home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, vrednost izvoza 15 najvećih izvoznika u Srbiji u januaru je iznosila 252 miliona evra, a najveći izvoznik je fabrika Fijat automobili Srbija (FAS) u Kragujevcu.

Fijat je zabeležio izvoz od 81,7 miliona evra, objavilo je Ministarstvo finansija Srbije.

Kako se navodi na sajtu Ministarstva mfin.gov.rs, izvoz FAS-a u četvrtom kvartalu prošle godine bio je u vrednosti 296,2 miliona evra, što je 98,8 miliona manje nego u istom periodu 2013. godine.

U 2014. godini FAS je izvezao automobile u vrednosti 1,36 milijardi evra.

Na listi vođećih izvoznika u januaru ove godine na drugom mestu je Naftna industrija Srbije (NIS) čiji je izvoz bio vredan 24,4 miliona evra, a na trećem mestu je Tigar tajers iz Pirota sa izvozom od 21,4 miliona evra.

Izvor: Beta.rs



čitanja : 2533



Komentari

Kada će FAS prestati da stvara samo gubitke i početi da stvara profit za promenu?

Zašto brojke prodatih 500L automobila u zadnjih godinu i više dama konstantno opadaju, a u poslednje vreme sve brže i brže?

Zašto FIAT ne preduzme nešto po pitanju uvođenja novog modela pošto ovi rezultati su pokazali da mesecima ide unazad sa daljnjom tendencijom pada. Pre neki mesec sam rekao da biće dobro ako FAS završi ovu godinu sa prodatih 80000 automobila, a s obzirom na stanje u svetu koje se još dodatno pogoršalo + negativan kurs evra, naglo jačanje švajcarskog franka i američkog dolara, naglih oscilacija cene nafte, sve veće krize u Rusiji i Ukrajini, mislim da će dostizanje i te brojke ove godine biti nemoguće.

Dali broj automobila u FAS-u mora da dostigne 0 da bi neko reagovao?

Dali iko u ovoj zemlji razmišlja o alternativi za FIAT na vreme dok još nije kasno?!

Zašto je država još pre nekoliko godina opdustala od Zastave?

Među akcionarima Zastave bili su i privatni dioničari kojima je postupkom prebacivanja imovine na FAS (tadašnja) vlast načinila višemilionsku štetu gašenjem Zastava Automobila.

Zašto nijedna vlast u Srbiji nezna šta će ne samo sa Zastavom i FAS-om već i sa čitavom motornom industrijom kao i celim metalčskim kompleksom?

Zar će i FAP morati da prođe kroz isto ono što je prošla nekada Zastava?

To nije privatizacija, već gašenje požara benzinom.

Zar mota da ime tj. brend i višedecenijska tradicija u oba slučaja da nestane i dioničarima da obezvredi imovina da bi neko drugi imao koristi i to opet na našu štetu i to još veću?

Kuda vodi ovakva privatizacija (ako se ovo što se radilo sa Zastavom, a sada i sa FAP-om može nazvati privatizacijom)?

Dali će ovo rešiti problem zvan dolina gladi Priboj? Neće jer svedoci smo da je i Kragujevac i dalje dolina gladi jer je FIAT faktički zaposlio nove radnike, a bivše otpustio. Presipanje iz šupljeg u prazno + sav profit (ako ga uopšte ima) ide italijanima, a nama, zna se, dugovi + što "moramo" dati 50 miliona evra svake godine na osnovu ugovora čija je sadržina tajna još uvek. I ne samo to već su i porezi, struja, voda i druge komunalne takse nešto čega je FAS oslobođen!

Nije fer, zsšto i drugi privrednici nemaju takve uslove?

Kada će čitav ugovor biti objavlojen da bar znamo zbog čega propadamo brže nego ineče?

Puno je pitanja, a za sada nijedan konkretan odgovor na ista.

Autor Zastava 25 Feb 2015, 16:05

Ko bi drugi? I da radi tri meseca godisnje bio bi najveci izvoznik.

Autor B.M. 25 Feb 2015, 16:12

@ Zastava

Zašto lažeš o padu prodaje kada je jedini releventan podatak year over year pa i na mjesečnoj bazi. Znači što je prodano u siječnju 2015. uspoređuješ sa onim u siječnju 2014., a ako to gledaš onda je prodaja 500 L rasla. Stoga prestani lagat

@ auto

Nadam se da ćeš početi brisati komentare od korisnika Zastava jer isti konstantno obmanjuje javnost i treba se zapitati koja je pozadina tome.

Autor N.N. 25 Feb 2015, 16:15

Ima li veći uvoznik u Srbiji, od FAS ?? Ne ražunajući energente...
Ako su izvezli 87 mil evra, uvezli su oko 95. Ko to skida kajmak?

Autor miško 25 Feb 2015, 16:38

Orateći vesti o FAS, moćnom izvizniku, B.M. je najviše obmanjivao javnost, pa mu niko nije brisao komentare.
Zastava daje realan osvrt na stanje u FAS i propasti nekadašnjeg brenda, koji je zamenjen šrafciger industrijom, koja crpi iz Srbije 50 mil evra po godini, + ogromna investicija i crni ugovor.
U svemu se slažem sa Zastavom.

Autor miško 25 Feb 2015, 16:54

RE: B.M.

Sa velikim tuđim novcem i nikakvim obavezama najlakše je biti veliki. ;)

RE: N.N.

Svi ovi podaci su dostupni u javnosti. Da malo bolje pratiš dešavanja oko FAS-a u zadnjih godinu i više dana znao bi da FAS beleži pad prodaje i da taj trend se (nažalost) nastavlja.

Od prvobitno zacrtanih 300000 automobila još davne 2008 do 150000 zacrtanih automobila 2013 godine, a kraj iste te godine FAS je završio sa oko 117000 prodatih automobila, dok prošla godina je protekla sa oko 100000 prodatih automobila. FAS-ova prognoza za ovu, dakle 2015-u godinu, je 100000 automobila. U međuvremenu, situacija na svetskom tržištu automobila dodatno se pogoršala tako da pitanje je dali će FAS ove godine dostići 80000 automobila s obzirom da brojke opadaju u proseku za nekih oko 20 odsto svake godine.

Autor Zastava 25 Feb 2015, 16:59

@ Zastava

O jao, jao. Pa odakle vučeš podatke ili si ti pak zloguki prorok pa si već sračunao koliko će ih (manje) biti prodano u 2015.?

