home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai je novu generaciju Sonate predstavio u aprilu prošle godine na sajmu u Njujorku, ali ovaj sedan nije naišao na onoliko interesovanje kupaca koliko su se nadali u južnokorejskoj kompaniji.

Krivac za to je konzervativniji dizajn pa je prvi čovek Hyundai Motor America Dave Zuchowski najavio da u kompaniji već rade na restilizovanoj verziji Sonate koja će dobiti upečatljiviji izgled.

U međuvremenu će Hyundai kupce pokušati da pridobije sa dve hibridne verzije koje premijeru imaju ovih dana na sajmu u Detroitu.

Nova Sonata Hybrid kombinuje 2,0 litarski GDI benzinac sa 156KS i 190 Nm, elektromotor sa 51KS, litijum-polimer baterije i šestostepeni automatski menjač, a južnokorejski proizvođač u svom saopštenju navodi da prosečna potrošnja goriva iznosi 5,6 l/100 km. Automobil između ostalog ima i modifikovane branike i revidirani prednji gril kao i novu instrument tablu, dok zapremina prtljažnika iznosi 376 litara.

Hyundai u Detroitu prikazuje i 2016 Sonatu Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) koja je takođe dobila izmenjene branike, doteranu masku i nove točkove, kao i revidiranu instrument tablu. Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,24.

Plug-in Hybrid pogonski sistem se sastoji od 2,0 litarskog GDI četvorocilindričnog benzinca, litijum-polimer baterija (9.8 kWh, na 240V se pune dva i po sata), elektromotora i šestostepenog automatika, a kombinovane snaga sistema iznosi 202KS. Prosečna potrošnja goriva je 5,9 l/100 km, a moguća je i vožnja samo na elektropogon kada ovaj sedan može da pređe do 22 milje (35.4 km).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1104



Komentari

Neverovatan je napredak juznokorejanaca. Ovo gore izgleda kvaliteno i privlacno. Boja je pun pogodak.

Autor Uros Cuore Sportivo 17 Jan 2015, 18:12

Hyundai sve više tone...Evropljani ih pobeđuju u njihovoj igri. Vreme Koreje prolazi.

Autor MV 17 Jan 2015, 19:13

@ Uros
Samo sto nije bas tako kvalitetno.

Ovde je problem cena, a ne dizajn. Pa ko ce da kupi Koreanca, kad moze za iste pare jednako opremljeni Camry.

Autor Fordovac 17 Jan 2015, 21:56

@Fordovac,
Moras da me razumes, svoje utiske najcesce donosim na osnovu izgleda, cisto kao posmatrac. Tojota Kamri iste modelske godine mi je daleko manje privlacna. Ako je tacno da za iste pare dobijas jednako opremljen Kamri, kao sto ti kazes, pretpostavljam da bi vecina kupaca izvagala na stranu Tojote.
Gledajuci spoljasnji izgled, ne bi ni tren dovodio izbor Hjundaija u sumnju.

Autor Uros Cuore Sportivo 17 Jan 2015, 23:26

@ Fordovac,
mnogo ljudi. camry je i dalje lider u klasi, ali sve vise i vise nude popuste i prodaju aute u fleet sales. pre 10 godina je bilo nezamislivo dobiti popust na camry ili da vidis rent-a-car camry. a danas se recimo ford fusion prodaje za oko $3,500 vise nego camry i gomila rent-a-car agencija koriste iskljucivo camry.
a sto se tice prodaje, prosle godine je prodato 428,000 camrya dok je hyundai-kia prodao 375,000 sonata i optima (jer je isti auto u pitanju). znaci razlika nije toliko velika.

Autor mile antena 18 Jan 2015, 04:05

@ mile antena
ne znam zašto stalno razdvajaš flotnu prodaju ili prodaju agencijama za kratkoročno iznajmljivanje ("rent a car"), te agencijama za dugoročno iznajmljivanje ("leasing"), od prodaje pojedionačnom kupcu. U svakoj od tih prodaja prodavac je naplatio svoj proizvod, prodao ga, sad dali je to privatnom licu, firmi, agenciji ili pojedincu, zar je to uopšte bitno?

Autor Ex 18 Jan 2015, 15:38

@Ex,
nije bas tako.
prvo, lease nije prodaja, lease je prakticno da iznajmis nekome auto na x broj godina i on ti ga onda vraca. jer onaj ko "kupi" auto na lease, on vozi auto obicno 3 godine i auto onda ide nazad kompaniji, koja mora da ga opet preproda kao polovan auto.
drugo, prodaja rent-a-car agencijama nije ista kao prodaja privatnim licima, jer rent-a-car agencije dobivaju ogromne popuste jer kupuju na veliko. ako je cena toyote camrya recimo $25,000, privatno lice ce je mozda dobiti za $22,000, ali rent-a-car agencija ce naruciti mozda 100 primeraka, dobice svaku za mozda $15,000, cime toyota ustvari gubi pare. zasto mislis da honda nikada ne daje aute za rent-a-car i zasto toyota nije radila sve do zadnjih godinu dve? zasto je gm bankrtoritao cak i u vreme kada je godisnje prodavao 9 miliona vozila? sve je na kraju povezano sa fleet sales od koga kompanije beze kao djavo od krsta. u "fleet sales" kompanije prodaju aute samo kad imaju ogroman visak tj. kad su proizveli vise nego sto mogu prodati privatnim kupcima i moraju da ih se resavaju jer u protivnom auti propadaju.

Autor mile antena 18 Jan 2015, 18:41

@mile
Moje poznavanje uzimanja vozila na leasing je drukcije. Koliko ja znam, kada kupis auto na leasing ti placas rate i auto je svakako tvoj. Samo sto nisi dao kes pare, vec ga placas u ratama. Kada isplatis poslednju ratu ako si ga npr uzeo na 4 godine, mozes da uzmes nesto drugo, a taj model da vratis ili mozes da ga zadrzis. Moj drug je pre 7 godina uzeo Mercedes CLS na leasing i placao ga 5 godina, vozi ga i dalje. 3 godine posle CLS-a je uzeo E220 novu takodje, a prosle godine i B klasu. Za ove ostale ne znam kako ih uzimao, verovatno isto posto ima veliku firmu ali CLS je i dalje kod njega npr, uzet na leasing. Ali to je Mercedes prodao, to je otislo iz fabrike i to je prodato. Sad da li je otislo na leasing, kes to nije bitno proizvodjac je to sklonio sa parkinga fabrike.

Autor dusan 18 Jan 2015, 19:35

@dusan,
u americi to nije lease. salon nije briga hoces li ti dati pare u kesu ili ces dignuti kredit od banke - salon u oba slucaja dobiva pun iznos za auto (u americi i tako niko ne placa nista u kesu, a salon ne daje kredite, tako da svi krediti idu preko banke).
ovde je lease prakticno iznajmljivanje. uzmes lease na recimo 3 godine, ali umesto da placas recimo $400 mesecno koliko bi placao za kupovinu, za lease placas recimo $250 mesecno. to je za ljude koji hoce nov auto, a ne mogu da priuste novog auta i za ljude koji hoce nov auto svakih par godina. zar placaju manje mesecno, ali auto nikad nije njihov. i kad te 3 godine isteknu auto ide nazad salonu, koji ga preprodaje kao polovni auto.

Autor mile antena 18 Jan 2015, 20:27

mile antena,
Šta se dešava u slučaju krađe auta?
Pozz

Autor Raziel 18 Jan 2015, 21:15

@raziel,
Pod lease u americi si obavezan da imas puno osiguranje, tako da osiguranje pokriva stetu.

Autor mile antena 18 Jan 2015, 23:41

@ mile antena
U bilo kojoj od varijanti koju si naveo proizvođač automobila je svoj proizvod naplatio. Nekad trgovac dobije više, od pojedinačnog kupca, ili manje, u slučaju veće količine za flotne kupce.
Isto se dešava i kada je u pitanju kako Ti kažeš "lease."
Ukoliko neko uzme vozilo na period od tri godine, može nakon isteka da ga otplati, ili što je češći slučaj kod Vas, da ga vrati trgovcu, od kog ga je i uzeo. U svakom lučaju, rizik naplate i mesečnih naknada, i prodaje nakon vraćanja automobila snosi trgovac ili nezavisna kuća, kao što je u Srbiji pravilo. Zbog toga je i vozilo u potpunosti osigurano.
Još jednom, proizvođač je uvek svoje vozilo naplatio znači prodao. Da li je to direktnom kupcu ili firmi ili trgovcu (lizing kući) i po kojoj ceni, potpuno je sve jedno, on ih nema više na stanju.
Ako se jeftinije prodaje ne računaju, onda bi trebalo kompletnu prodaju u Americi zanemariti, pošto su u Evropi značajno veće cene za većinu vozila.

