home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predstavnik AMG-a je u izjavi za britanske medije najavio da se za buduće modele razmatra mogućnost e-turbo tehnologije.

Šef razvoja kompaktnih modela u Mercedes-AMG-u Steffen Jastrow je naime za Auto Express potvrdio da se procenjuje mogućnost upotrebe električnih turbo punjača kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija CO2, bez negativnog uticaja na performanse.

Sledeća generacija kompaktnih modela će u svakom slučaju imati više snage, a jedan od načina za to je upotreba e-turba.

Jastrow napominje da treba naći način da se ova tehnologija učini pristupačnom za serijske automobile, a kada se to desi, AMG modeli će od toga imati koristi ne samo u pogledu potrošnje goriva i emisije CO2, već i u poboljšanju performansi i redukovanju turbo rupe. Takođe treba pomenuti da su i kompaktniji u odnosu na konvencionalni turbo punjač.

Procenjuje se da Mercedes-AMG neće implementirati e-turbo tehnologiju pre dolaska nove generacije A klase, koaj se očekuje posle 2017. godine. Među kandidatima iz Mercedesove game za ovu tehnologiju je i nova E klasa, koja bi trebalo da dobije quad turbo 2,9 litarski šestocilindrični dizel motor sa dva e-turba i sa oko 400KS.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 753



Komentari

Je l ovo sistem iz F1?

Autor NemanjaBB 12 Jun 2015, 00:19

Nemanja
Nije, iz Audija je! :))))
Salu na stranu, odavno sam po netu vidjao tuning komplete za povecanje snage, gde je u sastavu bio elektro punjac. Ono sto je zanimljivo, a gde svi grese, je da ovo nije elektricna turbina, kako je nazivaju, vec elektricni centrifugalni kompresor. Turbina pretvara energiju kretanja fluida u mehanicki rad, a kompresor radi obrnuto. Ljudi su navikli da skracuju nazive, pa ceo sklop turbo punjaca (turbina+kompresor) nazivaju turbinom. Kad se tome dodaju marketinski strucnjaci i razni menadzeri, koji veze sa masinstvom nemaju, rodi se naziv e-turbo umesto e-kompresor. Prava elektricna turbina (turbina+generator) je proizvodjac struje, a ne potrosac.

Autor Optimus Prime 12 Jun 2015, 09:41

Optimus

Vidi se da znas znanje, pola te nisam razumeo :D iskreno, hteo sam malo vise da se upustim u istrazivanje sklop motora, njegovih delova, imas neku dobru literaturu da mi preporucis?

Autor NemanjaBB 12 Jun 2015, 11:50

Nemanja
Dosta osnovnih stvari mozes naci na netu. Ukoliko vise volis na papiru, probaj negde da nadjes komplet enciklopedije "Tehnika" (dve knjige), posle toga neki masinski prirucnik (ja sam koristio "Tehnicar", star je ali ima dosta opisa i proracuna turbina, kompresora, ventilatora, itd), a za jos detaljnije mozes pogledati na scribdu: Ivan Filipovic, Motori i motorna vozila (izdavac je Masinski fakultet u Tuzli,2006.), kao i Advanced Vehicle Technology 2nd ed. - H. Heisler (2002).

Autor Optimus Prime 12 Jun 2015, 12:43

@NemanjaBB
Pitaj Pita on se razume...
Ali u to kakve felne leze kom AMG-u, ispod lima tesko da ce ti pomoci za bilo koji automobil...
:)
Mozda za 918 ili LFR posto je citao dosta o tome, non stop bile vesti o tome, ali to je to :D

Autor dusan 12 Jun 2015, 12:49

Hvala drugari :))

Autor NemanjaBB 12 Jun 2015, 12:56

dusan
Pa za razliku od tebem znam koji motor koristi Veyron, nisi ni ynao da taj motor postoji u Passatu, odnosno dva spojena W8 4,0.
Ali zato si se pravio pametan a ni ne znaš o čemu pričaš.
Imaš kompleks od mene, stalno me pominješ.
A od Mercedesa ne možeš da spavaš. :)))
Budiš se u znoju noćima, košmar ti je trokraka zvezda. :)))

Autor MB 12 Jun 2015, 12:58

Ne, ne, Pitinjo. Veyron koristi 4 komada 2.0 turbo motora iz Golfa, za svaki tocak po jedan! ;)))))

Autor Optimus Prime 12 Jun 2015, 13:19

O.P
Pa taj W8 4,0 i jeste dva spojena četvorocilindraša 2,0. ;)

Autor MB 12 Jun 2015, 13:22

Pit
A, mozda ipak, Passat ili Golf imaju 1/4 Veyronovog motora! :))))

Autor Optimus Prime 12 Jun 2015, 14:06