Ako gledamo 2014. zapadna Europa + SAD pričamo o 106527 prodanih FIAT-a 500 L, a u 2013. njih 81938. Znači ne daje prodaja na tim tržištima pala nego je narasla za sve skupa malo više od 30%.
Naravno tu nisu podatci za Rusiju, Srbiju i slična zemlje, pa čak niti za Hrvatsku. Ali na bogatijim tržištima trend je očigledan i on je pozitivan. Pa eto ti nastavi svoje ili daj detaljnije brojke.

Autor N.N. 25 Feb 2015, 17:12

FAS je nasa najmodernija fabrika, najveci proizvodjac i izvoznik, i to su cinjenice. Uvoz je daleko manji od izvoza inace bi nam spoljnotrgovinski deficit porastao, a ne pao od kako je pocela proizvodnja.
Naravno, nece Fiat zbog 500L preseliti svoje fabrike delova iz Italije u Srbiju, jer svaki proizvodjac delova snabdeva i po 10ak fabrika.I ove godine bice 100.000 sto je sasvim dovoljno da fabrika uspesno posluje tako da mozemo biti zadovoljni. A zlonamerne kritike ni ne citam, verujem da onima sto ih pisu nije lako.

Autor B.M. 25 Feb 2015, 17:15

B.M. ti sve o FAS-u pričaš u obliku bajke. Zašto nisi naveo koliki je uvoz te kompanije? Deficit je porastao nego šta i to zahvaljujući i FAS-u.
FAS je daleko od bajke, a moderna tehnologija koju propagiraš i učinak, je tavan nuli.
Sve jedno, ta se fabrika gasi dok izmuze državu. Isto je pokušao i ESMARK sa željezarom, samo niko nije naseo.

Autor miško 25 Feb 2015, 19:06

O propasti FASa slusam godinama, jos pre nego sto je i poceo da radi. Imate Google pa se informisite o uvozu i izvozu Srbije po godinama.

Autor B.M. 25 Feb 2015, 20:02

RE: N.N.

Ne moram biti "zloguki prorok" da bi video šta se već događa i na osnovu toga (dakle činjenica) video u kom pravcu se dotična kompanija kreće.

FAS-ova kola već duže vreme idu nizbrdo i FIAT ništa ne preduzima po tom pitanju što znači da su se pomirili sa lošom prodajom 500L modela i čekaju kada će im ugovor isteći pa da zbrišu kad iscrpe sve pogodnosti koje im je 10-godišnji polutajni ugovor dao.

FAS je od kompanije koja je u nekim trenucima ličila na firmu predvodnika čitave ekonomije postao balast te iste ekonomije jer vuče Srbiju unazad.

Što se tiče prodaje na zapadu, koji je navodno svetlija tačka dovoljno je samo reći da je 500L podbacio (i) na američkom tržištu, kao i na zapadnom tržišru uopšte.

Prošle godine je 30000 FIAT-a 500L u SAD-u povučeno iz prodaje zbog greške. Ta godina je bila jako loša za 500L s tim da ni ove godine ne treba se očekivati ništa bolje.

http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/rusi-zaboravili-uvoz-iz-kragujevca-sad-u-fiat-500l-dosadio-287378

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2014/09/09/fiat-koce-i-odnosi-rusije-i-evrope

Autor Zastava 25 Feb 2015, 20:13

@ Zastava

500L ima samo 2 pune godine na tržištu. Možeš li dati podatke prodaje 500L u Rusiji za 2013. i 2014. godinu jer sa tim uglavnom pokrivamo sve.

Inače ovaj poslovni.hr je dno kao i lokalna ekonomija. U samom tekstu su netočni podatci.

I znaš li za zašto je 500L bio povučen sa tržišta SAD-a? Nije bila greška nego jedna američka savezna država nema obvezu vezanja i mogla je nastradati ženska osoba manjega rasta na suvozačevom sjedalu. Znači nije greška u radu ili nešto tako.

Opet za kraj. Činjenica je da prodaja raste. Ovo je ključna godine na tržištu za 500L, ako prodaja ne bude padala to je to. On je ove godine na udaru 500X i Renegadea.

Autor N.N. 25 Feb 2015, 20:45

RE: B.M.

FAS je naša najmodernija fabrika (pod uslovom da nijedna nova fabrika u poslednjih nekoliko godina nije otvorena), najveći proizvođač (samo još kad bismo znali šta se to proizvodi u FAS-u, s obzirom na to da delovi dolaze gotovi u fabriku u kojoj se automobili samo sklapaju i šrafe), i izvoznik (uvoza), i to su činjenice. Uvoz je isti uvozu. Kako drugačije objasniti činjenicu da je FIAT i najveći uvoznik.

FIAT 500L nije ni "naš fića" kako ga krste pošto, ako je sudeći po nekim podacima, samo nekih 25 odsto delova su domaće pozicije, a ostalo je sve iz uvoza. Na 500L ni karoserija nije domaće proizvodnje, a kamoli nešto "sofisticirano". U Zastave je čak i auto-radio i zvučnici su bili domaći (Elektronska Industrija), dok u 500L samo gume, sedišta, staklo, dok sve ostalo stiže iz uvoza.

Računam nešto, kada bi FAS lokalizovao barem proizvodnju automobilskih radio aparata, neka svaki radio koji se ugrađuje u 500L košta 50 evra puta 100000 komada to bi bio 5 miliona evra prometa za EI Radio Akustiku godišnje (koja je sada u stečaju, a koja bi samo na osnovu izrade automobilskih radio aparata za jednog klijenta i jednog tipa radio aparata mogla da izađe iz krize i još pritom da se vrati na stazu stare slave). FIAT koristi i 100000 zvučničkih setova od po 4 automobilska zvučnika po jednom setu. Nek he svaki set zvučnika po 50 evra to je dodatnih 5 miliona evra godušnje za EI Akustiku (koja je takođe u stečaju, a koja bi, kada bi imala taj posao vratila se u život, takođe samo na osnovu proizvodnje samo jednog tipa zvučnika), a tu je i multimedijalni ekran koji sa sve GPS navigacionim sistemom i drugim multifunkcionalnim čudima neka košta po 100 evra po komadu to bi bio 10 miliona evra za EI. Sveukupno bi EI imao 20 miliona evra na osnovu izrade 3 elektronska sklopa za jednog kupca kada bi FIAT hteo, ali pošto je FIAT došao u Srbiju samo da se ovajdi, pokupi kajmak i zbriše sa dugovima ostavljenim u amanet nama, onda sasvim je smešno pričati o FIAT-u kao superlativno naj naj firmi. Car je go i to ne kažem ja, već dosadašnji rezultati.

