
Kako prenosi Tanjug, u saobraćajnim nezgodama u Srbiji najviše ginu mladji muškarci, a rizik njihovog stradanja čak je četiri puta veći od rizika za mlade žene, pokazuju danas objavljeni podaci.
Kako se navodi u analizi podataka o strukturi poginulih, prema starosti i polu, u saobraćajnim nezgodama u Srbiji od 2010. do 2014., koju je sprovela Agencija za bezbednost saobraćaja, muškarci predstavljaju mnogo veći problem sa aspekta bezbednosti saobraćaja od žena. U odnosu na starost učesnika najveći rizik od smrtnog stradanja u saobraćaju imaju mladi, starosti od 20 do 24 godine. Oni uglavnom ginu u svojstvu putnika i vozača u putničkom automobilu, što, kako se navodi u zaključku Agencije, može da se dovede u vezu sa kraćom dužinom vozačkog staža, kao i sa stavovima, psihofizičkim stanjem, sposobnostima...
Muškarci čine 81 odsto svih mladih poginulih u saobraćajnim nezgodama u Srbiji.
Rezultati ranijih istraživanja pokazuju da razlike u riziku smrtnog stradanja muške i ženske populacije postoje i kada se uzme u obzir činjenica da muškarci učestvuju više u saobraćaju (posebno kao vozači) od žena. Osim što učestvuju u većem broju saobraćajnih nezgoda, muškarci prvu saobraćajnu nezgodu dožive ranije u svojoj vozačkoj karijeri, češće su od žena uzročnici saobraćajnih nezgoda i više su skloni rizičnim ponašanjima u vožnji, posebno što se tiče prekoračenja brzine.
Muškarci su više izloženi riziku od sudara pri velikoj brzini, dok su žene češće zastupljene u sudarima koji proizilaze iz loše procene situacije u saobraćaju. Žene u proseku učine manje saobraćajnih prekršaja i učestvuju u manjem broju saobraćajnih nezgoda od muškaraca.
Od 2010. do 2014. na srpskim putevima stradalo je 3.265 osoba, od čega 78 odsto muškaraca. Oni su u saobraćajnim nezgodama najviše ginuli u svojstvu vozača putničkog automobila (31 odsto), a žene u svojstvu pešaka (43 odsto) i putnika u putničkom automobilu (36 odsto). Svaki četvrti poginuli učesnik u saobraćaju je osoba starija od 65 godina.
Kada se nadju u saobraćaju, osobe starije od 65 godina, imaju za 50 odsto veću verovatnoću da dožive saobraćajnu nezgodu u kojoj će smrtno stradati od prosečnog rizika za ostatak populacije stanovništva u Srbiji.
Osobe starije od 65 godina najviše smrtno stradaju u svojstvu pešaka. Kako je objašnjeno takvi podaci se mogu dovesti u vezu sa opadanjem psihomotornih sposobnosti starijih osoba, ali i činjenicom da su prilikom takvih vrsta sudara najslabije zaštićeni, ostvaruju direktne kontakte sa vozilima koja imaju velike brzine i energiju. Važno je uočiti da starije osobe više smrtno stradaju u saobraćaju u svojstvu biciklista nego vozača putničkog vozila, navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje detaljna analiza stradanja u saobraćajnim nezgodama prema starosti i polu učesnika u saobraćaju može se preuzeti sa sajta Agencije za bezbednost saobraćaja.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Testosteron je kriv... Elem, u dobrom delu EU zemalja muškarcima je u proseku osiguranje skuplje nego ženama baš zbog ovoga. I naravno skuplje je mlađi, rizičnijim i sa manje iskustva.
Nista ne cudi, dobar deo njih su teske paljevine, i misle da ce snazniji auto moze da im donese bolje vozacke vestine ili veca brzina... mada tu osim drustva treba okriviti i marketing sluzbe pojedinih prozivodjaca, ali i novinare, koji konstantno forsiraju pricu o upravljivosti, driftovanju, direktnosti upravljaca, zabavi na putu, sto vecoj maksimalnoj brzini i sl... mada i degradiranje celokupnog sistema obuke i mogucnost muljanja na testovima je dovelo do ovoga...
Mene isto "plase" i ovi nesto stariji koji su ubedjeni da sa godinama dolazi i vozacko iskustvo, bez obzira sto voze na "petak pa na svetak", ili su kupili dozvolu, ili polozili preko veze... :)