
Mada dobro primljen od strane „kritike“, Volkswagen Phaeton jednostavno nije omiljen među kupcima luksuznih automobila. Ipak, on odbija da nestane sa scene. U SAD se ne prodaje od 2006. upravo zbog slabe prodaje, dok je u Evropi prisutan sa povremenim restilizacijama. VW je bez obzira na sve odlučio da nastavi Phaeton i sa drugom generacijom, uprkos tome što već ima alternative u vidu Audija A8 i Bentley Continental Flying Spura.
Potez nema nekog poslovnog smisla, očigledno, ali Volkswagenovi čelnici su odlučni da „projekat Phaeton“ nastavi da živi. Da li je to neka zaostavština Ferdinanda Piha, ne znamo... Po analitičarima tržišta koji su dali izjavu za Rojters, razvoj nove generacije luksuzne limuzine na MLB platformi košta oko 650 miliona evra, bez obzira na podelu platforme sa A8.
Phaeton doduše ni ne cilja vodeće mesto na listama prodaje. Rojters primećuje da je VW proizveo samo 5.812 jedinica u 2013. (poslednji poznati podaci), a od 2002. do 2012., gubilo se 28.000 evra na svakom prodatom primerku. Nasuprot ovog rezultata, Mercedes-Benz je prodao 103.737 nove S klase u 2014., što je porast od 82,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Odluka da se Phaeton održi u životu se baš i ne slaže sa strategijom smanjivanja troškova kompanije. Šef, Martin Vinterkorn, objavio je prošle godine plan o uštedi 5 milijardi evra godišnje u narednom periodu. Plan je uključivao i eliminaciju neprofitabilnih modela.
Potez se pravda time da je Phaeton „nosilac imidža“, i da je „obim njegove prodaje nebitan“. Uglavnom, nova generacija kreće sa prodajom u Evropi 2017. ili 2018. Lansiranje u SAD će uslediti 2018. ili 2019.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen