
Iako je Toyota Mirai daleko od atraktivnog automobila, napredna tehnika ispod lima sa gorivim ćelijama definitivno je privukla prilično veliki broj kupaca. Toyota već sada ima dovoljno narudžbina za sledećih nekoliko godina proizvodnje, a problem je u tome da će pojedinci koji rezervišu automobil danas, Miraija dobiti tek krajem 2018. godine.
Zvaničnici iz Toyote kažu da planiraju da proizvedu 700 primeraka tokom 2015. godine, 2.000 primeraka 2016. godine i 3.000 primeraka 2017. godine.
Glavni inženjer za Mirai Yoshikazu Tanaka, rekao je da je gornja granica proizvodnja 3.000 primeraka godišnje. Da bi Toyota uspela da proizvede još više Miraija potreban je značajan tehnički napredak i u proizvodnji i u samoj konstrukciji pogonskog sistema. Naime, najzahtevnija je proizvodnja ćelija koje su prilično osetljive, pa je konstrukcija, ugrađivanje i osiguravanje ćelija najzahtevniji proces proizvodnje.
Pored Japana, vozila će se prodavati u Evropi i u SAD-u, ali najveći problem predstavlja mali broj pumpi sa vodonikom. Zato će u SAD-u, Mirai biti dostupan samo u Kaliforniji, Njujorku i Konektikatu.
Ipak, moguće je da Toyota uloži više sredstava u unapređenje procesa proizvodnje. Toyota je najavila da će prodati 4,5 milijardi dolara vrednosti deonica, a deo novca koji dobiju za deonice ide upravo na razvoj automobila sa gorivim ćelijama.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota