). Velika Britanija spada u tri glavna tržišta Seata i ostvarila je četvrtu rekordnu prodaju u nizu sa isporučenih 53,400 vozila (+16.8%).
Italija i Portugal su takođe ostvarile napredak, pa je tako u Italiji isporučeno 13,000 Seata (+28.1%), dok je u Portugalu zabeležen neverovatan rezultat od + 79.9%.
Veliki uspeh u Istočnoj Evropi
U Istočnoj Evropi zabeležen je rast od 44,2%, što predstavlja najbolji rezultat od 2008. godine.
Šef prodaje i marketinga dr. Andreas Offermann istakao je da je: “Model Leon ojačao marku SEAT, te da će razvoj situacije u narednim mesecima doprineti konsolidaciji rasta”.
Izvor: Klix.ba / PR SEAT
Foto: arhiva Autoblog.rs / SEAT