home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, predsednik Evropske komisije Žan-Klod Junker izrazio je sumnju da je plan Nemačke da strancima naplaćuje putarinu na svojim autoputevima u skladu sa zakonima EU.

U intervjuu za nemački list Zidojče cajtung, Junker je rekao da će Evropska komisija morati da pokrene formalni postupak da ispita to pitanje.

Nemački parlament je u maju odobrio dosta kritikovani plan koji je predložio ministar saobraćaja. Planom je predviđeno da svi korisnici puteva od početka 2016. godine plaćaju putarinu. Vlasnicima automobila registrovanih u Nemačkoj taj iznos bi bio nadoknađen smanjenjem poreza na automobile.

Uvođenjem putarina godišnje će, prema proceni ministra saobraćaja, biti prikupljeno 500 miliona evra.

Izvor: Beta.rs



čitanja : 2051



Komentari

Nema od ovoga ništa.
Čim su Nemci pokrenuli ovo pitanje, tako će biti.
Pedantne Švabe su već sve proračunale, pre nego što izadju sa predlogom.
500 mil. godišnje, koje će koristiti da održavaju puteve, a ne ko u Srbiji, ko zna gde završe pare za puteve.
A i zašto bi Nemci jedini davali besplatno autoputeve na korišćenje, kad svi drugi naplaćuju.

Autor MB 02 Jun 2015, 10:51

Nijemci su u EU, a EU ne poznaje ovakve vrste diskriminacije. Znači dragi Nijemci kako vama tako i ostalima ili nema naplate.

Autor N.N. 02 Jun 2015, 11:03

NN
Upravo tako. Nemci i sad plaćaju, ali stranci ne plaćaju.
Nemci plaćaju gde god da putuju, ali stranci ne plaćaju u Nemačkoj.
Zato će i uvesti vinjete i prekinuti diskriminaciju.

Autor MB 02 Jun 2015, 11:59

Ajde Pit ne lupetaj. Porez i godišnja davanja na ceste nisu isto što i cestarina za AC ili tunelarina ili mostarina. Ako tu uvedeš moraš svima jednako naplaćivati. Znači ako bude godišnja vinjeta 10 eura za stranca jednako toliko će morati biti i Nijemcu. I to je kraj priče. Ako slučajno Nijemci misle da oni plaćaju kroz godišnji porez onda neka ga ukinu.

Autor N.N. 02 Jun 2015, 12:24

http://www.atlas-servis.com/as/nemacka-uvodi-vinjete-za-koriscenje-autoputeva/

Pametnome dosta.

Autor MB 02 Jun 2015, 12:36

Ako Merkelova aminuje, Junkeru preostaje samo da potrazi fotografa.

Autor vojvoda 02 Jun 2015, 13:42

vojvoda
Ma to je gotova stvar.
Nezadovoljni mogu samo da se zale vodovodu. :)))

Autor MB 02 Jun 2015, 14:03

Ovih 500 mil € je nikakva para za jednu Nemačku.
Pa Srbija ima od naplate putarine 200 mil €, koja nema ni 5% autoputeva u odnosu na Nemačku.
MB, putarina u Srbiji ide na puteve i to je jedini prihod od koga se održavju putevi. Ne dođe ni pare pored toga.
Ovo što su Nemci uradili je sramotno, a ekonomski zanemarljivo za jednu nemačku. Šteta će biti veča jer će biti masa njih koji će izbegavati autobanove.
I tako nemački san, polako ode do vraga....

Autor putar 02 Jun 2015, 15:07

putar ( mange )

Zasto je sramotno ako rade isto sto i svi drugi ?
Svi naplacuju, sto je onda greda ako i Nemci naplacuju ?
Pa kakav put Srbija ima, a platis od Subotice do Nisa kao vinjetu za Nemacku 10 dana.
Lakrdija, smesno pricati.
Kad bi se Nemci vodili logikom kojom se ti vodis, ne bi bili danas to sto jesu.
Voleo bi da mi neko od bundzija objasni kako im ne smeta vinjeta u Austriji, Slo, HR, HU, svuda, a samo smeta u Nemackoj ?!
Ajde da se nigde ne placa, pa buna sto se u DE placa.
Jos na autobanu moze da se gazi bez limita, a svuda 120-130.

Autor MB 02 Jun 2015, 15:15

@MB
Gospodine, ne znam koliko pratite putarstvo, ali Nemci su to što jesu zato što su imali jasnu viziju finansiranja infrastrukture.
U Nemačkoj, putarina se plaća od cene goriva mislim 25% cene. To znači, ko god kupi gorivo, plati putarinu i vozi gde hoće. Cenom i procentom doziraš putarinu.
Ovaj potez, će ceo sistem baciti na kolena, a finansijska korist je mizerna. Bio sam pre par meseci u Minhenu, na gradilišti rehabilitacije postojećeg autoputa u dužni od 25km, koji košta oko 2 milijarde€.
Ovig 500 mil € nema ni za četvrtinu nabavku materijala za posipanje i prskanje u borbi protiv poledice!
Ovako, će turci i sl, voziti po Nemačkim selima gde će stradati mnogi životi, a šteta će biti ogromna.
Evidentno je da su neke nepismene snage, počele da guraju Nemačku u propast, ili je to rezultat krize.

