
Kako prenosi Auto Bild Srbija i Crna Gora, kragujevački Fiat 500L je drugi najprodavaniji model u januaru na italijanskom tržištu koje je zabeležilo rast od 10,9 odsto u odnosu na januar 2014. godine.
U Italiji je u prethodnom mesecu prodato ukupno 131.385 automobila, a Fiat 500L je osvojo "srebro" sa 5.269 prodatih primeraka. Ubedljivo prva je Fiat Panda (9.434 primerka), dok "šumadinca" prate Punto (5.144), Lancia Ypsilon (4.949) i Fiat 500 (4.517).

Prvi "stranac" u vrhu je šestoplasirani Renault Clio (4.241) za kojim slede Volkswagenovi modeli Polo i Golf, Ford Fiesta, Toyota Yaris...
Od ukupnog broja prodatih Fiata 500L, čak 78 odsto (4.135) otpada na verzije sa dizel motorima.
Izvor: Auto Bild SCG
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Takođe, Fiat 500L je naprodavaniji mali MPV u Evropi tokom 2014. godine, pokazuju podaci koje je objavio Left-lane.com
1. Fiat 500L 94.114
2. Nissan Note 65.579
3. Opel/Vauxhall Meriva 57.033
4. Ford B-Max 53.889
5. Citroën C3 Picasso 49.067
Izvor: Left-lane.com
Mozda je u pitanju greska i umesto 94.114 stvarno je prodato 9.414 komada prosle godine u Evropi. /sarc
Citiram:
"The Fiat 500 and Panda remained the top-selling vehicles in the European A segment. That makes it 25 consecutive months that a Fiat brand vehicle has held the top position. The 14,000 Fiat 500s were delivered while Panda registrations came to 13,000 vehicles.
The 500L led the small MPV segment with nearly 7,800 vehicles sold. Share increased to an all-time high of 24.7%. It took less than a month for the Fiat 500X (currently available only in Italy) to hit the top ten in its segment."
Nego računam malo i FCA je recimo lani za A segment u Europi imao 32% tržišta sa 3 modela, 500(1.), Panda(2.) i Ypsilon(7. u segmentu).
Sa druge strane 500L je imao lani preko 22.5% svoga segmenta. Pa ja nikako ne bih rekao da je lođe, to što je sam segment mali je drugi par postola.
Biti najbolji u trecoj godini prodaje je veliki uspeh, znaci ne radi se o pocetnoj popuni kod dilera ili trenutnom hitu. Dokazao se i kvalitetom. Sjajno sto se pravi kod nas.
Nego gde su oni koji su tvrdili da se FAS zatvara i premesta u Brazil? haha. Da je neka losa vest bilo bi mnogo vise komentara, uglavnom se javljaju pljuvaci, a tako je i na drugim sajtovima.
Haha, pa 60 000 ovih smešnih i skupih automobila godišnje pojede čudno italijansko tržište. Ostalo je zanemarljivo. Neće se leba najesti radnici Zastave od ovoga modela, koji je već demode, sa proiizvodnjom ispod 100 000 što je trećina od obećanog broja.
Svimaje jasno da se fiat pakuje, čim prođu subvencije.
@ B.M.
Ja bih se zapitao tko daje subvencije ovoj ekipi za konstantno blaćenje FIAT-a. :D
@N.N.
Vidis to jeste interesantno, Ypsilon je na 7. mestu po prodaji u klasi, ali zato vise od 81% se proda na domacem trzistu... ili Panda sa preko 70%...
@ Orlo
Panda je manje na domaćem tržištu, nekih 65%. Ali tebi čak i jedan Up u Njemačkoj ostvaruje skoro 45% prodaje, a ne zaboravi da Nijemci imaju pod kontrolom ova istočna podanička društva, na zapadu dosta slabije stoje. I tu su Nijemci preko gastarbajtera napravila odličan posao, tu nema spora.
Zaboravio sam dodati da je jedan 500 tu na tržištu stvarno unikat i zato je sve skupa pomalo čudesno jer u Italiji ostvaruje samo 25% svoje prodaje, 45k na 180k diljem Europe. 500-ici je UK najjače tržište sa nekih 50k, a ni Njemačka im nije slaba sa 30k.
@N.N.
Moja greska, mislio sam reci skoro 70% jer je prakticno 68,5%~69% tacna brojka, i tako je u Evropi prodato prosle godine 152.332 Pande, a 104.352 je prodato u Italiji... 45% nije 69% a kako se vise prodalo Pandi od up! jasno je sve koliko je ko zavisan od domaceg trzista...
Ne bi ja uopste spominjao gasterbajtere, malo je neozbiljno reci da je zbog njih prodaja nemackih vozila tako visoka i dobra... a Zapad ima svoje jake i domace proizvodjace pa i tu ne bih mnogo komentarisao...