
Kako prenosi B92, Volkswagen je odlučio da odloži lansiranje druge generacije luksuzne limuzine Phaeton, kako bi snizio troškove proizvodnje i nabavke materijala koji se koristi u izradi vozila, saznaje Autonews.
Zahvaljujući slaboj prodaji, aktuelni Phaeton i do sada je stvarao glavobolje čelnicima kompanije. U 2014. kupcima je isporučeno svega 4.000 ovih automobila, ili 30 odsto manje nego u 2013. godini.
Kada se 2002. pojavila prva generacija, bivši predsednik Volkswagena, Ferdinand Piech, imao je ideju da tržištu ponudi konkurentan automobil u rangu Mercedesa S klase. Ipak, sa cenom od oko 90.000 evra Phaeton nikad nije uspeo da privuče značajan broj kupaca. Osim toga, procenjuje se da je kompanija na svakom primerku koji je prodala između 2002. i 2012. beležila gubitak od 28.000 evra.
Iako je razvoj nove generacije u finalnoj fazi, izgleda da VW još uvek okleva da pokrene proizvodnju. Najnovije informacije govore da rukovodstvo želi da smanji proizvodne troškove, kako bi automobil imao nižu maloprodajnu cenu i bio pristupačniji potencijalnim kupcima. Ova odluka ne iznenađuje s obzirom da je u skladu sa ranije proklamovanim planom Volkswagena da poveća profit smanjenjem troškova u proizvodnji vozila. Veće iznenađenje je to što kompanija nije sasvim odustala od nove generacije modela Phaeton, nakon što je Ferdinand Piech u aprilu 2015. otišao sa mesta predsednika.
Izvor: B92.net
Render: arhiva / Automotorundsport.de
Ma opušteno, ne mora da žure, iovako je svejedno. :)
Feton bi trebao da bude bliži cenom Superbu nego S klasi, ko misle da ga prodaju malo.
Unapred oduđen na propast budući da puca na bogatu klijentelu, tako da kako god da ga naprave, nema dovoljan pedigre jednog Audi-ja A8, BMW 7-serije ili Mercedesa S serije, a to su auti u kojima se voze solidno bogati koji izdvajaju oko 80-120k za limuzinu. Zašto bi se vozio u narodnoj marci ako možeš u premijum marci?
Da je stepenica iznas passata i da košta oko 35-40k u osnovnoj oko 55-60k u najjačoj verziji i ful opremi uporediv sa premijumima od 100k, onda bi još bilo ok, imao bi šanse... videćemo.