home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, donji dom nemačkog parlamenta, Bundestag, usvojio je kontroverzni zakon kojim se od 2016. uvodi putarina od 130 evra godišnje za vozače koji koriste autoputeve.

Zakon je usvojen uprkos tome što Evropska unija još uvek ispituje da li su takve putarine diskriminacija vozača iz inostranstva.

Za zakon o uvođenju putarina za korišćenje autoputeva glasalo je 433 poslanika, njih 128 je bilo protiv, a šest uzdržano, javlja „Dojče vele“.

Iako će gornji dom parlamenta, Bundesrat, početkom maja razmotriti ovaj zakon, on nema ovlašćenja da spreči njegovu implementaciju, što znači da će putarine, koje su izazvale žustru debatu u Nemačkoj, verovatno biti uvedene naredne godine.

Svi vozači koji koriste autoputeve u Nemačkoj će morati da plate putarinu, kao i vozači iz inostranstva, dok će vozačima sa nemačkim registracijama – koji će automatski plaćati putarinu kako za autoput tako i za velike saobraćajnice – indirektno biti vraćen novac kroz plaćanje manjeg poreza na motorna vozila.

Politički protivnici optužuju kancelarku Angelu Merkel da je putarinu uvela isključivo kako bi zadovoljila predsednika bavarske vlade Horsta Zehofera, koji je konzervativnim Bavarcima obećao taj potez kao osvetu za austrijske i švajcarske putarine.

U tročlanoj vladajućoj koaliciji je i Zehoferova Hrišćansko-socijalna unija (CSU), a svaka stranka tražila je da se ispuni barem jedno njihovo predizborno obećanje kao cena za ulazak u koaliciju na čelu s Merkelovom.

Ministar saobraćaja Aleksandar Dobrint, političar CSU-a, rekao je da ce putarina doneti 500 miliona evra godišnje koji će se uložiti u unapređenje nemačkih saobraćajnica.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1188



Komentari

U redu putarina, ali što ne uvedu i nedeljne i mesečne, kao svuda.
Sad neko ko prolazi kroz DE ili ide na par dana treba da plati godišnji iznos.

Autor MB 30 Mar 2015, 10:54

@ MB, Našao sam i originalni članak sa DW, tamo piše i deo koji Tanjug ovde nije preneo, a to je da će "stranci moći da biraju između godišnjih, dvomesečnih i desetodnevnih vinjeta. U zavisnosti od veličine vozila i količine štetnih gasova koje ono proizvodi, kratkoročne vinjete će koštati između pet i 30 evra."

Ceo tekst na DW:

http://www.dw.de/uvo%C4%91enje-putarina-ipak-pro%C5%A1lo/a-18346051?maca=ser-TB_ser_politka1_naslovna-4944-html-cb

Autor auto 30 Mar 2015, 11:43

auto
To već ima smisla, podržavam ih.
Kad svi naplaćuju, zašto bi onda oni davali kod njih za dž da se vozi, još autoban na kome dobrim delom nema ograničenja.
Dolaze svi u DE da poteraju auto malo.
Iz prva mi je ono delovalo nelogično, posebno za Nemce.
Ali eto prokopaste detaljnije. :)

Autor MB 30 Mar 2015, 11:53

Pa sta ovo znaci, ako vozim smart u svom gradu i nikad ne idem na autoput ja placam 130 evra za onog u Prorscehu sto prelazi zemlju uzduz i popreko?

Autor Fordovac 30 Mar 2015, 12:02

@Fordovac

Ne. Cijena vinjeta će biti od 5 do 150€, ovisno o dužini trajanja vinjete i količini ispušnih plinova.

Njemcima će biti smanjen neki oporezivi dio na registraciji kako bi ih i ako kupe vinjetu ispalo jednako. A ako neideš na autoput nemoraš ju kupiti

Autor sysfan 30 Mar 2015, 13:11

Šta je za Nemce 500 mil evra putarine ?? To je smešna cifra, a kad se odbiju troškovi realzacije, bude zanemarljivo.
Ovo je čist politički potez, a ne ekonomsko opravdanje. Recimo, sanaciaj jednog prostog autoputa od 30km, Nemačku je koštalo milijardu evra.

Autor frenki 30 Mar 2015, 14:10

Ni nemci više nisu bili kao što su bili....
Nisu im ni automobil, ni evro, a evo sad i putevi...
Sa ovom odlukom, sami će sebi skočiti u stomak.
Kolješ bika za jednu šniclu....

Autor mange 30 Mar 2015, 17:30