home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi list Danas, nadležni prvostepeni sud u Ljubljani je presudio da se kragujevačkoj Grupi Zastava vozila, na ime nezakonito uzurpirane imovine, isplati nadoknada za prodajno-servisni objekat u glavnom gradu Slovenije, procenjenom na oko 2,4 miliona evra. Zastava, međutim, očekuje znatno veću nadoknadu, uvećanu za kamate obračunate za 24 godine unazad, preciznije za period od 31. januara 1991.

Generalni direktor Grupe Zastava vozila Dragan Srejović kaže da će se kragujevačka fabrika, ukoliko drugostepeni sud u Ljubljani, po žalbi države Slovenije, poništi prethodnu presudu, obratiti Sudu u Strazburu, čime u Zastavi, prema njegovim rečima, demonstriraju čvrstu rešenost da povrate ili naplate imovinu koja je u minulim decenijama, širom bivše Jugoslavije, sticana novcem Zastavinih trudbenika. Zastava, tvrdi Srejović, poseduje validnu dokumentaciju o imovini te fabrike u svim novonastalim državama na prostoru nekadašnje SFRJ.

Srejović pritom ističe da očekuju da će uskoro biti rešen problem Zastavine imovine u Bosni i Hercegovini, konkretno u Sarajevu, u kojem Zastava poseduje dva prodajno-servisna objekta, ukupne vrednosti oko 1,4 miliona evra. Nadoknadu za imovinu u Sarajevu Zastava treba da dobije na osnovu dogovora sa nadležnima u Bosni i Hercegovini. Kragujevačka fabrika je sporazumom sa tamošnjim vlastima svojevremeno naplatila svoju imovinu u Hrvatskoj (objekat u Zagrebu i odmaralište u Pučišću na Braču) i u Makedoniji (proizvodni pogoni i hotel u Ohridu i drugo). Novcem od naplate te imovine Zastava je izmirila stari dug prema Fijatu, što je, pre desetak godina, bio prvi uslov za povratak Italijana u kragujevačku fabriku automobila.

Za razliku od Hrvatske, Makedonije i BiH, Crna Gora, slično Sloveniji, nije voljna da sporazumno reši zahtev Zastave da joj se vrati imovina u toj državi. Otuda je Zastava, podsetimo, nedavno, nadležnom sudu u Podgorici podnela tužbu protiv Crne Gore, kojom zahteva da joj se plati lokacija u Bečićima, na kojem je izgrađen luksuzni hotel „Splendid“. Zastava za lokaciju u Bečićima, koju je kupila 80-ih godina prošlog veka, o čemu poseduje kompletnu dokumentaciju, traži nadoknadu od 11,5 miliona evra, ali je spremna da prihvati i procenu sudskog veštaka.

Direktor Srejović kaže da u Grupi Zastava vozila planiraju da novcem od nadoknade za imovinu u Sloveniji i Crnoj Gori barem delimično reše finansijske probleme Zastave kamiona, Zastave specijalnih automobila u Somboru, Zastave INPRO i drugih firmi koje posluju u okviru te grupacije koja je inače, krajem maja, uvrštena u spisak od 17 domaćih preduzeća u restrukturiranju koja će biti zaštićena od potraživanja poverilaca u narednih godinu dana.

Uzurpatorska privatizacija fabrike u Peći

Najviše problema sa povraćajem ili naplatom imovine Grupa Zastava vozila, očekivano, ima na Kosovu, gde poseduje fabriku za proizvodnju automobilskih sedišta i šasija za teretna vozila „Ramiz Sadiku“, sa sedištem u Peći i pogonom u Dečanima. Fabrika „Ramiz Sadiku“ bila je i ostala najsavremenija firma u sistemu Zastava, čija se trenutna vrednost procenjuje na oko 35 miliona evra. Kosovske vlasti su, međutim, bez saglasnosti Zastave, privatizovale fabriku u Peći, a u poslednje vreme i ne otvaraju tužbe koje iz Kragujevca stižu tim povodom. Čelnici Zastave nedavno su tužbu protiv kosovskih vlasti, zbog privatizacije fabrike u Peći, poslali iz Ljubljane, ne bi li se u Prištani prevarili da barem otvore koverat sa krivičnom prijavom. Dodatnu nevolju u ovom slučaju predstavlja činjenica da Kosovo nije obuhvaćeno Sporazumom o sukcesiji.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1106



Komentari

Citiram (ovde se često negira ova činjenica):

Novcem od naplate te imovine Zastava je IZMIRILA STARI DUG PREMA FIJATU, što je, pre desetak godina, bio prvi uslov za povratak Italijana u kragujevačku fabriku automobila.