Autor putar 02 Jun 2015, 15:26

E to nije tacno, i to dobro znas. Moze tu i tamo da se vozi bez ogranicenja, ali uglavnom table svetle na 120, ili je guzva i slicno.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 15:29

Fordovac
Upravo tako. Ali ko nije bio na autobanu ne moze to da zna. Pre nekoliko meseci kad sam bio, prosecno, mnogo brze sam putovao kroz Austriju i Madjarsku nego kroz Nemacku. U proseku nisam mogao da izvucem vise od 110kmh prosecno po nemackoj. Nagazis ga kad ti elektronski znak signalizira da nema ogranicenja, ali blagi uzas koliko ima radova, popravki, zastoja. Ili, autoput sa 4 trake u svakom pravcu, a guzva ko u spicu na gazeli. U septembru prosle godine, npr., na relaciji Stutgart-Minhen, prvo smo stajali u mestu oko 45min (a pojma nemam zbog cega), onda je krenulo ali se milelo 60kmh, tako da mi je trebalo vise od 3 sata do Minhena, a rastojanje je bilo oko 210km.
To se samo deca danas pale kako ga kroz Nemacku nonstop ganjas preko 200:)

Autor toma 02 Jun 2015, 15:50

ja sam za to da uvedu, ako oni mogu placati gdje god da idu, zasto svi ti nebi placali kada dodu kod njih? bezobrazno sto uopce imaju obraza buniti se

Autor sysfan 02 Jun 2015, 15:52

"Ovaj potez, će ceo sistem baciti na kolena"
Aha, sigurno...
Jedino mozda one koji nemaju za vinjetu...

"Ovako, će turci i sl, voziti po Nemačkim selima gde će stradati mnogi životi, a šteta će biti ogromna."
mange 100%. :)

U svakom slucaju, nisam dobio odgovor zasto je zlocin placati Nemcima vinjetu a drugima nije ?

Kud svi Turci, tu i mali Mujo. Vidim ja da ce biti kamikaza koji ce pokusati da izbegavajuu placanje vinjete, pa ce zavrsiti sa kaznom 500 ojra...

Kao sto rekoh, pedantni Nemci su proracunali sve, 500mil. godisnje, zasto ne bi to uzeli.

Autor MB 02 Jun 2015, 15:54

Nijemci moraju imati jednaku cijenu vinjeta za strance i svoje. Naravno ima i druga solucija. Ista-povlaštena cijena za sve građane EU, a veća za one koji nisu iz EU.

Autor N.N. 02 Jun 2015, 16:14

Cekaj, zar nije Srbija ona zemlja sto je imala (a mozda i dalje ima) razlicite putarine za strance i za domace(za kamione je sigurno vazilo, mozda i za putnicka, nisam vozio na stranim tablicama, pa ne znam).

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 16:17

Srbija je imala značajno skuplju putarinu za strance. Sad je izjednačena, po zahtevu upravo EU (zadnjih 10-tak godina).
Ovo što nemci rade neće opstati sigurno, jer nije po standardima EU. Svi korisnici autoputeva moraju imati jednake uslove.
Pored toga, ne znam kako misle da reše naplatu u za teretna vozila preko 3500 kg, jer ona svugde plaćaju po kilometru, bez vinejta. To će značiti i još veće gužve na ionako pretrpanim autobanovima i gradnju naplatnih rampi.
Jednostavno, nema šanse da ovako nešto prođe Nemcima. Ili svi da plaćaju jednako ili niko - prosto pravilo EU.

Autor putar 02 Jun 2015, 16:30

Po predlogu je jasno reseno da PLACAJU SVI. Paralelno sa tim ce drzava smanjiti takse svojim gradjanima, kako oni ne bi placali duplo. Vrlo jednostavno i nista nelegalno.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 17:20

@ Fordovac

Nije bitno da plaćaju SVI, nego da plaćaju SVI JEDNAKO, a koliko znam Njemačka to pokušava zaobići.

Autor N.N. 02 Jun 2015, 17:30

Upravo obrnuto. Do sada se autoban izdrzavao kroz porez. Porez koji placaju Nemci. A auutoban koriste svi.

Oni su glupi, pa ce drugima da prave puteve kako bi se vozili besplatno? Od sada se placa. U ostalom, cena je toliko mizerna da ne razumem za sta se svi to bune, Evropu predjes uzduz i popreko za 50 evra na odlicnim putevima, pritom postoje i brzi vozovi, i jeftini vozovi, i luksuzni avioni, i jefitni avioni, i autobusi...