Autor Zastava 25 Feb 2015, 20:54

RE: B.M.

U uvoznim bilansima Srbije u poslednjih 3 godine piše da je FIAT najveći uvoznik. :)

Autor Zastava 25 Feb 2015, 20:59

Misko ne lupetaj, Dobro znas da je to vrednost uvoza svih autodelova, a ne samo onih potrebnih FAS-u. Tu su delovi za odrzavanje celog voznog parka u Srbiji. I onda je cifra daleko manja od FAS-ovog izvoza.
A ovaj Zastava je garant uvoznik nekog autobrenda cim ga toliko boli uspeh FAS-a.

Autor Sinbad 25 Feb 2015, 21:10

@Sinbad
A u kakvoj si ti vezi sa FAS-om kada toliko "volis" i branis taj 500L, FAS, i Fiat kao da ti od toga imas nesto?
Jel ti imas nesto od uspeha?

Autor Orlo 25 Feb 2015, 21:38

Ne branim ja nikoga nego demantujem vas lazove koji pricate gluposti koje veze sa pamecu nemaju. Uvozite aute pa vam krivo sto vam zbog FAS-a posao ne ide bas najbolje.

Autor Sinbad 25 Feb 2015, 21:48

@ Zastava RE: B.M.

U uvoznim bilansima Srbije u poslednjih 3 godine piše da je FIAT najveći uvoznik. :)

Tacno. I u cemu je problem? Koliki je izvoz? Kolika je razlika tj. novostvorena vrednost? Hajde majstore izjasni se! Poluinformacija je laz, a ti si poznat po iznosenju iskljucivo neproverenih poluinformacija.

Autor Sinbad 25 Feb 2015, 21:51

RE: N.N.

FIAT 500L je u ušao u četvrtu proizvodnu godinu (2012, 2013, 2014 i ova sada). FAS je već zreo za novi model, pod uslovom da FIAT želi novi model u Kragujevcu.

FIAT u Rusiji uopšte jako slabo prolazi. Prodaja na tom tržištu im je očajna. Čak bi i Zastava više prodala automobila na tom tržištu kada bi se proizvodila Zastava 10. Jedini FIAT modeli koji idu na ruskom tržištu su stariji modeli sa tehnologijom na nivou Zastave 10.

Tekst sa netačnim podacima, žena niskog rasta zbog koje je propao izvoz 500L u SAD. Hoće to tako. Sve neko drugi kriv. Da nije možda i prošlogodišnja poplava kriva za loše poslovanje FAS-a? :)

Jedno je sigurno, FIAT 500L gubi bitku na svim svetskim tržištima kako zbog krize, tako i zbog precenjene vrednosti, kao i zbog nebezbednosti vozila (ovo zadnje se odnosi na američko tržište).

Potpuno promašen slučaj od automobila. FIAT kada pravi automobile ili prave automobilske kutije ili pokretne kozmetičke salone. Nikad od njih pravi proizvođač automobila.

Dali prodaja raste ili pada, pratim redovno situaciju oko FAS-a i vidim da prodaja pada tako da ne vidim tu nikakav rast.

Autor Zastava 25 Feb 2015, 21:54

RE: Orlo

Kad su toliko uspešni zašto im toliko smeta neizgrađen put koga su i sami dosada mogli izgraditi s obzirom na to koliko je dosada dato novaca za tu firmu iz državne kase. Kakav je to gigant kome drugi plaćaju sve poslovne poteze (ja bih rekao eksperimente, jer to je 500L, eksperiment i to očigledno propali).

Autor Zastava 25 Feb 2015, 22:04

@ Zastava

Znači utapaš se u laži i unatoč činjenicama tvrdiš suprotno. 500L 2 godine da su bile pune na tržištu, 2014. rastao za 30% s obzirom na 2013., a za sada prvi mjesec 2015. bolji nego isti u 2014. I ti još imaš obraza reći da prodaja PADA? Ajde da si rekao da će PADATI, ali ovo je već na razini obraza kao đona.

Autor N.N. 25 Feb 2015, 22:54

Haha, pa vi jos raspravljate o FASu, evo vam podataka.
08. decembar 2014
Šumadija i Pomoravlje: Izvoz veći od uvoza
Privreda Šumdije i Pomoravlja je za deset meseci ove godine ostvarila obim spoljnotrgovinske razmene u vrednosti od 3,9 milijardi dolara, od čega je izvoz 2,2 milijarde a uvoz 1,7 milijardi dolara.stvaren je spoljnotrgovinski suficit od 542,4 miliona dolara, "koji je preko dva puta veći od suficita ostvarenog u istom periodu prošle godine", istakla je Stančić i napomenula da je "pokrivenost uvoza izvozom povećan sa 109 lane na 132,5 odsto ove godine".Privreda Kragujevca ostvarila je suficit spoljnotrgovinske razmene od 368 miliona dolara.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:523267-Sumadija-i-Pomoravlje-Izvoz-veci-od-uvoza

Autor B.M. 25 Feb 2015, 23:42

Najveci i jedini.

Autor Fordovac 26 Feb 2015, 00:46

Evo malo podsecanja radi:

http://sumadijapress.co.rs/fas-najveci-izvoznik-ali-i-uvoznik/

Cini mi se da se uvoz za FAS vodi na Beograd, za sta je jednom neko i postavio link ovde na blogu, pa onda kada se objave podaci za Sumadiju bude suficit i moze lako da se manipulise podacima...

@Sinbad
Ma da, sta mi naprica, ti si znaci dobri Samaricanin koga pogadja nepravda... i Kalimero ujedno... :'(
Provaljen si ti batice... nadam se samo da je taj tvoj drzavni posao vredan blamaze... ovo je poslednji bastiljon rada vodje Mlajdana pa morate vredno da ga odbranite iako je on zavrsio sa politikom za vek i vjekova a nas u crno zavio...

Autor Orlo 26 Feb 2015, 10:20

@Orlo

U nedostatku argumenata, najlakse je opljuvati nekoga. To na zalost vise govori o tebi koji pljujes, nego o onome ko je opljuvan. Zao mi te je.

