home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

CEO kompanije Fiat Chrysler Automobiles Serđo Markione otkrio je da naredna generacija Jeep Wranglera ipak neće imati aluminijumsku karoseriju.

Markione je ranije nagovestio tu mogućnost, ali je sada potvrdio da će dobar deo ovog automobila biti izrađen od aluminijuma, ali ne u potpunosti. To najverovatnije znači da možemo očekivati veliki broj komponenti od ovog materijala, kao što je hauba, ali sa tradicionalnom čeličnom karoserijom.

Kako je Markione objasnio, ova kompanija razmatrala je brojke potrebne za ovaj poduhvat i shvatila da Wrangler sa aluminijumskom karoserijom nema baš mnogo smisla, s obzirom na cenu. “Mislim da možemo da ga napravimo skoro podjednako dobrim i bez aluminijuma,” rekao je Markione.

Osim priče o Wrangleru, Markione je rekao i da će naredna generacija Jeep Grand Chrokee-ja biti odložena, kako bi bila razvijana zajedno sa najavljenim Grand Wagoneer modelom. Ukoliko do toga dođe, verovatno se neće raditi o velikom odlaganju, s obzirom na to da bi naredna generacija Grand Cherokeeja trebalo da bude predstavljena godinu dana ranije u odnosu na Grand Wagoneer.

Izvor: Totalcar.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Jeep



čitanja : 786



Komentari

odlaganja planova - tipicno za fiat-chrysler. navikli smo na takve vesti sa alfom. ali moram priznati da proizvode koje jesu uradili su uradili odlicno. nedavno sam vozio novi dodge dart, a kasnije i godinu dana star chrysler 200. oba su fenomenalna za voznju i daleko ispred konkurencije po voznim karakteristikama

Autor mile antena 23 Maj 2015, 19:36

@mile antena
Ako ostavimo to strani odlaganje, realno je da aluminijum u ovakvim pa i pick-up/radnim vozilima nema mnogo smisla jer nije jeftin kako za popravku tako i za zamenu...

Autor Orlo 23 Maj 2015, 19:45

edmunds je bas radio pricu o ford f-150, koji sad ima aluminijsku skoljku. edmunds je zakljucio da su troskovi popravke daleko veci, ali je onda consumer reports takodje uradio i zakljucili da su troskovi popravke gotovo identicni - sve sto treba da se uradi je da se popravke rade u servisima koji imaju ugovor sa fordom (sto edmunds nije uradio). aluminijski f-150 je laksi za zamenu delova, tako da je ustvari potrebno dosta manje vremena za popravke, iako vecina naplacuju $120/sat za rad na aluminijumu

Autor mile antena 23 Maj 2015, 19:56

Koliko znam nikada se nije ni reklo da će biti npr. aluminijski spaceframe. Ionako je aluminij problemtičan za NVH pa se zbog više izolacije čak i ne izgubi na masi. Ono što bi Wrangler trebao imati i što je mudro rješenje su poklopci i vrata od aluminija.

Autor N.N. 23 Maj 2015, 20:00

Za vozilo koje ima koeficijent otpora vazduha 0,55-0,58, za potrošnju goriva jako je bitno da ima aluminijumski ram ...

Autor moron 23 Maj 2015, 22:50

onaj kome je toliko bitna potrosnja goriva, taj i ne treba da gleda wrangler, neka gleda renegade.

Autor mile antena 23 Maj 2015, 22:56

I koju će to uopšte komparativnu prednost wrangler da stekne sa alu ramom? Imaće bolje pro terenske sposobnosti?
Čisto svriranje. Da neće možda uskoro i od karbona da ga prave?

Autor moron 23 Maj 2015, 23:11

@moron
Tvoje zapazanje je odlicno, aluminijum je ovde cisto stvar pomodarstva, a ne realne potrebe... Wrangler je terensko vozilo koje treba da bude robusno, a ne mali potrosac, i da bi imao mozda nize teziste zbog boljeg prolaska kroz krivinu ili zarad boljeg ubrzanja...

Autor Orlo 23 Maj 2015, 23:20

@mile

Bravo! Ta usteda od 15% i onako nestane kad koristis 4x4 onako kako i treba da se koristi. Pri pentranju, svi trose maksimalnu, a ne deklarisanu kolicinu goriva. Bazni Wrangler je i sad vrlo pristupacan auto i to treba da ostane. Glavna stvar bi bila da smanje kolicinu buke u kabini i vozne karakteristike na drumu (i da makar posotji opcija za laksi volan, nije 1975a).

Autor Fordovac 24 Maj 2015, 08:21