Bune se svi za Nemacku, a niko se ne seti CENA PUTARINE U HRVATSKOJ. Ja mislim da drzava od toga zivi. Oni imaju najskuplje puteve na svetu.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 17:50

I druga stvar, ma koliko oni to voleli da predstavljaju kao isto, putevi u Francuskoj npr nisu ista stvar a guzve u Hrvatskoj su prakticno stalne celo leto, pa platis da se vozis u proseku 60, ako imas srece.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 17:56

Mislio sam "po" 50 evra. Stalno gresim kad kucam.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 18:00

Nije tačno da Hrvatska ima najskuplju putarinu u Evropi. Ta putarina je slična našoj i okruženju.
Nemci ne plaćaju putarinu preko poreza, nego od dela cene goriva.
I poenta je što svi mora da plaćaju na isti način.
Putarina u Nemačkoj je bila jedna od normalnih samo što se plaća za sve puteve. Na 100 km, za prosečan auto izađe oko 4€.

Autor putar 02 Jun 2015, 18:25

Putarina od Lipovca do "ZG Istok" je 15,25 eura (120 kn), a to sada (posle "pomeranja" naplatne rampe "ZG Istok") nema ni 250 km.
Nije to baš "džabe".

Autor moron 02 Jun 2015, 19:37

@ putar

Ta cena dela goriva se zove... kako li se zove kad se drzavi plati POREZ na kupovinu dobra... da nije porez mozda? :D A to, ocigledno, nije dovoljno novca(iz ma kog razloga).

Shvatate u cemu je razlika? Drzava dobija istu kolicinu para, ali OD STRANACA. Sto znaci da Nemacka sada ima jos 500 miliona( ili koliko) od drzavljana ostalih EU clanica. Vrlo pametno

@moron
Vrlo je skupo, pritom su redovi nenormalni, a kada nisu redovi, onda je guzva... sve bi bilo u redu da su cene manje kada put ne moze da se vozi deklarisanom brzinom.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 20:40

To nije porez, naravno!
Na gorivo se plaćaća dažbina porez, putarina i aciza.
I u Srbiji je određeno da se od akcize na cenu goriva, izdvaja 10% za naknadu korišćenja puta. Naravno, ovo se ne izdvaja i ide z aplate i penzije.

U nemačkoj taksa na gorivo za puteve je oko 20%. Malo li je?? Svako ko vozi po Nemačkoj mora kupiti gorivo, jer je velika zemlja na kraju. Pa čemu problem? Hoće li smanjiti cenu benzina? I šta je 500 mil €, u odnosu na 20% od prodatog goriva?
Ovo je čist politički promašen potez, koji će brzo biti prevaziđen.

Autor putar 02 Jun 2015, 21:11

500 miliona je pogresan podatak. Neko je pogresno protumacio sumu, a svi drugi je resavski prenose.

Rec je o mnogo vecim iznosima.

Autor vojvoda 02 Jun 2015, 21:15

vojvoda
I ja mislim da ce suma biti mnogo veca.
Ali i da je ta, malo li je...

Autor MB 02 Jun 2015, 21:18

Nije greška. Bila je priča u Nemačkoj da je suma zanemarljiva.
Čak i za pojmove Srbije, ta suma bila bi taman da pokrije održavanje državnih puteva.
Za Nemačke cene rada, to nije dovoljni ni za manju pokrajinu.
Šteta će biti desetostruka, samo kad se uzme u obzir broj novozaposlenih na kontroli i prodaji putarine, a za ostalo da se i ne priča.
Oću da kažem, da se i u Nemačkoj dešavaju zle stvari, kriza je neminovno popila i pamet i razum. Sva stručna javnost u Nemačkoj je protiv, osim političara demagoga, pametnjaka, kao kod nas naprednjaka.

Autor putar 02 Jun 2015, 21:31

Ako bi mi objasnio sta je akciza, a sta porez. :) Svaki prihod koji drzava ostvaruje na vrednost imovine ili transakcije se zove porez, nisam ja pisao recnik.

Taj porez ostaje gde je. Nemacka vlada pokusava da gradjanima predstavi kako njih nece kostati uvodjenje ove putarine navodnim smanjivanjem cene registracije ili cega kod(sto je isto laz, jer putarinu placas odmah, ma kad da ti je registracija, i tako je drzava od svih naplatila duplu svotu jedne godine).

Kriza ne postoji. Broj milionera nikada nije bio veci. Jedina "kriza" je sto se klasna segregacija sve vise ispoljava.

U Nemackoj se putarina VEC SADA PLACA i postoji sistem naplate itd. Samo je ne placaju vozila laksa od 3 i po tone. Dakle, autobusi, kamioni, kombiji, svi placaju.

Autor Fordovac 02 Jun 2015, 23:19

Porez je PDV, a akciza nema veze sa porezom.
U Nemačkoj se znači preko goriva već decenijama plaća putarina. Ili bolje reći naknada za korišćenje puteva. Veoma jednostavno.
Suviše se razvuče priča o nemačkoj putarini, do bezveznosti.

Autor putar 02 Jun 2015, 23:40