
Kako prenosi B92, Američki Nacionalni savet za bezbednost u saobraćaju (NTSB) pozvao je proizvođače automobila koji svoja vozila prodaju u SAD da u standardnu opremu uvrste sistem za prevenciju sudara.
Kada bi u svako putničko i teretno vozilo bilo opremljeno ovim sistemom, broj povređenih i smrtno stardalih putnika usled sudara jednog vozila u drugo otpozadi smanjio bi se za više od 80%, navodi NTSB. Savet je uputio apel automobilskim kompanijama, ali i regulatornom telu zaduženom za donošenje propisa u oblasti drumskog saobraćaja, da preduzmu mere kako bi se njiihova preporuka implmentirala. NTSB je i ranije apelovao na proizvođače, ali ta preporuka nije dala značajnije rezultate. Prema podacima ovog saveta na tržištu SAD u 2014. pojavila su se samo četiri nova modela putničkih vozila koja su standardno opremljena sistemom za izbegavanje sudara.
“Vi danas, recimo, ne doplaćujete da bi vam u automobil ugradili sigurnosne pojaseve – oni odavno spadaju u standardnu bezbednosnu opremu”, kaže predsedavajući u NTSB, Kristofer Hart.
“Isto tako ne bi trebalo da dodatno plaćate ni tehnologiju pomoću koje se sprečavaju sudari”, objašnjava on.
Broj modela sa tehnologijom za prevenciju sudara, odnosno sistemom koji automatski zaustavlja vozilo u slučaju opasnosti od udara u drugi automobil, značajno se povećao poslednjih godina, ali je ta tehnologija uglavnom dostupna samo kao doplatna opcija.
Izvor: B92.net
Ovi sistemi za preneciju imaju takva tehnička ograničenja (zbog kojih mogu da omanu) da u ovom trenutku nemaju realan smisao. Ako pročitate upustvo bilo kog vozila koje može da ima "to" kao opciju, shvatićete da su velike šanse da "to" ne reaguje kada zaista treba, kao i da reaguje kada to uopšte nije potrebno (npr. u uslovima gradske vožnje neko (brži od vas) naglo se ubaci u vašu traku neposredno ispred Vas),tako da ovi sistemi (onakvi kakvi sada jesu) mogu značajno da Vas ugroze (neaktiviranjem i aktiviranjem).