home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za izvanredna inovativna dostignuća u automobilskoj industriji deseti put zaredom dodeljena je cenjena nagrada AutomotiveINNOVATIONS. Među velike pobednike ubraja se i koncern Volkswagen, koji je odlikovan kao "Najinovativniji automobilski koncern u 2015. godini" i koji je istovremeno dobio posebnu nagradu kao "Najinovativniji automobilski koncern poslednje dekade".

I u kategorijama "Umreženo vozilo", "Koncepti vozila", "Konvencionalni pogoni" i "Sigurnosni sistemi" prva mesta su zauzeli inženjeri koncerna Volkswagen. Nagradu AutomotiveINNOVATIONS jednom godišnje dodeljuje institut Center of Automotive Management (CAM) u saradnji sa revizorskom i konsultantskom kompanijom PwC.

Volkswagen koncern sinonim je za visoku tehnološku kompetentnost i širok portfelj inovativnih marki. To potvrđuje i aktuelno istraživanje instituta CAM, koji i ove godine koncern iz Volfsburga imenuje za najinovativniji automobilski koncern na svetu. Osim toga istaknut je visok stepen inovativnosti koncerna u toku poslednje dekade. U službenom obrazloženju dodele nagrada instituta CAM i kompanije PwC stoji sledeće: "ukupno 1251 pojedinačna inovacija - od toga 212 svetskih noviteta - razvio je koncern Volkswagen tokom poslednjih deset godina. Tu se ubrajaju istaknuti primeri poput modela XL11 sa vrhunskom tehnologijom, najsnažnije i najbrže serijsko vozilo Bugatti Veyron, Audi-jevi LED Matrix farovi ili prvi 7-stepeni automatizovani menjač sa dvostrukom spojnicom u velikoserijskoj proizvodnji, koji funkcioniše na suvo."

Prof. dr Ulrih Hakenberg (Ulrich Hackenberg), član Upravnog odbora za tehnički razvoj koncerna AUDI AG i odgovorna osoba za upravljanje razvojem koncerna Volkswagen na nivou svih marki, objasnio je povodom dodele nagrade: "Nagradu delim sa 600.000 zaposlenih svih dvanaest marki koncerna Volkswagen, u Nemačkoj i na svim lokacijama širom sveta. Oni su kreatori buduće mobilnosti - zahvaljujući njihovom velikom stručnom tehničkom znanju, velikoj kreativnosti i vrhunskom kvalitetu, Volkswagen koncern je pravi automobilski inovator.

Dr Hajnc-Jakob Nojser (Heinz-Jakob Neußer), član Upravnog odbora za razvoj marke Volkswagen i rukovodilac odelenja za razvoj agregata koncerna, izjavio je: "Inovativna snaga kompanije je ključ njenog uspeha. I dalje ćemo nastojati da zadržimo vodeću poziciju po pitanju tehnologije kao i da ćemo se sa tehnološkim izazovima i ubuduće suočavati pomoću održivih proizvoda."

U kategoriji "Konvencionalni pogoni" koncern Volkswagen je osigurao nagradu za najboljeg proizvođača. U sklopu istraživanja pohvaljen je, između ostalog, visok udeo inovativnih motora sa start-stop tehnologijama i tehnologijama rekuperacije, koje omogućuju prosečno smanjenje potrošnje od 14 posto. Uz to će se ova široka ponuda efikasnih motora u koncernu ubrzo primenjivati u različitim markama.

U kategoriji "Sigurnosni sistemi" koncern Volkswagen je - zahvaljujući brojnim sistemima podrške za vozača i sigurnosnim sistemima - takođe potvrdio svoju ulogu predvodnika. Brojne inovacije uvode se u novi model Audi Q7. U njih se na primer ubrajaju "podrška za izbegavanje prepreka", "podrška za svetla za noćnu vožnju" (sa prepoznavanjem ljudi i životinja) ili "podrška za raskrsnice" (štiti vozača od sudara s vozilima iz suprotnog smera prilikom skretanja ulevo i pri malim brzinama). Uz to su u aktuelnom modelu Passat istaknuti detalji kao što je prvi na svetu upotrebljen sistem "Emergency Assist", kao i novi sistem "Trailer Assist", koji pojednostavljuje manevrisanje prikolicom.

Istraživanje instituta CAM dokazuje da je koncern Volkswagen i u kategoriji "Umreženo vozilo" bez sumnje predstavio najviše inovacija. Pri tome se mogao primetiti trend u pravcu novih koncepata rukovanja i prikaza, kao na primer kod "virtualnog kokpita" u modelu Audi TT. Pozitivno je ocenjena i studija koncepta rukovanja Volkswagen Golf R Touch. Ovde je konvencionalno rukovanje zamenjeno brojnim ekranima osetljivim na dodir.

U istraživanju je pozitivno ocenjeno i područje "Koncepti vozila / karoserija". Zahvaljujući primeni lakih metala u karoseriji i kod voznog postroja, težina u aktuelnom modelu Passat smanjena je za čak 85 kilograma. U modelu Audi Q7 upotreba čelika visoke čvrstoće i aluminijuma rezultirala je smanjenjem težine za čak 325 kilograma. U području koncepata vozila istaknuta je osim toga studija modela Audi TT Sportback - kombinacija sportskog automobila i kupea sa četvoro vrata.

Center of Automotive Management (CAM) u Bergiš-Gladbahu (Bergisch-Gladbachu) je nezavisan institut za empirijsko istraživanje automobila i mobilnosti, koji u suradnji sa kompanijom PricewaterhouseCoopers (PwC) svake godine obavlja opsežna istraživanja.

Ovogodišnjom analizom obuhvaćeno je 18 globalnih automobilskih koncerna sa 53 marke. Već deset godina institut CAM na bazi tehničkih noviteta vozila istražuje trendove u budućnosti i inovativne profile globalnih automobilskih koncerna u različitim područjima.

Izvor: Volkswagen.rs



čitanja : 549



Komentari