
Kako prenosi Tanjug, generalni direktor Fijat Krajsler automobila, Serđo Markione, obratio se hedž fondovima i investitorima akcionarima za pomoć da ubede menadžment Dženeral motorsa (GM) da pristane na spajanje sa njegovom kompanijom, piše Volstrit džornal, pozivajući se na izvore upoznate sa materijom.
Markione je ohrabren nedavnim uspesima investitora akcionara u GM-u i vidi ih kao sredstvo za konsolidaciju auto industrije, citira list neimenovane sagovornike.
U Fijat Krajsleru i GM-u nisu bili dostupni za komentar posle redovnog radnog vremena, dodaje se u tekstu.
GM je saopštio da je u martu postigao dogovor sa grupom investitora o svom bilansu stanja i upravljanju, navodeći da će pokrenuti program otkupa akcija vredan pet milijardi dolara u nastojanju da spreči "rat ovlašćenjima" sa investitorima.
Markione je u više navrata pozivao na "sažimanje" broja igrača u globalnoj automobilskoj industriji što bi pomoglo da se podrže velike investicije koje su potrebne da se zadovolje zahtevi za ekološki čistijim, bezbednijim vozilima.
On je nedavno uputio mejl generalnoj direktorki GM-a, Meri Bara, s predlogom za moguće spajanje, ali to nije bio jedini takav razgovor koji je Fijat Krajsler imao sa drugim proizvođačima automobila, izjavio je predsednik italijansko-američke kompanije Džon Elkan.
Rojters je u aprilu izvestio, pozivajući se na izvore upoznate sa situacijom, da se Markione nada velikom sporazumu, moguće u SAD-u, kojim bi se neutralisale slabosti proizvođača automobila i kojim bi zacementirao svoju zaostavštinu pre povlačenja sa funkcije 2019. godine.
Markioneovi kontakti sa investitorima akcionarima međutim još nisu urodili plodom, ali bi slična strategija mogla da se iskoristi sa najmanje jednim evropskim proizvođačem automobila, navodi Volstrit džornal.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Time
Markione kao i Milo, euforicno traze partnere.
Jedan zbog okupacije sa severa, a drugi zbog najezde sa juga.
Prvi vidi spasenje u GM-u, a drugi u Natu.
sa izuzetkom jeepa i mozda minivanova, gm nebi imao nikakve koristi od fca. a i da su nastavili da razvijaju hummer, mogli su i jeep da nadmase.
Nesposoban čovek, bez inventivnosti.
Kada ne može da poveća prodaju, može bar još koju firmu da kupi (odnosno dobije na poklon).
naprotiv, covek je jako sposoban. ono sta je u kratkom roku napravio od chryslera je impresivno. nedavno sam vozio novi chrysler 200, odusevio me je koliko je dobro uradjen auto. mozda nije u rangu forda fusiona i mazde 6, ali po voznim karakteristikama mu nijedan drugi nije ravan
@mile antena,
Na osnovu onoga sto sam do sad video u Kanadi od vozila, novi Crysler 200 je napravio kvantni skok u odnosu na prosli model i prethodne modele ovog proizvodjaca takodje. Auto izgleda tako kvalitetno uzivo. Steta sto nema formu cistog sedana nego lici na neki liftback ali to je izgleda trend sada.
Iako su im proizvodi fenomenalni i kako se Chrysler 200 cini najboljim i pokazuje pravi preokret FCA u samo jednom modelu, jednim delom zbog upotrebe prave lamperije-drveta, pravi je bum na trzistu, ipak se cini da su prilicno "zagoreli" kada ovako mole, prosjace i traze nekog da se uz njega prikamce kako bi preziveli neki period, i kako bi mogli da se ostvare planovi velikog vodje... pobegli od GM-a a sada bi ponovo sa njim, mada tada su bili pred bankrotom, sada su najzaduzeniji...
Činjenica je da ako FCA uđe u brak sa GM-om da će Sergio 'zajašiti' Mary. Sergio nije čovjek koji bi ostao po strani nego će uvijek vući sve uzde.
Ako GM to ne želi upada Exor sa neprijateljskim preuzimanjem. I ne da je ciljan GM nego i jedan europski proizvođač. Tako da će sve skupa biti veselo.
Drugi dio priče je odgoda američkih modela i guranje priče i udruživanju. Ova strana priče je radi sindikata jer skoro ističe kolektivni ugovor i tu će biti raznih blefiranja da FCA sklopi za sebe što bolje uvjete ugovora sa sindikatom.
Razvoj većinu vozila koja su bila zadužena za oporavak „Krajslera“ bilo je završeno pre nego što je „Fijat“ ušao.
„Krajsler 200“ nisam vozio, međutim nisam ni stekao utisak da je dinamčki znatno bolje od konkurencije. Možda grešim?
Svakako „dodž dart“ pored sličnih najava se nije pokazao. To, kao i amaterski pristup lansiranja modernog „Fijata“ u Americi, svršavanje nad „Lančom“ i neizvesnost oko „Alfe“ su dovoljan dokaz da čovek nije za nikakvu posebnu pohvalu.
Markijone je 2002.god. (čini mi se) dobio poklon od GM-a i time finansirao kratak oporavak „Fijata“. Kada je nestalo para, nestao je i oporavak.