Autor Ex 20 Jan 2015, 13:26

@Ex,
ti si me gore pitao zar nije svejedno prodati privatnim licima i firmama. nije svejedno, jer nijedna fabrika ne pravi novac od auta koji proda firmama, jer njima prodaje po ogromnim popustima. svaka ozbiljna kompanija bezi od fleet sales i toyota je to uspesno radila vec duze vreme. ali konkurencija je jaca nego ikada i sada i velika toyota ima gomilu neprodatih camrya, pa ih se mora resavati preko fleet sales.
sto se tice lease, tu vecina kompanija ne gube novac, zato ga i guraju svaki put kad "kupujes" auto. ovde barem u americi saloni nisu nezavisni, tj. ne moze svako da bude salon i kompanija bez problema moze da ugasi salon ako ne prodaje dovoljno auta. ali ajde, lease mozemo racunati kao prodaju sa gledanja kompanije. sa gledanja prodavca lease je samo iznajmljivanje auta.
auti u evropi su daleko skuplji jer je porez ogroman, ne zbog samog auta.

Autor mile antena 20 Jan 2015, 15:45

@ mile antena
Siguran sam da kompanija kao što je Tojota ne ide u veliki minus prodajući vozila kupcima na veliko, ako uopšte i odlazi u minus. Obično se te prodaje realizuju u direktnim kontaktima (bez trgovačke marže) ili preko trgovaca koji u takvim situacijama svedu maržu na minimum, zbog većeg broja prodatih primeraka jenom kupcu.
Obično automobilske kompanije odlaze u minus zbog nesposobnosti da plasiraju dovoljan broj primeraka nekog modela, koji bi opravdao cenu razvoja istog.
Što se tiče cena u Americi, one su niže sa uračunatim transportom od prodajnih cena u Evropi pre poreza.

Autor Ex 20 Jan 2015, 16:41

@ex,
da je tako, onda bi toyota mogla da duplira prodaju camrya tako sto ce ih prodavati samo rent-a-car agencijama. jer svaka rent-a-car kompanija ce pre uzeti camry nego recimo chrysler 200 ili dodge avenger, jer camry daleko bolje zadrzava preprodajnu vrednost i rent-a-car kompanije mogu da ih prodaju za daleko vise novca posle 3 godine nego 200/avenger.
i zbog kog razloga toyota tek sad pocinje da prodaje aute u fleet prodaju? toyota igra veliku ulogu u americi jos od ranih 1990tih godina - zasto su tek sada poceli da u vecoj meri prodaju aute u fleet prodaju? zasto honda jos uvek odbija da prodaje aute u fleet prodaju? i zasto najvise auta u fleet prodaju odlazi iz chrysler korporacije? da prave novac na fleet prodaju zar bi situacija bila takva?

Autor mile antena 20 Jan 2015, 23:58

@ mile antena
Ako ne prave novac, a kažeš da im je to osnova poslovanja u Krajzleru, od čega onda Fijat vuče novac za Italiju? Odakle im pozitivni bilansi u Americi?

Autor Ex 21 Jan 2015, 09:04

@Ex,
nisam rekao da nijedno chryslerovo vozilo ne pravi novac. ali 200 i avenger ga ne prave sigurno jer vecina idu u fleet sales. sa druge strane, chrysler ima nekoliko veoma uspesnih vecih vozila na kojima je profit ogroman - tipa ram, chrysler town & country, dodge charger i slicni.
pa recimo f-series donosi fordu oko 75% njegovog globalnog profita. cak 75% profita donosi samo jedan model.

Autor mile antena 22 Jan 2015, 00:49