home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, prvi automobili koji će imati fabrički serijski ugrađen metan kao pogon, biće automobili koji se proizvode u Kragujevcu, modeli "Fiata 500 L" sa benzinskim motorom.

Pogon na metan je čistiji, mnogo jeftiniji čak i od najpopularnijeg tečnog gasa, a benzinske pumpe za taj gas već su podignute u svim većim gradovima u Srbiji.

U Italiji, metan je čak popularniji od TNG gasa, pa tako "Fijat" ima razvijenu tehnologiju koju najčešće ugrađuje u vozila komunalnih službi, državne uprave i taksi udruženja.

Put od Beograda do Kragujevca dovoljno je dobar pokazatelj koliko je metan isplativ pogon. "Fijat 500 L" sa benzinskim motorm od 900 kubika koji je i ovako mali potrosač sa jednim rezevoraom može da pređe i do 350 kilometra, a cena pređenog kilometra ne može da pređe 3,7 dinara, što metan kao pogon stavlja na prvo mesto po štedljivosti.

Italijani su prvi uvideli koliko je metan ekološki čist pa su tako svim vozilima koja se koriste u gradu u komunalnim službama dali posebne podsticaje, a negde čak i besplatno parkiranje. "Fijat" je pionir u ovoj tehnologiji i kroz taj proizvod obraća se velikim kupcima koji godišnje mnogo prelaze.

"Imamo specijalano razvijene programe za ubrizgavnje i sagorevanje metana u cilindrima. Težimo i u ovom modelu 500 L da rad, snaga i elastičnost motora budu što veći. Ekonomska isplativost je velika, ali su tu i ekološki benefiti. Jednostavno metan je za komercijalna vozila u nekim slučajevima isplativiji nego dizel", kaže Umberto Lanučeli, komercijalni direktor "Fijata".

Modeli 500 L na metan proizvodiće se za poznatog kupca u većim serijama, a njihova prodaja počeće od aprila.

"Mi pravimo specijalan program upravo za taksi službe, u Beogradu i ostalim većim gradovima Srbije. Želimo da napravimo jedan nacionalni taksi koji ne bi bio izvan udruženja, ali bi bio deo svakog udruženja u Srbiji. Ekologija je prvom planu", kaže Dijego Velini iz "Fijat automobila Srbija".

Najčešća zapremina boca za metan je oko 27 litara, što je oko 12,5 kilograma. S jednim rezervoarom pređe se oko 250 kilometara gradske vožnje, a na otovorenom oko 350 kilometara.

Izvor: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 2586



Komentari

U Kragujevcu se radi 500L na metan vec godinu dana.
http://sumadijapress.co.rs/fijat-500l-i-na-metan-od-aprila/
Ovo je bitno:
"Modeli 500 L na metan proizvodiće se za poznatog kupca u većim serijama, a njihova prodaja počeće od aprila."
Verovatno neka talijanska firma narucila vecu kolicinu.

Autor B.M. 14 Feb 2015, 08:44

Kamo lepe srece da se zauvek ukine dizel gorivo i da se predje na metan. Ako nista drugo sa ekoloske strane je Metan visestruko povoljniji od bilo kog goriva trenutno, a kamoli od strokavog dizela.

Autor Panco 14 Feb 2015, 15:05

Koliko sam ja shvatio, ova verzija je isključivo za komercijalno tržište i to domaće komercijalno tržište tj. preciznije za domaće taxi službe koje uglavnom (još uvek) koriste Zastava 101, Floridu, Zastavu 10 (Punto), Dačiu Logan, Mercedese zrele za izložbu i druga vozila koja ne prelaze cenovnu kategoriju do 7500 evra. Gde će tu 500 L (koji je skup u standardnoj verziji, a kamoli u ovoj) naći mesto, ja ne znam. Možda se i proda po koji auto, ali već vidim da će prodajni rezultati ove verzije biti na nivou statističke greške. Razlozi zašto će biti loša prodaja su sledeći, ograničenje samo na privredu i to na jedan manji segment privrede, zatim ograničenje samo na tržište Srbije koje će radije da kupi neki rashodovani nemački automobil do 7500 evra nego novog šminkera za koga treba duplo više vremena da se isplati, a s obzirom da i taksisti dele sudbinu privrede koji ide unazad, pitanje je kome, u tim, takvim i tolikim lošim okolnosttima, prodati taj automobil. FIAT-u je, tj. ovim genijima iz FAS-a (pošto čisto sumnjam da su iz centrale u Torinu došli do zaključka da je rešenje za nadomestak pada potražnje u prodaji automobila za domaće tržište taksi prevoza) koji su ovu "glupost" smislili, bilo bi bolje da su uzeli Zastavu 10 tj. Punto Classic na metan. U tom slučaju, prodaja bi išla u mnogo većem broju pošto mnogi koji voze taksi u Srbiji bi promenili svoj polovnjak za neko novo auto do 7500 evra, ali ako je taj novi auto em skup em izgleda "neozbiljno" za dati novac onda šta reći nego promašena ideja. Doduše, nije to prva nepromišljena i veoma rizična odluka, već druga, prva je bio sam FIAT 500L koji je propao projekat na nekim tržištima koji su ga na početku jako dobro prihvatili da bi ga skoro pa skroz odbacili. Bez drugog, tačnije nekog modela u Logan klasi nema "revolucije" tj. prodaje u mnogo većim primercima jer masovno tržište današnjice hoće standardno kvalitetne, veoma pouzdane i jeftine automobile, a ne lijepe i skupe automobile. Komercijalno tržište naročito ne voli skupi šminkeraj, već jeftino i izdržljivo vozilo. Ne mora da bude jeftino, već da auto nudi dobru, po mogućnosti što bolju vrednost za dati novac to bolje. E tu se šminkerski 500L ne uklapa. Da je i 7500 evra, opet imamo problem jer to nije vozilo prikladno za taksiranje.

Autor Zastava 14 Feb 2015, 15:34

Bas se talijani nadaju u nase domace trziste i taksiranje. U Srbiji se godisnje proda 20.000 automobila svih modela, a FAS toliko 500L sklopi za cetiri dana.

Autor B.M. 14 Feb 2015, 19:02

Greska u mom prethodnom postu, FAS dnevno sklopi oko 500 automobila a taksisti u Srbiji ne kupe ni nekoliko hiljada godisnje, sto znaci nekoliko dana posla. Na to sam mislio.
Znaci nema poima de se zbog nih tj. nas uvodi neka povecana proizvodnja.

Autor B.M. 14 Feb 2015, 19:08

Ovaj zahvat uradnje plina se radi po šupama i manjim garažama.
Ovakve jeftine najave su znak da fiat smanjuje proizvodnju i sperema odlazak iz Srbije.
Kad su sebe u Punta ugrađivali plin.

Autor miško 15 Feb 2015, 00:10

Ugradnja TNG i CNG verzije, neće napraviti epohalan prodor na neko tržište ili popraviti previše prodaju...Ali...u svakom slučaju je doro došla i značiće koliko toliko...ne vidim čemu negativni komentari...

Autor vladimiris 15 Feb 2015, 15:06