
Kako prenosi Tanjug, južnokorejski proizvođač vozila Kia motors zabeležio je prošle godine pad neto profita od 26 odsto, zbog rasta operativnih troškova, kao i snažnog vona, koji južnokorejske izvoznike čini manje atraktivnim u odnosu na japansku konkurenciju.
Neto profit Kije motors, koja je u vlasništvu Hjundaija, samo u četvrtom kvartalu prošle godine potonuo je 54 odsto u odnosu na isti period godinu ranije, na 436,2 milijarde vona (343,7 miliona franaka), prenosi švajcarski list 24 sata.
Kako se navodi u saopštenju, obim prodaje beleži pozitivni trend, kako za Kiju, tako i na nivou grupe Hjundai, međutim, prihodi su u opadanju zbog snažne domaće valute nasuprot slabom japanskom jenu što obezbeđuje tržišnu prednost za Tojotu i Hondu.
Još od polovine 2013. godine južnokorejska moneta konstantno raste u odnosu na najveće svetske valute. Von je porastao 5,7 odsto u odnosu na jen u četvrtom kvartalu prošle godine, dok je rublja pojeftinila prema vonu 33 odsto, prema podacima Blumberga.
Neto profit Kije motors za celu prošlu godinu vredeo je 2.994 milijarde vona, prema 3,817 milijardi u 2013, dok su prihodi opali 1,1 odsto, na 47.097 milijardi vona.
Kia je u 2014. prodala ukupno 2,907 miliona vozila, uz rast od 5,9 odsto.
Konjunktura u tekućoj godini ostaće nepovoljna, ističe se u saopštenju, uz podsećanje na visoku vrednost vona, usporavanje kineske ekonomije, geopolitičke rizike na tržištima nekih zemalja u razvoju, i sve intenzivniju konkurenciju.
U tom kontekstu, menadžment ove kompanije predviđa da će u 2015. godini prodaja iznositi 3,15 miliona jedinica, uz rast od 3,6 odsto.
Isti izvor navodi da je Hjundai motor već objavio svoje rezultate, obelodanivši pad neto profita od 15 odsto u prošloj godini, na 7.649 milijardi vona, odnosno oko 6,0 milijardi evra.
Za tekuću poslovnu godinu Hjundai i Kia predviđaju najslabiji porast prodaje na nivou grupe počev od 2006, na oko 8,2 miliona vozila, što bi bio rast od 2,5 odsto.
Izvor: Tanjug
Foto: Autoblog.rs
Piše, u 2014. "rast prodaje" je bio 5,9%, a za 2015. predvidjaju 3,6%. Znači, raste obim prodaje.
"Prodajne akcije" KIE bazirane na potcenjivanju zdravog razuma su sasvim drugi "padež".
Npr, ceed 1.6 GDI LX Dynamic danas ima za oko 1.000 eura veću "akcijsku cenu" od "akcijske cene" pre oko godinu dana. Skuplje verzije i dizel motori imaju i veću razliku. Doduše, danas nude (i) "neverovatne uslove finansiranja" 2/3 cene vozila, "sa 0% kamate". A tih "0% kamate je onih 1.000 eura, dok su 2/3 cene onog ceed-a oko 9.700 eura. Znači, finansiraju te za 8.700 uz 1.000 eura kamate. Ili ukupno oko 11,5%, što je ono "sa 0% kamate" :)