Autor Sinbad 26 Feb 2015, 14:48

Niste me demantovali da ne pripadate uvoznickom lobiju. Zato mi je jos draze sto vam posao ide sve losije, a FAS-u sve bolje.

Autor Sinbad 26 Feb 2015, 14:49

Fiat 500L beleži rast prodaje u Evropi 2014. 94 114, u 2013. 74536 , u ovom segmentu ni jedan model nije prebacio cifru od 100 000 prodatih automobila po godini . Od skoro još jedan Fiatov dobavljač je krenuo sa proizvodnjom komponenti u Srbiji za Fiat 500L , u gradu u okolini Kg. Nemojte pljuvati bez razloga i iz svojih ličnih i profesionalnih frustracija. Pozdrav

Autor Nebojša 26 Feb 2015, 14:50

RE: Sinbad

Problem je u tome što pored toga što je FAS najveći izvoznik gotovih proizvoda, on je i najveći uvoznik u Srbiju delova tako da ekonomski efekat i benefit od FAS je ravan nuli, s tim da smo sa FAS-om čak u minusu s obzirom na to da proizvodnja se finandira iz budžeta sa 50 miliona evra svake godine. Kakav je to gigant koji dobija svake godine 50 miliona evra poklonjenih novčanih sredstava? Nikakav.

Autor Zastava 26 Feb 2015, 14:52

Sediste FASa je u Kragujevcu i privredna komora Kragujevca ima sve podatke o uvozu i izvozu. Jedino je na pocetku bio uvoz veci od izvoza, jer se pravila zaliha delova za nekoliko meseci. Nemoze da se uvoz vodi na Beograd a izvoz na Kragujevac jer je ista firma u pitanju. B.M. je sve lepo objasnio ali nema kome.

Autor Nesa 26 Feb 2015, 14:56

RE: N.N

Mislim da si sve rekao ono što ja mislim o tvom pisanju na ovoj termi, kao i o pisanju ostalih dežurnih FAS-ovih pretvarača crnog u belo.

Ako je sudeći po ovim spinovima, mnogi koji pročitaju članak i komentare pojedinih čitalaca bi pomislili da sve oko FIAT-a u Srbiji je lepo i da oko Fabrike automobila u Kragujevcu cvetaju ruže, med i mleko, a realnost je sasvim drugačija što i brojke koje se tope pokazuju.

Naravno, u međuvremenu dok FAS lagano umire, uvek će se naći neko povezan sa istima koji će vedriti čak i kada je vreme veoma oblačno.

Autor Zastava 26 Feb 2015, 14:59

RE: B.M.

Privreda šumadije i pomoravlja nije isto što i privredna aktivnost FAS-a. ;)

Autor Zastava 26 Feb 2015, 15:05

@Sinbad
Nisam ja taj koji je prvi poceo da vredja, tako da batice mozes i dalje da zalis... a evo sad i ja tebe zalim...
Ni ti nisi odgovorio, odgovor si izbegao, niti demantovao da si bot, sto vec znamo da jesi... pa nikom nista...

Autor Orlo 26 Feb 2015, 16:04

Znaci jeste uvoznici. Sad znamo s kim mi botovi imamo cast da razgovaramo. Ja sam samo ucestvovao u pregovorima sa Fijatom, i to nesto malo pred kraj. Zato sam upoznat sa situacijom.

@ Zastava Nemoj da lazes. Srbija ne daje nikakvih 50 miliona € godisnje gotovog novca.

Srbija posto nema para, svoj deo srazmeran vlasnistvu, ulaze tako sto daje subvencije, odnosno FAS-u ne oprasta doprinose, poreze, i razne druge troskove u srazmeri sa vlasniockom strukturom (33%). Ulog Srbije je bio plac, razrusene hale i infrastruktura, i oprost fiskalnih davanja u iznosu uloga, kao i obecani autoput koji nikad nije sagradjen. Znaci 10ox izgovorena laz ovde nece postati istina.

Autor Sinbad 28 Feb 2015, 01:57

@Sinbad
Ma mo's misliti imao si udela u razgovorima, hehe... u tom gore ako jesi i ako je to istina (u sta sumnjam), jer znaci da si se ovajdio na racun svih nas, kao i neprikosnoveni Mladja... ali polako doci ce jednog dana i on na red pred sud, taj dan cu da slavim kao slavu...
Dobro je da si izjasnio kao bot, jer to znaci da te mi poreski obveznici placamo, da bi ti to radio... ako, ako...

Autor Orlo 28 Feb 2015, 23:10

Ahahaha ... pa kada sam ovde još davno pisao da "Fijatovi" botovi rade punom parom delovalo je smešno. Sad se sami otkrivaju.

Što se tiče Rusije, koliko se sećam "Fijat" godišnje ne prebaci ni 1.000 putničkih automobila (čini mi se da proda još oko 9.000 komercijalnih).

Vidim da se traži i cenzura komentara, nadam se @auto da to nije u najavi jer cenzure već imamo dovoljno.

Autor CaMIRO 01 Mar 2015, 05:12

Fijatovi botovi? Botovi su oni koji nikada nijedan pozitivan komentar nisu napisali u vezi Fiata a takvih ima ovde nekoliko. I kad je najbolja vest nalaze manu. Sto se mene tice itekako sam kritikovao Fiat vise puta i zameram mu sto je uopste poceo proizvodnju u Srbiji, kad je mogao mnogo bolje proci u nekoj clanici EU ili Turskoj.

Autor B.M. 01 Mar 2015, 11:52

U zadnje vreme se trazi jos jedan model, a sad recite da ste na mestu Fiata dal bi pocinjali s jos jednim modelom u drzavi gde je ekonomija na ivici propasti, i koja moli za aranzman sa MMFom, gde je platezna moc skoro najmanja u Evropi, a infrakstruktura ocajna.

Autor B.M. 01 Mar 2015, 12:10

B.M.
Sad je jasno da je tebi draži Fiat nego Srbija.
Samim tim svaka dalja diskusija je izlišna. Nemam više reči...

Autor miško 01 Mar 2015, 12:12

Druze, ovde se ne radi o ljubavi prema Srbiji, vec o milijardama $ i tu nema mesta emocijama, ni kod nas ni kod Fijata. Dok ima zajednickog interesa bice saradnje i posla. Znaci ne mozemo samo gledati sta nama odgovara.

