
Izvor: Danas.rs
Kragujevac - Od oficijelno najavljivanog skorašnjeg (ovomesečnog) početka bescarinskog izvoza "fijata 500L" u Rusiju i druge dve zemlje Evroazijske carinske unije (Belorusiju i Kazahstan), sasvim izvesno, kao što je naš list i upozoravao, neće biti ništa.
Povlašćeni izvoz određenog kontingenta kragujevačkog "velikog fiće", koji je još pre dve godine odobrio, ili "odobrio", gotovo da je svejedno, ruski predsednik Vladimir Putin, u stvarnosti je, reklo bi se, "na sve dužem štapu", a šta će i da li će od tog aranžmana ikada nešto i biti, ostaje da se vidi.
U prilog pređašnjoj nedoumici donekle ide i izjava ministra trgovine Rasima Ljajića, prema kojoj je stav ruskih zvaničnika o bescarinskom izvozu vozila "Fijat" iz Srbije pozitivan, te da saglasnost treba da daju i druge dve članice Evroazijske carinske unije, Belorusija i Kazahstan. On je najavio da će bescarinski izvoz "fijata" iz Srbije biti jedna od tema još nekoliko bilateralnih susreta sa ruskim zvaničnicima, do kraja godine.
- Naravno, kada se donese odluka na nivou Carinske unije, onda još preostaju tehnički razgovori oko detalja vezanih za sam čin izvoza naših automobila, s druge strane je pitanje da li će Rusi tražiti neki reciprocitet i o kom broju automobila se onda radi - rekao je Ljajić.
Za upućene u ovu materiju Ljajić nije rekao ništa novo. Već duže od dve godine, kad je Putin srpskim zvaničnicima u Moskvi obećao da će dozvoliti povlašćeni plasman srpskih automobila na tržištu Rusije, znano je da je stav ruskih zvaničnika s tim u vezi, pozitivan, ali, ispostavilo se, uz jedno ali. To "ali" odnosi se na uzajamne kvote, il(iti) reciprocitet, kako ih Ljajić zove, i na kojima će, prema izjavama više ruskih zvaničnika, Moskva insistirati.
Podsetimo s tim u vezi da je ministar privrede Željko Sertić sredinom prošlog meseca izjavio da bi bescarinski izvoz "fijata 500L" u Rusiju trebalo da počne već krajem maja, ili počekom juna. Reagujući na Sertićevu izjavu, poznavaoci ove problematiku konstatovali su da je start izvoza "fijata" krajem maja, ili početkom juna, iz više razloga - nemoguća misija. Ustvrdili su, sasvim osnovano, i da bi, ukoliko Srbija pristane na "uzajamne kvote" i prihvati da u Rusiju, Belorusiju i Kazahstan, odnosno na tržište od 180 miliona ljudi, izveze 5.000 relativno skupih, a da, zauzvrat, uveze, za oko sedam miliona svojih stanovnika, isto toliko jeftinih vozila (najverovatnije "lada"), taj po srpsku stranu štetan posao, ne bi mogao da počne pre jeseni.
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Ako ce u bilateralnim odnosima sa Rusijom odlucivati Belorusija i Kazahstan, od bilo kakvog posla odmah treba odustati.
Pa kad odnos Srbije prema Rusiji odredjuju EU i USA, zasto se Rusi ne bi segacili pominjuci Kazahstanom i Belorusijom.
Nisu Rusi glupi, odbijen gasovod pod uticajem USA i EU, sad njima prodajte njihov 500L koji se sklapa u Srbiji.
Ljudi ovde misle da su Rusi glupi, a mi "namazani", pa ljigavom politikom da nadmudre Ruse, haha. :)
Oces u EU i da budes poltron njihov i USA, a oces da prodajes Rusima, ne moze...
Samo mi nije jasno kako je autor ovog teksta zakljucio da je stetan posao ulazak na rusko trziste koje je 20 puta vece nego sto je nase. Ulazak na bilo koje trziste kosta, a narocito veliko poput ruskog.
Cak i ceo Balkan je malo trziste u odnosu na rusko.
@B.M.
Pa stetan je posao jer je reciprocan, mi nismo nikakvo trziste i da bi izvezli 5000 Fijata, morali bi u istoj vrednosti da uvezemo njihovih automobila, dakle 6-7 000 vozila, koja ovde ne mogu da se prodaju.To nije slobodna trgovinska razmena, ja izvozim tebi koliko mogu da prodam, a uvozim koliko ti mozes da prodas.
Odnos izmedju Srbuje i Rusije sve vise lici na ono ko ce kome vise da utera.
Zar su Japanci i Korejanci u boljem polozaju od Srba, obzirom da ne moraju u razmeni da uzimaju Lade i Zaparozce?
Sta li se zalecu sa tolikim brojkama od 5.000 pa to je mnogo da proguta Rusko trziste pogotovo sto ga Fiat kao prvo ne nudi tamo a i verovatno postoji dobar razlog zasto ima smesno slabu prodaju... 500 u prvoj godini je mozda i izvesna brojka a toliko bi se mozda i prodalo Rusofilima ovde, mada iako vole "majku" Rusiju, oni preferiraju nemacka ili italijanska vozila... nego ajd sad... :)
@ Bobo, a sta te briga ako Rusi ovde ne mogu da prodaju svoje automobile, jer smo malo trziste. Nek stoje, nigde ne pise da moramo da ih kupimo. S druge strane ista kolicina 500L ce se prodati u Rusiji. Rusi to znaju, nisu glupi kao mi. Da im se isplati nebi toliko kocili.