Autor CaMIRO 19 Jul 2015, 04:09

To da je Zatava od prodaje svoje imovine vratila dug Fiatu jednostavno nije tacno. Prvo zbog toga sto je to bilo nedovoljno za povracaj duga, a drugo zato sto su te pare odmah potrosene. Drzava je vratila dug Fiatu umanjen za kamate i jos dodatno umanjen ako bude uplacen u odredjenom roku. Pretilo je utuzenje i samo zbog toga je drzava platila dug a ne zbog povratka Fiata.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 06:26

Ali povrat duga je znacajan jel se moglo dalje nastaviti saradnja sa Fiatom pa je kupljena licenca za Zastavu 10, koja se u pocetku proizvodila u Italiji. I posle toga Zastava je nastavila da gomila gubitke i onda pocinju pregovori o dolasku neke kompanije koja bi preuzela Zastavu. Pored Fiata bio je u igri i Opel, VW, Reno..,cak jedno vreme je bio sansi da dobijemo i dva proizvodjaca.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 06:54

Fiat je u ovoj zemlji dobio i ono što majka detedu ne bi dala!
Povrh, uništili su važeču lincencu za Z10 !!!
I onda i dalje priča, kako "mi" nešto dugujemo Fiatu!
Ja sam "za" da se od Zastave napravi ozbiljna fabrika automobila, za rauliku od FAS-a, koji je obična ispostava i od koje Srbija nema ništa - sem kredita i dugova.

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 10:23

A u stvari je obratno, Fiat je uradio za Zastavu ono sto niko nije hteo, vise bi mu se isplatilo da je napravio novu fabriku na livadi. Porusena i pokradena fabrika sa zastarelom tehnologijom i sa 4000 radnika prosecne starosti 45 godina. Za svaku sitnicu su izlazili na ulicu da strajkuju. Svaka cast Fiatu sto je imao smelosti za tako nesto.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 14:03

Fiat je uradio za Zastavu, da je ugasi! Pri tome je sve preduzeo. Oduzeo sve što je valjalo. Bacio kompet fabričku linuju koja je proizvodila Punta bez problema.
Evo, ako bude sreće, naplatom ovih dugova, možda Zastava zaživi ponovo.
A i kad Fiat pobegne i propadne u Srbiji, opet treba neko da preuzme te Fiatove ostatke.
Nadam se da će nam ova priča sa Fiatom biti za nauk.
Ovo što besedi gornji kometator, je čista utopija i neistina. Istina je da je Fiat oterao 2/3 radnika, i da svake godine stvara dugove Srbiji. I subvencijama i milijarde ulaganja Srbije, ne smem da pričam. Da sramotim i sebe i Srbiju.....
Jednostavno, da je meni Srbija dala iste resurse, ja bi bar bio toliko pošten da ne pravim dalje dugove :)

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 14:12

Zastava 10 je takodje bio promasaj, jer je i taj automobil donosio gubitke. Jedino ako smo sa Z10 hteli da pokazemo kako smo sposobni da napravimo i nesto moderniji auto od Yuga. Nekoliko hiljada radnika sklapalo je svega nekoliko stotina automobila mesecno, a i to se prodavalo uz pomoc drzave. Po ugovoru o licenci s Fiatom Z10 mogla se prodavati samo po regiji, ali ni tamo je iz poznatih razloga nisu hteli. Lakirnica je u bombardobanju bila unistena pa je Fiat odmah po preuzimanju morao da kupuje opremu iz Nemacke, kako bi uopste mogao dati neku garanciju. Radjene su dve rekonstrukcije, prva po preuzimanju fabrike, ciscenje i sredjivanje, kada su morali da uvode i grejanje, jer se zimi radilo u jaknama, a zatim i drugu kompletnu za proizvodnju novog modela. Kada sve saberemo Fiat je u Zastavu ulozio mnogo vise kes para nego drzava. Drzava se odrekla nekih poreza, ali nije isto odreci se poreza i odmah uloziti kes pare.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 14:29

Uostalom ako neko treba dati sud o Zastavi i Fiatu to su radnici i Kragujevcani, koji tu zive i rade, i najbolje znaju situaciju. Nisam jos cuo ni video da neko protestuje sto je dosao Fiat, ili trazi da se vrati proizvodnja Yuga i Z 10, a fabrika ponovo vrati drzavi. Pre neku godinu jedan je radnik ogrebao nekoliko 500L zbog toga sto nije imao cigaret pauzu, i to je sve. Budala ima svuda.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 14:38

Ja nisam video da je bilo gubitka od Z10. Mnogi ljudi u Srbiji su obnovili svoj vozni park na radost svih. I danas je to natraženiji i najskuplji polovnjak!
To samo mogu zlonamerni da tvrde - da je Z10 bila promašaj i gubitak
Zato je Fiat brzo razmontirao liniju proizvodnje i "ubio" licencu. Tada Fiat počinje da pravi "Punto" u Zastavi, koji je bio fušeraj prema Z10.
Sve u svemu, mi smo opljačkani.
A postoje zlonamerni koji po forumima i drugim elektronskim glasilima idealizuju Fiat u Srbiji. Tu nema ništa idealno!
Neka Zastava oživi, kao pravo ekonomsko društvo koje će da štiti ugled Srbije!
Mene što se tićče - Fiat sutra neka ide! Ali neće, to je problem, dok ne pokupi šta može!

