
U Srbiji je 23. i 24. septembra, u organizaciji Adriatic Motorsa i Hyundai Motor Company održana test vožnja za novi Tucson za novinare iz istočne i jugoistočne Evrope. Učestvovalo je preko 40 novinara iz 6 zemalja zajedno sa predstavnicima Hyundai brenda za pomenuti region.

Konferencija za novinare održana je u hotelu Crowne Plaza u Beogradu gde se prisutnima obratio gospodin Jin Wook Oh, rukovodilac Hyundai Motor Company kancelarije zadužene za istočnu i jugoistočnu Evropu, a zatim i gospodin Slavc Habič, direktor Adriatic Motorsa, novog distributera za Hyundai brend u Srbiji.

Po završetku konferencije, novinari iz šest zemalja imali su prilike da prvi put probaju novi Tucson. Za tu priliku Adriatic Motors je pripremio dvadeset primeraka vozila sa različitim tipovima motora i menjača koju su obuhvatali 1.6 GDI benzinski motor, zatim 1.6 T-GDI motors sa turbinom i novim sedmostepenim automatskim menjačem sa duplim kvačilom koji raspolaže za 177 KS. Od dizela bili su prisutni 1.7 i 2.0 motori, sa ručnim i automatskim menjačima.

Prva vožnja odvijala se na relaciji hotel Crowne Plaza - NAVAK kako bi gosti bili u prilici da ocene ponašanje vozila na auto putu. Na poligonu NAVAK predstavnici medija imali su priliku da po prvi put probaju novi Tucson u svim uslovima vožnje, kako na asfaltu tako i van puta na off-road poligonu i da do detalja testiraju njegove mogućnosti, kočione i druge važne osobine.

