
Smanjivanje radne zapremine motora uz uvođenje turbo punjača je vladajući trend u automobilsoj industriji. Cilj je zadržavanje visokih performansi uz smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Četvorocilindarske turbo jedinice su već našle mesto u takvim „snagatorima“ kao što su Ford Mustang i Chevrolet Camaro, a isto je najavio i Porsche. Sada su se pojavile glasine da bi isto moglo da se desi sa Lamborghini Huracanom i Audijem R8.
Pitate se šta je razlog? Odgovor je - Kina. Mada se razvoj tog tržišta usporio, i dalje je broj 1 u svetu. Godišnji porezi u Kini se obračunavaju na osnovu zapremine motora, a oni za motore od preko 4,0 litre su posebno „papreni“.
Samim tim, kao odgovor se nameće manja zapremina uz turbo punjače. Tako bi R8 i Huracan mogli da dobiju 2,5 litarski petocilindraš iz Audija TT Clubsport Turbo koncepta sa parom elektro pokretanih turbo punjača. Sistem isporučuje 600 ks i 650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dakle, snaga je neznatno manja od R8 V10 Plus i Lamba, ali je maksimalni obrtni moment viši u odnosu na 5,2 litarski V10.

Mada je ovo teoretski izvodivo, ipak ga treba uzeti sa rezervom. Ukoliko se i desi, neće se desiti uskoro, to je sigurno. U međuvremenu, dizel verzija e-turbo postavke bi mogla da pronađe mesto u SQ7.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lamborghini / Audi