
U prvoj ovogodišnjoj seriji testiranja, nezavisna organizacija Euro NCAP je ispitala bezbednosne karakteristike Audijevog sportskog modela TT, kao i "blizanaca", Renaultovog Trafica i Opelovog Vivara.
Rezultat od tek četiri zvezdice ukupno osvojene na testu bezbednosti svakako predstavlja prilično iznenađenje za sve poklonike Audija. Ipak, za početak, podsetimo se prošlogodišnje afere tokom koje je Audi na tržištu Velike Britanije objavio da svi njihovi automobili imaju rezultat od 5 Euro NCAP zvezdica, mada neki modeli uopšte nisu bili testirani.
To bi možda i prošlo bez preterane medijske buke da prošle godine u V. Britaniji nije došlo do sudara (pri brzini od 73 km/h) u kome je jedan Audi R8 bio bukvalno prepolovljen. Nakon svega, Euro NCAP je na svoju inicijativu odlučio da testira novi TT (predstavljen 2014).
Kako u današnjem izveštaju piše Euro NCAP, Audi TT je između ostalih razloga, ostvario rezultat od 4 zvezdice za ukupnu bezbednost zbog izostanka najnovijih naprednih bezbednosnih sistema, kao što su npr. sistem samostalnog kočenja u slučaju opasnosti. Ova moderna tehnologija, napominju u Euro NCAP-u, postaje sve prisutnija, a već je i dostupna u mnogim modelima iz Audijeve ponude.
Test Audija TT ujedno je i prvi sproveden otkako je Euro NCAP u 2015. uveo nova pravilu koja podrazumevaju nove protokole testiranja i nove lutke. Uveden je i novi test frontalnog sudara pune širine sa naletom na nedeformabilnu prepreku.
Konačno, prva ovogodišnja serija Euro NCAP testova je obuhvatila i dva putnička kombi-vozila, novi Renault Trafic i njegovog "blizanca" Opel Vivaro. Oba ova vozila su testirana u skladu sa postupkom za "teška vozila" pa su osvojila po 3 zvezdice (u stvari, testiran je samo Renault Trafic s obzirom da su oba vozila konstrukcijski identična).

U Euro NCAP-u napominju da će se od sledeće godine testiranja automobila poput ovih odvijati pod, u osnovi, identičnim pravilima kao i testovi putničkih vozila.
Izvor: Autonet.hr
Foto i video: Euroncap.com
"zbog izostanka najnovijih naprednih bezbednosnih sistema, kao što su npr. sistem samostalnog kočenja u slučaju opasnosti."
Ama, mene ovakve gluposti plaše.
I ove gluposti utiču na zvezdice teesta !!!!!
1.Suvozacev vazdusni jastuk ne stiti grudni kos.
2.Neadekvatna zastita pesaka.
3.Neadekvatna zastita pri udaru od nazad.
Daleko od toga da je ovo nebezbedno vozilo, ali treba da postoji distinkcija, jer su do sada svi modeli svih marki imali po 5 zvezdica. Naravno da neke razlike moraju postojati, i dobro je da se ovako demonstriraju.