home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, Fijat iz Srbije bi trebalo da dobije zeleno svetlo za izvoz na tržište Rusije, po sistemu recipročnih kvota. O tome će odlučivati savet Evroazijske ekonomske komisije. Godišnje se, kada je godina dobra, proda oko 8.000 Fijatovih vozila, što je zanemarljivih 0,3 odsto ruskog tržišta.

Na ulicama Rusije svake godine pojavi se oko tri miliona novih automobila – ove godine novih četvorotočkaša biće milion i po, maksimalno dva. Na tako velikom tržištu bescarinski "fijat 500L" sklopljen u Srbiji morao bi da nađe sebi mesto. Ruski analitičari tvrde suprotno.

"Ako se ovde pojave Fijati iz Srbije bez carine pojaviće se neka šansa da se Fijatu ovde poveća prodaja. Ali te šanse su, pošteno govoreći male. Naime, model "fiat 500" i "fiat 500L" se veoma specifično pozicionira i računa na psihologiju evropskog potrošača za koga je taj model kao razglednica iz prošlosti jer je celo pokolenje evropsko poraslo na fićama. U Rusiji to nikome ništa ne znači. Da bi podigao prodaju ovde on bi morao kardinalno da pojeftini, a ja ne vidim kako je takvo pojeftinjenje moguće čak i ako se na plati ta famozna carina od 30 odsto", kaže Igor Moržareto, ekspert agencije "Avtostat".

Cena nije jedini problem. Čak i bez krize.

"U pitanju su i želje potrošača. Uzmimo naprimer Datsun. Model Mi-Do izgleda savremenije i mladalačkije, ali se bolje prodaje model On-DO jer je prostraniji unutra jer mu je prtljažnik veći. To je vrlo bitno u tom segmentu jeftinijih i srednjih autmobila. Želimo srpskom projektu uspeh ali videćemo", navodi Igor Moržareto, ekspert agencije "Avtostat".

Kriza u Rusiji u automoblskoj industriji pogodila je pre svega one marke koji nemaju proizvodnju u ovoj zemlji nego uvoze kao i one koji imaju fabrike u Rusiji, ali uvoze veliki broj delova. Takva situacija ističe da je eventualna odluka o bescarinskom uvozu Fijata iz Srbije manje ekonomska a više politička stvar slažu se eksperti.

"Sa tačke gledišta tržišta to je vrlo čudno jer svi koji uvoze automobile plaćaju 30 odsto i sad se odjednom pojavljuju hiljade automobila koji su prešli granicu pod nekim posebnim uslovima. Biće tu pitanja od tržita od proizvođača", navodi Roman Guljajev, glavni urednik "Novosti avtobiznesa".

Najprodavaniji automobili u Rusiji u martu bili su Granta Lada, Solaris Hjundai i Rio Kia FIAT i oni u Rusiji koštaju sa standardnom opremom između 6 i 8 hilajda evra. Sve tri marke kao i sve ostale marke osim vrhunski skupih automobila zabeležile su znajačaj pad prodaje.

Prodaja automobila srednje klase od početka godine pala je za 42,5 odsto. Ruska država ima program podrške autnmobilskoj industrriji ali se on tiče autoindustrije. Jedna od njih je i grupa GAZ koja se prijavila da u okviru recipročnosti kvote u Srbiju bez carine izveze svoje automobile.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 866



Komentari

Znaci uskoro nam stize Granta Lada od 6000 evra.I Zastava je nekad uvozila Ladu Samaru.

Autor B.M. 14 Apr 2015, 07:47

Zašo tolika gužva oko ovog izvoza? To smo tražili to smo i dobili

Autor Srdjan 14 Apr 2015, 08:26

Rusi traze reciprocitet za uvoz 500L???
Ja bi njima uveo reciprocitet na naftu.
Moraju uvesti gotovih derivata iz Srbije u vrednosti sirove nafte koju nam prodaju, i kus.
U protivnom, kupovacemo arapsku naftu. Nafta svakako dolazi iz naftovoda preko Hrvatske, tako da nam je isti djavo ciji ce tanker da je istovari.

Autor Sinbad 14 Apr 2015, 18:16