
Kako piše Tanjug, Volvo (inače u vlasništvu kineske kompanije Zhejiang Geely) je zabeležio rast profita od 71 odsto u prvoj polovini 2015. godine, u odnosu na isti period 2014, zahvaljujući snažnoj tražnji u Evropi koja je nadoknadila usporavanje na kineskom tržištu.
Volvo predviđa da će 2015. završiti sa oko 500 hiljada isporučenih vozila širom sveta.
U kompaniji očekuju rast prodaje na Starom kontinentu i poboljšanje na tržištu SAD, što će zajedno ublažiti posustajanje kineskog tržišta.
Prodaja u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, poslednjih meseci je usporila usled zabrinutosti zbog nešto manjeg privrednog rasta i turbulencija na berzama.
Volvo je u prvoj polovini 2015. ostvario operativni profit od 1,66 milijardi švedskih kruna (176 miliona evra), dok je u istom periodu godinu ranije on vredeo 968 miliona kruna (102 miliona evra).
Prihodi od prodaje kompanije Volvo, najveće po broju zaposlenih u Švedskoj, u posmatranom periodu dostigli su 75,2 milijarde kruna, prema 67 milijardi u prvom polugodištu 2014, uz rast od 12,2 odsto.
Volvo, koji je u globalnoj industriji vozila, prema tržišnom udelu, iza nemačkih, američkih i japanskih premijum proizvođača, računa na solidan rast u Kini kako bi kompenzovao velika ulaganja u razvoj novih modela.
Međutim, kako bi dostigao svoj prodajni cilj od 800 hiljada vozila do 2020. (skoro dvostruko više nego u 2014), morao bi, kako se navodi, da poveća svoju aktivnost i na ostalim tržištima.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volvo