home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mada je nedavno bilo nekih informacija da je prvo mesto na listi najvećih proizvođača automobila na svetu preuzeo nemački Volkswagen Group, to se ipak nije desilo jer je sa 10,23 miliona isporučenih vozila tokom 2014. godine Toyota i dalje svetski broj 1.

Toyota (zajedno sa Daihatsuom, Hinom, Lexusom i Scionom) je dakle prešla cifru od 10 miliona isporučenih vozila širom sveta, što je u poređenju sa 2013. godinom rast od 3 odsto. Ipak, Toyota očekuje da će tokom 2015. godine njihova prodaja pasti za oko 1 odsto (na oko 10,15 milioina vozila), i to pre svega zbog očekivane manje potražnje u Japanu i na tržištima u razvoju. 

Na drugom mestu je 2014. godinu završio nemački Volkswagen Group, i to sa 10,14 miliona ispučnih vozila ili za 4,2 odsto više nego 2013. godine. Budući da Volkswagen ne očekuje pad prodaje u 2015. godini kao Toyota, ova godina bi mogla da bude ta u kojoj će VW konačno preuzeti mesto broj 1 (ranije su to inače planirali za 2018. godinu).

Treće mesto u 2014. je zauzeo američki General Motors, budući da su plasirali 9,92 miliona vozila (rast od 2 odsto).

GM je inače prvo mesto držao skoro osam decenija, sve do 2008. godine kada je vrh liste preuzela Toyota, sve do 2010. Godinu dana kasnije prvi je opet bio GM, ali je Toyota 2012. povratila prvu poziciju koju drži do danas.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 737



Komentari

Koliko Folciki treba brendova da stigne Tojotu.
Zanima me koliki je cisto VW vs Tojota, mora da je Tojota mnogo vise prodavanija.

Autor MB 21 Jan 2015, 16:31

Пит

Још да откупи Мерц од Дајмлера и то је то. Таман да намакне то милионче што фали! ;))

Autor Гагиба 21 Jan 2015, 16:53

"GM je inače prvo mesto držao skoro osam decenija"
Mnogo će vode proći Dunavom dok Toyota i VW uzdrmaju GM. :)
Najrealnije bi bilo kada se ne bi računali ostali proizvođači pod grupacijom, slažem se...
Audi je audi, zasebna fabrika sa svojom filozofijom. Isto tako i ostali.

Mada ne bi me čudilo da Toyota na kraju završi pod VW. :)
Pozz

Autor Raziel 21 Jan 2015, 17:37

Autor MB 21 Jan 2015, 16:31

Koliko god da ih ima, nema veze. Toyota se prilagođavala tržištima i tako je postala gigant.

Autor IlijaGrahovac 21 Jan 2015, 18:09

jel svabe i dalje u svoju prodaju racunaju kamione (man i scania) i motore (ducati)? toyota znam da racuna hino kamione.

Autor mile antena 21 Jan 2015, 18:12