Autor B.M. 01 Mar 2015, 12:42

Evo na pr. SISU da odustane od FAPa, eto nam opet blokade pruge. I sta treba Fiatu da razmislja o tome jel ce mu model biti blokiran? A pruga je bila blokirana, i kad su strajkovali radnici Autosobracaja u Kragujevcu. I niko ih nije sprecio! Nestabilna drzava, ekonomija i dovidjenja, tako razmisljaju poslovni ljudi. Nema tu mesta emocijama.

Autor B.M. 01 Mar 2015, 12:54

@ B.M.

Niti jedan ozbiljan ulagač neće biti u državi koje nije stabilna kako vanjsko tako i unutarnje kao što je Srbija. Ovo sa FIAT-om vam je skoro kao dobitak na bingu.

Pa pogledajte kako vam Vlada samo pleše između Rusije i EU, a to tako ne ide.

Autor N.N. 01 Mar 2015, 14:31

@ CaMIRO

Zastava je troll koji iznosi neistinite podatke i to se i dokazalo, prodaja 500L raste. Što će biti u budućnosti nitko ne zna. Zato je normalno da se izbrišu komentari gdje on kaže kako prodaja 500L pada ako dokazi tvrde suprotno.

Evo npr. prvi mjesec:
2013 2014 2015
4.696 7.429 7.745

Evo cijela godina, 2012. neću jer nije potpuna:
2013 74.536
2014 94.114

Autor N.N. 01 Mar 2015, 14:34

B.M.
Nema tu zajedničkog interesa. Interes Srbije je prividan, ona plaća radnike, transport, dala komplet objekte i infrastrukturu, pri čemu je u gubitku oko 1 milijarde €, i gubi svake godine oko 50 miliona novih.
Pa gde bi to Fiat još tako zgodno "apio" milijardu ??
Tako da nama najviše odgovara da se ovaj loš posao prekine, i fabrika ponudi neko m ozbiljnijem proizvođaču, ali "crni ugovor" je verovatno definisao i klejmove - oštetu po nepoštovanju ugovora.
Što se tebe tiče, smatram da radiš za Fiat, PR ili nešto slično.
Fiat u PR u Srbiji nije uložio ni "conjka", niti je koga pomogao, niti ima nameru. Dok traje onih 50 mil€ po godini, biće tu a posle odoše.

I ne mešaj Sisu i Fiat. Sisu je ozbiljna proizvodnja koja se zasniva na radu naših radnika, manufakturi, a ne automatizovanoj proizvodnji koja je ozpustila 2/3 zaposlenih iz sistema Zastava.

Autor miško 01 Mar 2015, 15:08

N.N.
Fiat je dosao u Srbiju jer nigde nema da iscedis drzavu a za uzvrat malo zakitis politicare, sa sitnisem u odnosu na dobijeno.
Te vase fraze su komika.
To vazi za ozbiljne firme. Zato nije dosao Mercedes, zato nije dosao BMW...

Autor MB 01 Mar 2015, 15:32

@ miško

Neautomatiziran rad je rad šaljive prirode osim ako ne pričamo o jako skupim proizvodima i ne možeš biti konkurentan. Ne znam kakve vi ovdje utopije prodajete ali to danas tako ne ide.

Autor N.N. 01 Mar 2015, 15:44

@ N.N. Samo gubis vreme s njima objasnjavajuci im politiku, ekonomiju ili prodaju. Vidis i sam o kakvim se sagovornicima radi. Ja sam ranije objasnjavao i postavljao linkove ali ne vredi, pa vise i ne ulazim u dijalog..Na kraju krajeva nek misle sta hoce, sta me se tice.

Autor B.M. 01 Mar 2015, 15:54

B.M.
Lepo ti objašnjavaš ekonomiju u kojoj Fiat dobija a Srbija gubi. Ta ekonomija nije meni lepa, fina i dobra. Tebe što se tiče izglada da jeste....
Elem, mene je strah za opstanak našeg društa, jer uz pojavu ovih "maglaša" koji pod vidom "visokih tehnologija" sahranjuju i ovo malo što preosta.....
Jednostavo, dal je vama jasno da mi gubimo 50 mil€ svake godine, više nego da ne radimo ništa. I tako će biti svake naredne godine ???
Koja je to vama ekonomija ?
Gde je tu dobit za srbiju???
Ajde da se uzbiljimo, da ne prodajemo demagogije. Sve jedno oni koji su sklopili ovaj loš i neraskidiv posao, nisu više na vlasti...

Autor miško 01 Mar 2015, 16:41

N.N. & B.M.
Da je ugovor fer i dobar za Srbiju, ne bi bilo zatamnjivanje strana.
Sto je kriminal, s obzirom da se arce pare poreskih obveznika.
Da fizicko lice sklapa ugovor, moze da pokloni celu imovinu drugom i zatamni.
Ovako, otimacina, pljacka gradjana i drzave Srbije.
Ali kakve veze ima, nikom ne smeta, niko se ne buni, nema ko da istrazi i odgovara, pa sto ne bi nastavili tako.
B.M. je 100% placeni P.R. od Fiata.
Jer ko bi inace ubedjivao nas Srbe koji su nezadovoljni i osteceni tim ugovorom, u neke iluzije i bajke.
N.N.
ogradio si se, ali svejedno, malo da se nasalim, znaci proizvodjnja Rolsa , Bentlija itd je sala. :)
Sad ce B.M. jos da kritikuje Srbiju sto nije uplatila jedno 2 milijarde eur Fiatu, izgradila im autoput, tuzice je i Hagu. :)
Da je ovo neka drzava, odgovorni za ovu pljacku i otimacinu bi vec odavno bili u zatvoru.
Umesto toga, ovakvi ko B.M. za 200-300e nam pricaju bajke, kao i nvo, razni novinari itd.
Niko od tih strucnjaka se jos nije nasao da objasni zasto se krije ugovor, koji ne sme da se krije, jer se krije od onih cije se pare arce.
BMW je bio zainteresovan za ulaganje u Srbiju, MB, ali to su ozbiljne firme, pa kao takve nisu imale s kim da muljaju sa ove strane, jer njih to ne zanima niti zele.
Kad dodje ozbiljna firma sa green field investicijom, e to je dobar znak.
A ovo po principu pljackaskih privatizacija, mogu da velicaju samo placenici.
Ali dzaba im, narod nije glup, toliko se upinju ali ne mogu da ga ubede.
Cekam samo kada ce da se zalazu da drzava dotira 50% vrednosti 500L, pa da kazu kako je skocila prodaja...

