home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako najavljene za posle Nove godine, izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja ipak će tek na proleće biti u Skupštini kao predlog. Trenutno je u toku javna rasprava o pojedinim ključnim predlozima. Mladi vozači i roditelji biće prvi na udaru sankcija.

Finalna verzija predloga zakona akcenat stavlja na sigurnost mladih vozača, bolju regulaciju tehničkih pregleda i auto-škola, kao i na pravljenje baze podataka o vozačima i vozilima.

Velika novost je da će u pojedinim najtežim prekršajima vozači ostati bez vozila. Pojedine kazne se ublažavaju, a kazne izrečene na licu mesta podižu se sa 5.000 na 10.000 dinara.

Najveći broj novina se odnosi na mlade vozače. Ako se ovakve izmene usvoje, mladi će morati više da paze kada, kako i u koje vreme koriste vozilo. Njihov probni staž se povećava sa jedne na dve godine.

Za lica koja su položila vozački ispit sa 17 godina, ili imaju položene propise ili "B" kategoriju probni, staž traje do 21 godine. Produženo je vreme bez upravljanja vozilom sa 23 na šest, umesto na pet časova. Mladim vozačima ograničena je brzina na auto-putu 110 kilometara na čas, a na magistalnom putu 90 kilometara.

"Novina je i to da mladi vozači neće moći da upravljaju vozilima koja su jača od 80 kilovata, a to će se odnositi na vozače koji tek tada budu položili ispite", ukazuje načelnik Saobraćajne policije Srbije Vladimir Rebić.

Za najdrastičnije prekršaje kao što su vožnja automobila bez dozvole, zatim teška pijanstva preko dva promila alkohola oduzimaće se trajno vozilo i samo dokazom da mu je automobil ukraden vlasnik može povratiti svoj automobil. Stručnjaci kažu da neće biti manipulacije i da će roditelji biti prvi na udaru sankcija.

"Ako sin odnosno član porodice uzme automobil, taj automobil će biti trajno oduzet odnosno njegov otac neće moći da kaže da je njegov sin njemu ukrao automobil", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja su veoma bitne, jer čak šest godina sadašnji zakon nije menjan. U ovom predlogu regulisaće se bliže način rada tehničkih pregleda, tako da će uskoro početi fotografisanje, a nešto kasnije i snimanje kamerom automobila na tehničkom.

"Ne postoji zakon koji je jednom za svagda završio sve i time postigao uspeh. Kao i drugi zakoni on mora stalno da se popravlja, stalno da se dorađuje i onda moramo da ga stalno unapređujemo, a sve u cilju da bismo smanjili broj stradalih", podseća profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.

Neke kazne po novim predlozima se ublažavaju, kao što je kazna za neregistrovano vozilo ili za neproduženu vozačku dozvolu. Kazne na licu mesta idu u rasponu 3.000 do 5.000, ili 10.000 dinara.

Pojedine kazne oko prekoračenja brzine biće obuhvaćene ovim zakonskim promenama. Tako, umesto sudije za prekršaje vozači će moći da u roku od sedam dana uplate polovinu od 10.000 dinara ako su prekoračili brzinu do 10 kilometara na čas u okviru ograničenja.

Obilaženje preko pune linije traktora ili zaprege više neće biti prekršaj.

Izvor: Pressonline.rs / Rts.rs



čitanja : 3734



Komentari

Ovo je vec umerenije i donekle pravednije od one prve verzije, jer vidim da nema onog 56kW/76KS po toni (verovatno zbog mogucih komplikacija pri proracunu drzavnih sluzbenika aka policajaca)... jedino je ovo greska od 90 km/h (koju je gospodin strucnjak za saobracaj i automobile na javnom servisu iscitao) na magistralnom putu jer tu je inace ogranicenje 80 km/h, a na moto-putu (to je ono sto prave od Batocine do KG nekima za info) je 100 km/h ogranicenje...

Oduzimanje vozila i sto ce biti dozvoljeno preticanje preko pune linije radnih masina i zaprega pozdravljam...

Autor Orlo 03 Feb 2015, 21:49

"Tako, umesto sudije za prekršaje vozači će moći da u roku od sedam dana uplate polovinu od 10.000 dinara ako su prekoračili brzinu do 10 kilometara na čas u okviru ograničenja."

Prekoracenje do 10 kmh - 10.000 dinara???
Kakva budalastina.

Autor Damko 03 Feb 2015, 22:08

A da nas lepo zamole da odemo do vagona, pa u gasne komore, mislim da bi to bilo jako bezbedno po saobracaj.

Ovo je prava poruka svakome: ako imas para za nov automobil, imas para i da ne zivis ovde. Srbija te ne zeli.

Autor Fordovac 04 Feb 2015, 01:44

Za vasu informaciju sve se slazem sem jedne stvari "Obilaženje preko pune linije traktora ili zaprege više neće biti prekršaj." Ova recenica je nepotrebna iz prostog razloga zato sto to nikada nije bio prekrsaj i to lepo stoji u zakonu definisano ! Vozac sam vec deset godina a da ne pricam o predjenim kilometrima a sama rec obilazenje znaci da ne preticete vozilo vec radnu masinu !

Autor Darko 04 Feb 2015, 12:30

@Darko
To je istina, zapravo u clanu pise da se vozilo koje miruje moze obici preko pune linije iskljucivo ako se u tom slucaju ne ometa saobracaj iz suprotnog smera... ovo je sigurno (jedna od) greska koju je napravio "novinar" sa RTS-a u reportazi, jer je ranije receno od strane celnika policije i profesora da ce preticanje (!) radnih masina i zapreznih vozila biti dozvoljeno u izmenama Zakona...

Autor Orlo 04 Feb 2015, 12:53

@ Darko
Još dok si se spremao za vozački ispit si trebao da naučiš da kada kažeš da nešto obilaziš, to znači da prolaziš pored vozila koje nije u pokretu. To je trebao da nauči i "novinar" sa RTS-a, kako Orlo kaže.
Preticanje radnih mašina i zaprežnih vozila bilo je dozvoljeno, u gore kod Orla pomenutim uslovima za obilaženje, do dnošenja trenutno aktuelnog zakona. To se odnosilo na sva vozila koja na ravnom putu ne mogu da razviju brzinu veću od 40 km/h. Isti opis se provlačio kroz sve verzije ZOBS-a, koliko ja pamtim od kraja sedamdesetih godina prošlog veka.
U aktuelnom zakonu taj član ne postoji, te ukoliko se takva vozila kreću, dužni ste ih pratiti sve do mesta na putu na kom prestaje zabrana preticanja.

Autor Matori 04 Feb 2015, 16:17