
Važan faktor pri odabiru automobila jeste njegova prosečna potrošnja. Za one koji idu na duža putovanja jako je bitno da automobila ima i veliki rezervoar. Evo koji model vas može odvesti najdalje sa punim rezervoarom.
10. VW "Beetle" TDI
Prosečna potrošnja: 5.7L/100km
Zapremina rezervoara: 53L
Distanca: 956km
9. Bentley "Continental" GT V8 S
Prosečna potrošnja: 9.4L/100km
Zapremina rezervoara: 90L
Distanca: 965km
8. Acura "TLX"
Prosečna potrošnja: 6.7L/100km
Zapremina rezervoara: 65L
Distanca: 968km
7. Mercedes "C300"
Prosečna potrošnja: 6.9L/100km
Zapremina rezervoara: 68L
Distanca: 985km
6. Honda "Civic" Hybrid
Prosečna potrošnja: 5L/100km
Zapremina rezervoara: 50L
Distanca: 997km
5. Mercedes "CLS400"
Prosečna potrošnja: 7.8L/100km
Zapremina rezervoara: 80L
Distanca: 1 018km
4. Infiniti "Q50" Hybrid
Prosečna potrošnja: 6.5L/100km
Zapremina rezervoara: 65L
Distanca: 1 031km
3. Volvo "S60 T5"
Prosečna potrošnja: 6.3L/100km
Zapremina rezervoara: 65L
Distanca: 1 060km
2. VW "Jetta" TDI
Prosečna potrošnja: 5.1L/100km
Zapremina rezervoara: 53L
Distanca: 1 073km
1. BMW "328d"
Prosečna potrošnja: 5.2L/100km
Zapremina rezervoara: 56L
Distanca: 1 086km
Izvor: Autoportal.rs
@milan
320d za Americko trziste ima oznaku 328d... oni pate od velicine pa se cesto samo za njihovo trziste brojke "povecavaju" u oznakama pa tako u kod MB imas verzije 550 koje nigde drugde ne postoje...
Renault Laguna 3, 2.0dci 130ks, 66l rezervoar predjeno 1100km, oko 1000km otvorenog puta i 100km gradske. Ubrzo idem na još duži put nadam se da ću uspjeti da obrnem rekord, jer me čeka oko 1200km otvorenog puta.
Postoji bar 30 automobila koji sa jednim rezervoarom mogu preci mnogo vise bez obaranja bilo kakvih rekorda.
Cak i kada su u pitanju nasi putevi i nase gorivo.
Ovo je jedan od primera, mada ih postoje na desetine snimljenih i potvrdjenih:
https://www.youtube.com/watch?v=0wDG5vTmZtg
"Trip je resetovan prilikom poslednjeg tankovanja."
Lista je za americko trziste.
A inace, ram 3500 ima rezervar od 52 galona (197 litara), tako da definitivno moze preci sa jednim rezervarom nego bilo koji od ovih auta na listi.
Koliko god potrosili truda medju prvih 50 automobila nece pronaci ni jedan americki automobil sa veliom autonomijom kretanja.
Ram 3500 sa svojim rezervoarom od 34 galona jedva moze da predje 400 milja i to ako se vozi pretezno niz brdo.
Ni druga americka vozila nisu u boljem polozaju.
@vojvoda,
za tvoju informaciju carl edwards je sa jednim rezervarom ford fusion hybrida presao 1446 milja ili 2314 km. i to je vozio pravim putem od virginia do washington dc. informisi se malo umesto sto u svakom komentaru o americkim vozilima obavezno moras da pokazes mrznju prema njima.
Hibridni automobili nisu predmet razmatranja kao sto to nisu Tesla automobili.
Zvanican najmanji potrosac jos uvek je ovaj:
http://www.volkswagen.rs/novosti/novosti/aktuelne_novosti/ginisov_svetski_rekord_volkswagen_passat_tdi_prolazi_kroz_48_drzava_sad_sa_do_sad_najmanjom_potrosn/
a iz kog razloga hibridni automobili ne mogu da budu koristenu u ovu temu?
ja nisam rekao da je fusion hybrid najmanji potrosac vec sam ga spomenuo kao odgovor na tvoje da "nijedan americki auto nebi bio na listi 50 najekonomicnijih automobila u americi".
Zbog cega hibridni automobili ne mogu uci u racunicu trebalo bi da bude jasno bar onima koje zanimaju automobili.
Onima koji hibridne automobile vec voze jedno odredjeno vreme sasvim je jasno koliku autonomiju imaju kada im stanice za dopunjavanje baterija nisu pristupacne. U takvim trenucima masa baterije moze samo da utice na povecanje potrosnje goriva.
U slucaju spomenutog Carla Edwardsa sa Fordom Fusion, ne znamo o kojem se serijskom automobilu radi i da li su baterije standardne, ali zato znamo da je voznju zapoceo u 8h i 15min 25. aprila, a okoncao 28. aprila u 5h i 37 minuta i da mu je prosecna brzina kretanja iznosila 38 mph (62 km/h).
Ako izvedemo racunicu da je ukupno na putu proveo oko 69 sati presavsi pri tome 2313km, proizilazi da je u voznji proveo 37 sati, a da je preostala 32 sata utrosio na dopunjavanje baretija.
Podatak da je sa jednim tankom presao 2313 km (sto je jako daleko od rekorda) je verovatno tacan, ali su precutali kolicinu kilovatsati dopunjavanja baterije.