Autor MB 01 Mar 2015, 17:44

MB svaki poslovniu govor je poslovna tajna. Mogu da ga vide oni koji treba da ga vide. Neznalice nevidjene. A ja kazem da sam FAS bot, jer me je neko od vas uvoznika automobila, FAS-hejtera i totalnih sarlatana za ekonomiju tako nazvao. Ustvari niste vi sarlatani nego namerno lazete. Ja bih voleo da mi strucnjak Misko objasno gde to Srbija i kako gubi 50 miliona € svake godine zbog FAS-a?!

Autor Sinbad 02 Mar 2015, 17:00

Da je sve OK drzava bi objavila ugovor i niko je nebi mogao spreciti. Ali Fiat je u Srbiji na velikom gubitku jer je prevaren od drzave. Nebi me cudilo da na kraju i tuzi Srbiju zbog neispunjavanja ugovora. Put, obilaznica, pruga, prvo to pa onda o drugom modelu.

Autor B.M. 02 Mar 2015, 17:37

Sinbad
Fizicko lice moze sta hoce. Drzava mora da polozi racune jer joj gradjani daju pare kroz porez. Po tebi znaci moze da se ceo budzet pokloni nekom, sakrije se ugovor i nikom nista.
Zar ne znas za dotacije drzave, odnosno subvencije od 3000e po autu za svaki 500L. O ostalim olaksicama da i ne govorim. Sto su dobili sve za dz i opljackali Srbiju po ugledu na pljackaske privatizacije.
Ja nisam nikakav uvoznik niti lobi nikakav, ali vidim da ti i B.M. jeste. Vi zastupate interese Fiata a ne Srbije.
B.M.
Pocinjem da verujem da si ti Italijan koji je naucio srpski.
Bas mi zao Fiata, evo zaplakoh. :)
Oni su dosli u Srbiju jer je banana, Dinkica zakitili i zavili u crno budzet.

Autor MB 02 Mar 2015, 20:25

Zastava bi odavno propala bez Fiata, cela fabrika je bila zrela za otpad jos dok su pravili Yuga. Ionako kad su je preuzeli Talijeni skoro sve su prodali u otpad. Imalo je nesto i za radnike, ormarici, drvene stolice, stocici i ostalo iz praistorije.

Autor B.M. 02 Mar 2015, 21:45

@MB
Iskuliraj druze, jasno je da si i ti jedan od uvoznika kao i ja... :) ;)
Nemoj da mislis da je to spinovanje sto oni rade, jer dobro je pitanje sto se mi pitamo i sto postavljamo pitanja (mozda i sto mislimo), jer da nismo uvoznici ne bi trebali da se pitamo jer imamo strucnjake koji nam vode, i vodili su, pregovore, drzavu, gradove, politiku, ministarstva... i ovako smo poznati kao drzava u kojoj za sve postoji odgovornost i za sve se odgovara, nemoj da brines... :)

Autor Orlo 02 Mar 2015, 21:53

Sinbad zvanično pročitaj izveštaj, koji kaže da je ukupna subvencija za FAS oko 55 mil € po godini, a da je kao neka dobit valjda oko 1 milion. Saberi oduzmi i eto....
Ovde se ne računaju ulaganja ogromna i šteta po Srbiju.

B.M.
I zato što je neko bacio prese i montažne linije koje su bile vojna rezerva (najveće u Srbiji) će valjda odgovarati.
One su potpuno jednako pravile Zastavu 10, jednako kao i ove tvoje KOmacu robotizovane vrhunske tehnologije, uz zapošljavanje radnika, a ne plaćanje japanskom Komacu.

Autor miško 02 Mar 2015, 22:36

Sve te stare prese i delove mogao je da kupi ko je god hteo skoro dzaba., bas je to bila vrhunska tehnologija,.

Autor B.M. 02 Mar 2015, 23:50

B.M.
Najveći hit i besmislica koju si napisao je da država krije ugovor jer je na štetu Fiata.
A Fiat jadan glup, pa ne zna da se oglasi da je oštećen.
Zapravo je obratno, Fiat ojadio državu Srbiju, zato oni ćute i pevaju, a to što im još nisu renovirali fabriku u Italiji, to će da nam oproste.
Zapravo ovde ti i još neki Fiatovi PR-ovi vršite opaku zamenu teza, ali ne možete nikog da ubedite.
Vaša priča je toliko smešna i suprotna logici.
Probajte u obdaništu negde da propagirate tu prljavu propagandu, možda vam i poveruje neko detence.
Kad krene u osnovnu, biće kasno već...
Ova priča me podseća na priču plaćenika iz nvo sektora.

Autor MB 03 Mar 2015, 00:23

Orlo
Ma naravno, svi smo mi uvoznici.
Koji jeftin izgovor, mogli su makar da se potrude nešto smisleno da proturaju.
Dakle svako ko ukazuje na pustošenje od strane Fiata, nazvati ga uvoznikom i oni misle da su završili posao. :)
Šta će argumenti.
Ali ne znam što im smetaju uvoznici ?
Smeta to što država Srbija daje subvencije od 3 000e za svaki kupljeni 500L.
Dakle poreski obveznici finansiraju nabavku 500L.
E to je jedna od "koristi" Fiata.
Druge su što su dobili sve za dž, opljačkali.
Država im plaća doprinose godinama itd.
Eto velike "investicije".
Samo još da se nadje neko sa razumnim objašnjenjem zašto mi finansiramo da neko kupi 500L ?
Ravnopravnost da ostavimo po strani.
Ako je 500L tako dobar, zašto se ne izbori sam za kupce.
Iovako on se samo sklapa ovde, a došli su zbog pomenutih razloga, jer to nema ni u jednoj pravoj državi koja drži do sebe.
Ali kod korumpiranih političara može sve.
To je kao kad su direktori državnih firmi sklapali štetne dilove po firmu, a uzimali sebi u džep.
Šta ih briga za firmu, nije njihova.
E tako se ponašaju političari.
Zato je Fiat tu, zato je most na Adi preplaćen nekoliko puta itd...

Autor MB 03 Mar 2015, 00:39

Da drzava hoce objaviti ugovor, bio bi vec sutra objavljen. Nego kao ne smeju od Fiata, smejurija, pa nije Fiat jaci od drzave.

Autor B.M. 03 Mar 2015, 01:04

B.M.
Ne smeju od naroda a ne od Fiata !
Zato ga kriju.
U suprotnom, još kako bi ga objavili i hvalili se na sva zvona, da je on zaista dobar za Srbiju.
A da je loš za Fiat, pa Fiat bi se pobunio odma, odnosno ne bi ga ni potpisao.
Nigde drugde Fiat nije mogao da prodje ovako kao u Srbiji, jer svuda su političari makar koliko toliko patriotski nastrojeni i barem do neke mere gledaju interese države.
U Srbiji to nije slučaj, krčmi se sve, budzašto, zato nam je ovako.
Samo mi nisu jasni likovi poput tebe koji se bun u ime Fiata a sam Fiat se ne buni ?!
Nešto tu debelo smrdi.
Odnosno zna se, već rekoh gore, tako nešto može da radi samo neko ko je plaćen za to.
Kao što nas nvo ubedjuju da je sve što ne valja za nas, zapravo dobro za nas.
A takvi likovi ne bi ni kombi stranke mogli da budu, zato su i nvo, plaćeni, zaštićeni da pljuju i guraju prst u oko narodu.
Inače kad bi se kandidovali na izborima, ni rodbina ne bi za njih glasala, kombi stranka nedostižan san.
U stvari, vi ste poput stranačkih botova.
Kao da Fiat ne može da objavi ili tuži Srbiju za nešto što nije ispunila.
Ne bi me čudilo da te zatamnjene strane sadrže da Srbija finansira Fiat, sa jedno 2-3 milijarde eur, da im renovira postrojenja u Italiji, da im isplati odštetu zato što su učestvovali u bombardovanju Srbije...
E stvarno ova Srbija, umesto makar 50 ili 70% da dotira, odnosno subvencioniše kupovinu 500L, oni samo 3 000e...
Čekam još objašnjenje, zašto država da subvencioniše nabavku 500 L ?!
Te pare mogu da se iskoriste za bolnice, škole, zdravstvene ustanove itd.
Ali bolje finansirati Fiat, zar ne ?

Autor MB 03 Mar 2015, 01:22

Mozda ovo, mozda ono, bez uvida u ugovor sve su to nagadjanja. Drzava kao vlasnik trecina FASa mora i da ga finansira, nije tu nista cudno. Zele4zari je dato mnogo vise, pa opet je niko nece. Fiat bi mnogo bolje prosao da je kasnije preuzeo Zastavu, nisu mogli znati da ce nam se privreda raspasti. Dobili bi najmanje kao i zalezera i mnogo vise, a nas je zelezara dosad kostala kao tri Fiata..Pa nikom ne smeta.

Autor B.M. 03 Mar 2015, 07:05

Stvarno ne mogu da verujem da ovde ima ljudi koji ne veruju cinjenicama, a cinjenice kazu da prodaja raste! 500L je drugi po prodaji u Italiji sa 5200 prodatih primeraka (februar). Drugo umesto da nasa drzava prosipa lazi bilo bi bolje da pocne ozbiljno da pregovara o proizvodnji 500 sa 5 vrata (naslednika Punta), koji bi trebao da se proizvodi na B-Wide platformi(500L, 500X, RENEGADE), posto je naslednik Brava vec otisao u Tursku (isto B-Wide). Pa i USA, u fabrici Toledo gde se prave Jeepovi, lokalni se trude da zadrze Wranglera, iako su sanse jako male, zbog prelaska na aluminijumsku karoseriju.

500L

2013 2014 2015
January 4.696 7.429 7.745
February 4.850 6.765
March 8.860 12.608
April 5.218 9.968
May 7.226 9.843
June 6.311 9.976
July 7.220 8.023
August 4.146 4.286
September 6.857 7.255
October 6.980 7.476
November 6.193 5.667
December 5.979 4.818

Fiat
500L

2012 10.494
2013 74.536
2014 94.114

Evo i nekoliko linkova

http://passioneautoitaliane.blogspot.com/2015/03/vendite-fca-in-italia-febbraio.html

http://left-lane.com/european-car-sales-data/fiat/fiat-500l/

Autor ALFISTA 03 Mar 2015, 10:29

Mislim da su roboti marke COMAU(COnsorzio MAcchine Utensili), italijanski, ali u ovo nisam siguran. Znam da ih koriste u fabrici Pomigliano d'Arco, koja je dobila nagradu WCM Gold, a FAS je WCM Bronze, sto nije lose so obzirom da fabrika radi sa novom opremom neke 4 godine.

WCM-World Class Manufacturing

Autor ALFISTA 03 Mar 2015, 10:39

B.M.
Nije možda ovo možda ono, zna se šta je.
Samo što ti odbijaš da priznaš pa živiš u iluziji.
Tj, znaš ti vrlo dobro, ali pokušavaš druge da ubediš u ono u šta ni sam ne veruješ.
Čekam objašnjenje još, zašto Srbija finansira-subvencioniše sa po 3 000e svaki 500L ?
Niko da objasni ovo, a ubedjujete nas u bajke.

Autor MB 03 Mar 2015, 12:58

@ALFISTA, talijanski su i za sklapanje i zavarivanje najbolji na svetu.
http://www.automotivemanufacturingsolutions.com/technology/the-rise-of-robotics

Autor B.M. 03 Mar 2015, 14:26

Punto se u Zastavi vario tako sto su radnici sastavljali spojeve na limu aparatima za tackasto zavarivanje. Preciznost nikakva, zato i nisu smeli da ga salju na zahtevnija trzista. Sad 500L moze da ide svuda, preciznost je veca od zahtevane.

Autor B.M. 03 Mar 2015, 14:33

B.M.
A što ne odgovoriš na pitanje za subvencije države Srbije od 3 000e po svakom primerku 500L ?
Da nam objasniš kakva je to korist za Srbiju koja iz budžeta dotira sa po 3 000e svaki 500L.
Da zanemarimo sve ostalo.
Samo da nam neko objasni kakvu imamo korist od ovoga.
Eto ti kao najistaknutiji zastupnik Fiata, objasni nam kakvu korist imamo.
Jer mi samo štetu vidimo tu.

