
Od četvrtka, proizvodnja u FAS-u uobičajeno će biti organizovana u tri radne smene, pa će sa traka silaziti 600, a možda i više automobila dnevno, u zavisnosti od potražnje na tržištu.
U FAS-u bi ove godine, prema očekivanjima poslovodstva, trebalo da bude proizvedeno više vozila nego prošle godine, kada je iz pogona izašlo i inostranim tržištima isporučeno nešto preko 100.000 „fiata 500L“. U menadžmentu tvrde da je taj model dobro prihvaćen na inostranim tržištima, a da se najbolje prodaje u Italiji, Francuskoj, Španiji i Britaniji. Matična kompanija, „Fiat Chrysler automobili“ (FCA), u poslednje vreme, saznaje se, beleži rekordne plasmane i u Americi, gde se solidno prodaje i kragujevački „veliki fića“.
Iz kompanijskog sindikata poručuju da zaposleni u drugoj polovini ove godine očekuju početak priprema za proizvodnju još jednog modela, a potom i nove investicije, upošljavanje svih fabričkih kapaciteta, nove dobavljače, povećanje broja zaposlenih i u FAS-u i kod kooperanata, kao i povećanje zarada.
Sindikat i menadžment FAS-a krajem 2014. potpisali su novi kolektivni ugovor, sa trogodišnjim rokom trajanja. Ugovor jeste usklađen sa novim Zakonom o radu, ali je zadržao prethodnu, povoljniju za radnike, odredbu da im se minuli rad obračunava i plaća na osnovu ukupnog radnog staža, a ne samo onog ostvarenog u toj kompaniji. Radnici FAS-a su, pored ostalog, sačuvali i pravo na regres, topli obrok i plaćeno odsustvo od sedam radnih dana.
Izvor: Bizlife.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Đogović: Potreban novi model
Menadžment kragujevačkog Fijata morao bi da razmišlja o lansiranju novog modela automobila, izjavio je danas ekonomista Saša Đogović, dodajući da podatak da je ukupan izvoz Srbije u SAD, koji većinom čini „srpski fića” opao za 42,6 odsto, što ilustruje da je ovoj kompaniji potreban novi proizvod.
Đogović je na konferenciji u Institutu za tržišna istraživanja (IZIT) precizirao da je Srbija u 2013. godini beležila suficit u spoljno-trgovinskoj razmeni sa SAD od 199,5 miliona dolara, mahom zahvaljujući izvozu „fijata”, a onda je, kako kaže, u 2014. tražnja za ovim modelom pala, a suficit je u 2014. iznosio tek 15 miliona dolara.
On je podsetio da ekonomska pravila nalažu da je, kad tražnja za proizvodom krene na dole, potrebno izbaciti novi model koji će donositi profit.
Izvor: Tanjug
Prvo, tri smene u FASu uopste nisu potrebne, jer se 100.000 automobila lako mogu zavrsiti i dve smene. Znaci Fiat nam tu cini uslugu videci bedu u kojoj se nalazimo i koliko nam je bitno svako radno mesto. Takodje i kolektivni ugovor je vrlo povoljan za radnike.
Dalje, Fiat ima vise fabrika u Italiji i svetu, i koji ce model i gde praviti je njegova stvar, a nase je da ga ubedimo da je najbolje kod nas. S obzirom na losu infrakstrukturu, jel , do Kragujevca jos nije izgradjen autoput a nema ni elekricne zeleznice, to nece biti lako.
Predlazem da ovo ubedjivanje (davanje nasih para) da se napravi jos jedan model, ucine clanovi Mladjanove partije i njenih bratskih partija o svom trosku (ali nikako od para koje dobiju od budzeta), a mogli bi zaposljeni clanovi po politickoj vezi (i botovi) da daju iz svog dzepa samodoprinos... naravno kako bi podrzali projekat svog vodje...
A predlazem da ostatak stanovnistva doplati u tom slucaju po nekoliko centi koliko kosta put (u ukupnoj ceni 500L) od KG do Batocine koji nije sagradjen do kraja ili put koji se prelazi zbog neizgradjene zaobilaznice ili nezavrsene pruge...
Sve jedno, Fiat iduće godine odlazi iz Srbije - definitivno. Možda bi autoputevi pomogli da se lakše odsele i brže. Zato je možda i bolje što nema tog autoputa. Možda i ostave opremu.
Odlaze, a mnogi izvukoše iz Srbije, cirka milijarda evra.
Mnogo citas tabloide! Ne ide Fijat nikuda iz Srbije. Ovo im je najisplativija fabrika koju imaju.