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 14:40

Nemam sta da te ubedjujem, nadji na Internetu kolika je bila godisnja proizvodnja Z10. Nekoliko hiljada automobila godisnje je smesna suma da bi bila isplativo. Plus sto Z10 ni na jedno drugo trziste nije uspela da se probije! Placali smo sve delove iz Italije da bi ih sklopili i prodavali automobil ispod cene. Plus drzavne subvencije za kupovinu.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 14:58

Na drugo tžište Z10 je tek trebala da krene! Zato je Fiat i uništio taj san.
Vidim ga i Fiat sad ima 3 puta manju proizvodnju od obećane.
Elem, ne vredi voditi raspravu sa nekim ko je plaćen da botuje...
Neka Fiat vrati Zastavi plaćenu licencu!

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 15:04

Zastava tek trebala da krene! Nemas poima. Zastava je pokrenula prodaju Z10 u regiji ali je prodaja lose isla i ubrzo se povukla sa tih trzista. Kod nas je bila jeftina uz subvencije. A licencu od 20 god. starog automobila mozda bi hteli samo u Africi. Mozda.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 15:14

Po meni je Punto ozbiljni automobil od 500L. Da 500L ne kupuju Italijani, komotno bi mogli da zatvore fabriku. Tu šklopociju neće niko-
Zastava 10 je idealan auto za Balkan i zemlje u razvoju. Bolji auto od Dacije! Zato je imala tržište celog Balkana, Rusije, Turske, itd. Po ceni od 6000€ bio bi hit auto.
Neka Fiat vrati ukradenu licencu, pa će Z10 biti bolje prodavana od 500L.
Cela priča je lopovska ujdurma Fiata i nečasnih službenika naših prethodnih Vlada.... I uz to još drže ljude da botuju za sendvič i sok...

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 15:24

Postojao je plan da se nastavi proizvodnja Punta uz 500L, ali je slaba prodaja da bi se isplatilo. Nase trziste automobila se jos nije oporavilo. Punto je prevazidjen, mozda dobijemo proizvodnju naslednika Punta.

Autor B.M. 19 Jul 2015, 15:46

Nikad mi više nećemo dobiti proizvodnju bilo koga puta ili pande. To je jedno što vredi iz Fiata, ali je rezervisano za neke druge.
Ja bi to pozdravio, ali to je fatamorgana. Zato su nam i uzeli Punta. A obećali proizvodnju, da nas navuku.... Jednostavno, proizvodnja Punta bi smanila učešće Fiatovih fabrika u udelu tžišta. Mi nismo Fiat.

Autor Ex Jugosloven 19 Jul 2015, 16:38

@ Ex Jugosloven
Klasican trol.
Gomila insinuacija i lazi. Gde samo cujete te gluposti koje posle ovde pisete?

Autor Sinbad 21 Jul 2015, 00:37

Ako je Punto Classic neisplativ posao za FIAT neka licencu vrate Zastavi pa da dobijemo nazad nasu Zastavu 10 posto narod u Srbiji i regionu nema nikakve koristi od 500L. U Srbiji se 500L jedva proda u 2000, a Zastave se prodavale u 12500 primeraka.

Autor Zastava 22 Jul 2015, 11:05

@ Zastava

A tko će vam dati relativno skupe Euro 6 motore? Ko će srediti ECU za njih?
Šuplja ti je priča.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:08

Sada (kada jedino jeftiniji automobili se prodaju odlicno) je najbolje vreme za ozivljenje Zastave. Osim toga i VW najavljuje jeftinije modele. Ko zna, mozda bace oko na Zastavu, a mi dozivimo sudbinu Skode. :)

Autor Zastava 22 Jul 2015, 11:13

Na globalnom nivou se proizvođači koji spadaju pod premium i luxury prodaju bolje nego ikad, a to što su na Balkanu banana države je druga jedna priča.

Sa ovakvom vlasti koje ne zna bi li pišala ili kakila će na vas oko baciti Niko.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:19

Relativno skupi motori? Slozio bih se sa ovim da je rec o kojoj godini unazad. Motori su tu najmanji problem. Pored domacih motora, Zastava je koristila i FIAT-ove, kao i Peugeot-ove motore u svojim automobilima.

Autor Zastava 22 Jul 2015, 18:28