
Kako prenosi Beta, razgovor o izvozu Fijatovih automobila iz Srbije u Rusiju je odložen, a da li će se i kako proširiti lista za bescarinski promet još nije utvrđeno.
Dolazak ruskog ministra energetike Aleksandra Novaka, koji je trebalo da poseti Beograd početkom ovog meseca, odložen je do daljnjeg, a novi termin posete trebalo bi da odredi Novak, kazao je za Blic ministar spoljnih poslova Srbije Ivica Dačić.
O spisku robe za bescarinski promet još nije raspravljao Savet evroazijske ekonomske komisije, pa se još uvek ne zna da li će se na njoj naći kragujevački "fijat".
Srbija je u više navrata pokušavala da obezbedi bescarinski plasman automobila iz Fijatove fabrike u Kragujevcu na rusko tržište u okviru Sporazuma o slobodnoj trgovini, a očekivalo se da će sredinom aprila biti doneta odluka o kvoti.
Tokom pregovora 2013. godine bilo je reči o 10.000 automobila. Predsednik Rusije Vladimir Putin je u oktobru 2014, nakon posete Srbiji, kazao da je moguć dogovor o nekim kvotama za izvoz automobila iz Srbije u Rusiju.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Samo jos jedan dokaz da nista nismo sposobni da uradimo kako treba. A obecavano je svasta Fiatu samo da Fiat dodje i fabrika proradi, autoput do Batocine, obilaznica oko Kragujevca, elektrifikacija pruge do Pozege, cak i mali aerodrom u blizini. Nista nije ispunjeno. Cak i bezicni internet su dobili od Telenora jer je bio povoljniji od domaceg Telekoma.
Italija u Kragujevcu
M. ĐOŠOVIĆ | 27. jul 2008
Ugovorom su predviđene i velike investicije u infrastrukturu Kragujevca. Predviđena je izgradnja nove trafo-stanice, energetike, autoputa do Batočine, novog železničkog koloseka do Lapova, zaobilaznice koja će omogućiti rasterećenje saobraćaja u centru grada i magistralni put koji će povezivati “Zastavu” sa autoputem. Planira se i ulaganje u novi gasovod, a fabrika će dobiti i sopstvenu tehničku vodu.
U poboljšanje infrastrukture u naredne tri godine biće uloženo oko 300 miliona evra.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija/aktuelno.239.html:219722-Italija-u-Kragujevcu
RE: B.M.
U tekstu koji si postavio spominje se Zastava.
Nema Zastave nema ni autoputa. ;)
Zašto je FIAT prvo privatizovao Zastavu pa u međuvremenu, kroz naknadnu promenu ugovora, izbacio Zastavu da bi otvorio svoju fabriku, to je čudno.
Mogli su na nekoj drugoj lokaciji u Kragujevcu da izgrade svoju fabriku bez rušenja Zastavine. Mnogo jeftinije bi prošli, a ovako rušiš nešto da bi sagradio opet isto. Duplo veći i nelogični troškovi.
Sada od Zastava Automobila ostalo je samo ime, no to ime može i dan danas da proda minimum 10000 automobila godišnje u svako doba dana i noći. Nadam se da će neko da uvidi da gašenje takvog brenda je veća šteta nego korist pošto za ovih 6-7 godina (otkako je ugašena proizvodnja Zastava brenda) moglo se prodati 60-70 hiljada Zastavinih automobila tako da nadam se da će neko i tu firmu da oživi.