Svi znaju kako se fiat zatvara, prvo je bilo 1.januara ove god, pa sad vidim pomerili za sledecu. Sve stručnjaci, a niko nema veze sa autoindustrijom.
Valjda smo zato tu gde jesmo, kad svi prizeljkuju da se fabrika zatvori, umesto diskusije koji model je fiatu najisplativije kod nas da sklapa
Da samo nije ovako ruzan, prodaja bi bila sjajna. Ili da makar ponude Trekking kao standardni model, a ne opciju.
Sad, sa 500x, ne znam koliko ce ljudi uopste hteti 500L.
@ Frdovac
FIAT 500L je najprodavanije vozilo u Europi u svom segmentu. Druga stvar je što to nije velik segment. 500X je koliko znam skuplji od 500L i više premium.
@ Frdovac
Ford B-Max je bolji auto od 500L u mnogo cemu, isti je segment, a manje se prodaje
Pokreće se svake godine priča o novom modelu, a koji nikako da krene. Da je u FIAT-ovom interesu da se u Kragujevcu pored modela 500L proizvodi i neki drugi model FIAT-a, dosada bi se to već desilo pošto prošlo je već nepunih 7 godina od dolaska FIAT-a u bivšu Zastavu.
Ovako drži vodu dok gazde ne odu. :D
Recikliraj stalno ideju koja je i više nego dobra kada bi se desila, ali pošto očigledno FIAT sa najnovijim modelima uveliko zaobilazi Kragujevac i pošto ništa nema od ruskog tržišta koje propada, a i indirektno, zbog krize u Rusiji (kriza u Rusiji indirektno pogađa i nas iako "naš" 500L se ne izvozi u Rusiju, ali zato FIAT izvozi druge svoje modele u Rusiju, kao i Chrysler i drugi brendovi iz FIAT grupacije), kao i sve dublje recesije u Evropi, kao i zbog 10 puta lošijih prodajnih rezultata na američkom tržištu, projekat FAS se bliži kraju pošto FAS je pretprošlu godinu prošao sa oko 117000 automobila, a prošlu sa oko 100000 automobila, u uslovima u kojima nema naznaka da će se rusko i evropsko tržište oporaviti u dogledno vreme (već čak će se nažalost još gore stvari dešavati na tom planu tj. kriza je sve dublja, sve kad se sabere, najblaže rečeno, nimalo dobre vesti.
Ako FIAT ove godine uspe da dogura do cifre od 80000 prodatih 500L automobila, može se smatrati da smo dobro prošli no već sada pokazatelji su takvi da FAS može da nas iznenadi (mene ne) sa gašenjem proizvodnje zbog nerentabilnosti proizvodnjw.
I dok sa jedne strane FIAT sa 500L modelom sa premium audio sistemom (Beats Audio) i kapućino aparatom kao delom opreme se uzdaje u šminku, simpatije i lajkove tržišta, drugi ništa ne prepuštaju slučaju tako da Toyota beleži snažan rast već godinama zaredom, a Volkswagen takođe beleži rast sa vozilima iz svoje grupe i preti da preuzme prvo mesto od Toyote.
Dok jedni sviraju i propadaju, drugi ćute, rade i napreduju. Tačno se vidi da je FAS osmišljen tako da se malo radi, mnogo zuji i još više uzmu pare i ciao.
Ako FAS ode iz Srbije (što je pitanje ne godine nego meseca s obzirom na niz nepovoljnih okolnosti) dobro bi bilo da sadašnji vlastodršci pod hitno kontaktiraju predstavnike Toyote ili Volkswagena da bismo bili deo uspešne priče, a ne priče koja na svakih par meseci doživljava turbulencije od kojih mnoge građane Srbije boli glava (s obzirom da smo u takvoj situaciji da kada duplo golo, veliko ništa ili goli car zvani FAS pada, onda se to odražava na čitavu ekonomiju).
FIAT je jako neozbiljan investitor i to veoma veoma neozbiljan investitor. Za očekivati je bilo da, s obzirom na to da su dobili ogromne novce od vlade Srbije (poreskih obveznika Republike Srbije), da ćemo dobiti ozbilnog investitora, a na kraju smo dobili ozbiljnu nevolju i veliku omču oko vrata srpske privrede.
fiat je bre majka mara imamo mode za kojim jos vlada velika potraznja. auto koji ima ekstra tenk skoljku i najsavremeniju opremu koja postoji u danasnjoj auto industriji .i euro 5 i 6 motore mozda najbolje u svetu.niko ovde nije doso zbog nas. dosao je zbog sebe. zbog profita. al i nase porodice zive od tog posla. i hvala bogu. kad ima posla. bice i novog modela. bice. jos puno modela. jer je fiat uvek bio u kragujevcu. i nikad nece otici.