
BMW je potvrdio svoje prognoze za ovu godinu, ali upozorio je na probleme zbog usporavanja na kineskom automobilskom tržištu.
Glavni operativac BMW-a Harald Krueger je potvrdio da će cilj ostati povećanje bruto dobiti između 5 i 9,9 posto na nivou čitave godine. Ipak, upozorava da bi uticaj na ove prognoze mogli da imaju izazovniji uslovi na kineskom tržištu.
Kinesko tržište čini 22 posto BMW-ove prodaje ali usporava zbog problema na tamošnjem tržištu kapitala, vladine akcije protiv korupcije i ograničenja na registraciju novh vozila. To je zaoštrilo konkurenciju i nateralo proizvođače automobila da snize cene i, time, smanje marže.
Prodaja BMW-a u junu je u Kini bila praktično bez promene na godišnjem nivou, dok je u maju pala 4 posto što je bio prvi pad prodaje u toj zemlji u poslednjih deset godina.
Izvor: Seebiz.eu
Viši troškovi lansiranja novih vozila umanjili profit BMW-a
Kako prenosi Tanjug, neto profit nemačkog proizvođača luksuznih automobila BMW-a umanjen je u drugom kvartalu za jedan odsto, usled viših troškova lansiranja novih vozila i težih uslova na tržištu Kine.
Neto profit kompanije je, kako se navodi u saopštenju, smanjen na 1,75 milijardi evra u periodu april-jun sa 1,77 milijardi evra iz istog kvartala prošle godine, prenosi agencija AP.
Bruto profitna marža (pre kamate i poreza) pala je u tom kvartalu na 8,4 odsto sa 11,7 odsto iz istog kvartala prošle godine, dok je ukupna prodaja BMW-a skočila 20,2 odsto na 23,935 milijardi evra, zahvaljujući rekordnoj prodaji automobila širom sveta.
Analitičari tvrde da se BMW-ovi modeli, kao što su sedani iz serije 5 i serije 7 bliže kraju svog životnog ciklusa, što bi, kako ocenjuje AP, moglo ugroziti prodaju, jer kupci primećuju nove proizvode kod konkurenata.
Lansiranje novih modela je skupo, ali se isplati ako se nova verzija prodaje bolje od konkurentskih vozila. BMW je suočen sa oštrom konkurencijom na polju luksuznih automobila u vidu Dajmlerovog „mercedes benca“ i Folksvagenovog „audija“.
Prodaja BMW-a u Kini je u drugom kvartalu smanjena 1,4 odsto, a kompanija je upozorila da se kinesko tržište, koje je u proteklih nekoliko godina ključni izvor prihoda za nemačke proizvođače automobila, „normalizuje“ i da postaje konkurentnije.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
citat: "Viši troškovi lansiranja novih vozila umanjili profit BMW-a. Lansiranje novih modela je skupo, ali se isplati ako se nova verzija prodaje bolje od konkurentskih vozila."
Sve u svemu, vreme je da Kinezi postave stvari na svoje mesto i da nauče strane kompanije realnom ponašanju.