Autor MB 03 Mar 2015, 14:44

U vezi sa subvencijama od tih 3.000 evra, evo i objašnjenja u članku od pre skoro dve godine:

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/03/25/kupovinu-fiata-500l-po-nizoj-ceni-ce-finansirati-fiat-a-ne-drzava-srbija

Autor auto 03 Mar 2015, 14:53

auto 14:53
Još gore.
Nije šija nego vrat.
10 000 po radnom mestu za 1400 radnih mesta, a onda tu svotu usmere za subvenciju umesto kompaniji direktno.
A zašto je zatamnjen ugovor, to je pravo pitanje, odnosno za zatvor.
Dakle po ovim navodima 14 miliona e država subvencioniše 500L, odnosno skoro 4700 komada, na domaćem tržištu.
Uz to treba dodati specijalne uslove finansiranja i nabavke, kakve drugi nemaju, što je diskriminacija.
Nisam pratio da li je Fiat stvarno zaposlio 1400 ljudi, ali su zato dobili mnogo od Srbije.
Izmedju ostalog i ulaz na Rusko tržište po povlašćenim uslovima, carina 1%.
A ministar 1 000 evra, njemu se baš može verovati, kao za obećanih 1 000e.
Zato je i ugovor zatamnjen, da narod ne vidi kako je štetan i pljačkaški ugovor sklopljen.
Ali najsmešnije je što to tako može u Srbiji.
U Srbiji sve može, donesu sutra zatamnjeni zakon da se plaća svakakva glupost i raja će ne znajući da plaća...

Autor MB 03 Mar 2015, 15:13

Ta vest o tome da ce navodno FAS zapravo subvencionisati 500L je dosla (ili spinovana) nakon burne reakcije javnosti i Evropske unije kada je Dinkic ekonomista Mladjan rekao da ce drzava iz budzeta davati za subvencije... javnost se podigla jer osim sto su dali novac za fabriku, za zaposljenje radnika, dotirali bi svi mi da bi malobrojni mogli da kupe povoljnije novi automobil koji se srafi kod nas, i u nepovoljan polazaj stavili sve ostale marke i uvoznike...
Politika i politicki poeni ne smeju nikako da trpe, samo narod...

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=03&nav_id=697683

Autor Orlo 03 Mar 2015, 15:20

@MB
Slucajno sam medju komentarima na tom linku sto je admin postavio nasao komentar izvesnog Sinbada, koji kaze da je privatni preduzetnik postao jer navodno (drzavnog) posla ne bese, pa mi cudno bese sto on rece da je ucestvovao u pregovorima sa Fiat-om... mora da je veoma uspesan i poznat u svom poslu a cudno mi je sto istovremeno kao privatni preduzetnik ne razume nase uvoznicke probleme kako odlicno razume drzavne koje brani onako kroz redove... :)

Autor Orlo 03 Mar 2015, 17:03

3000€ je bila subvencija samo za 10.000 automobila koji se prodaju u Srbiji, a to je prodato u prvoj godini. Ta subvencija vise ne postoji.

Drugo subvencije nisu gotove pare. Srbija opraste doprinose, koje svakako ne bi dobila da Fijat nije dosao u Srbiju. To mora da radi da bi parirala ulaganju druge strane. Ja te pitah onomad gde to ima da ulozis milijardu evra i da ti se vrati za godinu dve. Evo posto su Italijani glupavi pa ne znaju foru, evo reci nam ti i svi cemo krenuti sa tim unosnim biznisom. U svetu se ulozeno vraca za 7-10 godina, pa se tek onda zaradjuje gospodo.

Autor Sinbad 04 Mar 2015, 01:41

Fijat je privatna firma! FAS je takodje vecinski privatna firma i ima pravo da cuva poslovnu tajnu. Nego jeste li videli ugovor sa Etihadom? Air Serbija je za razliku od FAS-a, vecinski drzavna firma.

Autor Sinbad 04 Mar 2015, 01:42

Krenuli su pregovori sa Mercedesom, jos 2006.g. Umesto Srbije izabrali su Madjarsku? Znate li zasto? Madjari su im dali subvenciju od 15.000€ po radnom mestu a mi smo mogli da ponudimo najvise 10.000, jer je po zakonu toliki bio limit. Sad Mercedes radi u Keckemetu u Madjarskoj a ne u Nisu u Srbiji. Kineski Great Wall je takodje hteo u Srbiju, ali su im Bugari dali 13.000€ po radnom mestu a mi nudili 10.000. Nemate pojma o cemu pricate, ali valjda je interesantno da se nesto napise i opljuje pa makar bila ordinarna glupost! http://www.nytimes.com/2012/05/23/business/global/made-in-china-but-assembled-in-bulgaria.html?_r=0

Autor Sinbad 04 Mar 2015, 01:54

Kod nas je losa ekonomska situacija i trebace bar jos 10ak godina da udjemo u EU, znaci investitorima treba da ponudimo vise od ostalih.
Sve te subvencije se vrate, samo od plata FASa i komponentasa se u Kragujevac svakog meseca slije po nekoliko miliona evra. A to se kroz placanje racuna i dazbina opet vraca drzavi. Zatim imamo tehnoloski napredak jer se stalno uce nove tehnologije u proizvodnji, najbolji djaci i studenti dobijaju stipendije i idu na praksu u FAS. Eto niko nije napisao da je prosle godina FAS pimio oko 200 radnika sa biroa da ih uputi u nove tehnologije. Radili su po cetiri sata i primali platu a neke od njih su posle primili za stalno. A FAS placa radnike bolje u odnosu ostale firme koje su takodje dobile subvencije, Gorenje, Jura, PKC, Leoni i dr.

Autor B.M. 04 Mar 2015, 10:54

Dzabe objasnjavas ljudima koji gube ekstraprofit od uvoza automobila zbog Fijata. Hoce da puknu od muke, ali neka, nije mi ih zao. Samo molim boga da ne uvedu uvoz euro4 polovnjaka, pa neka propadnu skroz!

Autor Sinbad 04 Mar 2015, 14:15

Nema veze, njima i ne objasnjavam, nego procitace neko sa strane koga zanima.

Evo izvoz i uvoz FASa prosle godine.
Prema listi 30 najvećih neto izvoznika, odnosno kompanija koje više izvoze nego sto uvoze, u 2014. godini, FAS iz Kragujevca je realizovao izvoz vredan 1,36 milijardi evra i uvoz od 929 miliona evra.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/539696/Najveci-neto-izvoznici-FAS-Petrohemija-i-Jura

p.s Znaci u plusu je 439 mil. evra!

Autor B.M. 04 Mar 2015, 23:15