Drugi deo test vožnje obuhvatao je obilazak nacinalnog parka Fruška Gora gde su naši gosti, predstavnici medija, u realnim uslovima provozali Tucsone regionalnim putevima upoznavši usput lepote naše zemlje.
U nastavku više o novom Tucsonu:
Novi Tucson predstavja veliki iskorak kompanije Hyundai na evropskom tržištu
Hyundai Motor je predstavio svoj potpuno nov model kompaktnog terenca. Novi Tucson pomera sve granice, predstavlja spoj smelog i odvažnog dizajna i modernih tehnologija.
,,Hyundai Motor ima velika očekivanja i planove za dalju afirmaciju brenda u Evropi. Novi Tucson je naš brend ambasador koji oslikava našu pokretačku snagu i naš moto: ,,New Thinking, New Possibilities’. Spoj odličnog dizajna i najnovijih tehnologija, još jedna stepenica napretka kompanije Hyundai na tržištu Evrope i kao takav spoj pruža svojim kupcima vrednost iznad svakih očekivanja.” rekao je gospodin Jochen Sengpiehl, Potpredsednik za Marketing kompanije Hyundai Motor Europe.
Novi model prati prodajni uspeh SUV modela kompanije u Evropi
Od kako je prvi model Santa Fe zvanično pušten u prodaju u Evropi u 2001. godini, Hyundai Motor je isporučio više od milion svojih SUV modela evropskim kupcima , potvrđujući svoj kvalitet i rast potražnje za SUV modelima na tržištu Evrope . Potpuno novi Tucson će biti od velikog značaja za razvoj i dalju afirmaciju brenda na evropskom tržištu, kako u C segment – SUV modela koja čine 22% od ukupne ostvarene prodaje kompanije u 2014. godini.
Hrabre i atletske linije eksterijera
,,Dizajn izražava naš duh i strast, koji konstantno oblikuju naš brend. Potpuno novi Tuson ima elegantan i atletski izgled, postignut preko prefinjenih tečnih površina, smelih razmera, oštrih linija i što je najvažnije, najnovijom generacijom šestougaone maske hladnjaka - naš brend potpis", rekao je Peter Schreyer, predsednik i i vođa dizajnerskom tima u Hyundai Motor Grupi.
Prednjim delom potpuno novog Tucsona dominira Hyundai potpis, šestougaona prednja maska, sa LED farovima, odajući time prepoznatljiv identitet automobilu i jedinstven stil.
Pomeranjem stuba A u nazad postignuto je vizuelno razdvajanje od duge haube i elegantan profil. Oblik lukova točkova doprinosi agilnijem i dinamičnijem izgledu, čak i kada automobil nije u pokretu. Upečatljivim "Z" linijama iznad zadnjih točkova postignuto je oblikovanje i skulptura profila kao i snažan i odvažan stav . Zadnjim delom automobila dominira tečni dizajn horizontalnih linija koje proističu iz zadnjih lukova točkova i koje su dodatno naglašene zadnjim svetlima.
Novi Tucson će na tržištu Evrope biti dostupan u 11 novih nijansi eksterijera, i to u Polar White, sedam metalik nijansi (Ara Blue, Ash Blue, Micron Grey, Moon Rock, Thunder Grey, White Sand, Ultimate Red) kao i u tri mineralne nijanse boja (Ruby Wine, Phantom Black, Platinum Silver).
Prefinjena unutrašnjost
Upotrebom novih materijala u unutrašnjosti vozila, visokog kvaliteta i tkanina mekih na dodir, unutrašnjost je doživela veliko ergonomsko testiranje kako bi se osigurala posebnost i jednostavnost upotrebe kao i prijatnost za sva čula. Moderna jednostavnost centralne konzole je istaknuta svojim horizontalnim položajem i dodatno odaje prefinjenošću i elegancijom kojom odiše unutrašnost novog Tucsona.
Prednja sedišta imaju duže jastuke sedišta, kao dodatna opcija mogu se poručiti i sa eletričnim napajanjem za sistem automatskog podešavanja sedišta, grejačima i ventilacijom, takođe opcija grejanja zadnjih sedišta sa sistemom za podešavanje naslona kao i potpuno novi sistem ventilacije koji dodatno doprinosi udobnosti za putnike na zadnjim sedištima.
U Evropi, kupci će moći da biraju između tri sofisticirane opcije boja unutrašnjosti: Oceandis Black, Chai Beige i Red Wine. Oceandis crni enterijer je dostupan i u opciji visoko kvalitetne crne kože. Elegantni Chai Bež enterijer je dvobojni enterijer bež nijansi takođe dostupan i u opcije kožnih presvlaka, a za dodatnu eleganciju unutrašnjosti je ekskluzivni enterijer isključivo sa kožnim presvlakama u boji crvenog vina.
Prostranost
Novi Tuson je proizveden na potpuno novoj platformi koja je omogućila ovom terencu prostranu unutrašnjost. Pametno osmišljena i upakovana unutrašnjost znači da postoji savršen odnos unutrašnjih i spoljašnjih dimenzija, optimalan prostor koji je predviđen za putnike i prtljag, udobna i prozračna kabina, 513 litara zapremine prtljažnika, bez obaranja zadnjih sedišta.
Praktične i jednostavne funkcije
Nove i praktične funkcije koje nudi potpuno novi Tucson uključuju pametno napajanje vrata prtljažnika koja se otvaraju daljinskim putem, bez ključa, kao i startovanje motora, elektronsku ručnu kočnicu i Smart Parking Assist sistem.
Za savršenu ergonomiju, središnja konzola ima horizontalni ispis na ekranu, za bolju preglednost vozača.
Centralna tabla je opremljena sa velikim, nereflektujućim ekranom dijagona 8 inča najnovije generacije kao i navigacionim sistemom, koji je tri puta brži od prethodne verzije ugrađivane u Hyundai automobile, ima više opcija za odabir ruta, brže ažuriranje podataka koji se čuvaju na SD kartici, a isporučuje se sa sedam godina besplatnog korišćenja TomTom LIVE usluga. Uz pomoć ovih opcija vozač štedi vreme pronalaženjem najbrže rute, koristeći informacije o saobraćaju u realnom vremenu i prima obaveštenja o lokacijama sa fiksnim i mobilnim aparatima za merenje brzine (u zavisnosti od zemlje), kao i informacije o lokaciji i vremenske izveštaje.
Novi Tucson je opremljen sa Seamless DAB + radio uređajem sa 6 audio zvučnika. Mogućnost povezivanja uređaja je obezbedjena preko USB i AUX priključaka koji se nalaze u središnjoj konzoli.
Sistemi aktivne i pasivne bezbednosti
Kada su u pitanju sistemi aktivne i pasivne bezbednosti novi Tucson je najobuhvatnije i najopremljenije vozilo u svom segmentu.
Ovo uklučuje i dodatni, potpuno nezavisni sistem kočenja u hitnim slučajevima. Sistem obuhvata tri režima rada: pešaci, gradska i međugradska vožnja tokom kojih aktivira sigurnosno kočenje kada god detektuje da je prilazna brzina vozila, pešacima, vozilu koje se kreće nebezbedna.
Dodatno, LKAS (Lane Keeping Assist System) tj sistem za aktivno držanje pravca vožnje u granicama linija na kolovozu, koji aktivno, koriguje putanju vozila i ne dozvoljava napuštanje kolovozne trake u kojoj se nalazi. RCTA (Rear-Cross Traffic Alert system) koji pomoću radara skenira saobraćaj iza vozila do 180° i upozorava na vozila koja se približavaju zadnjem kraju.
BSD (Blind Spot Detection system) za upozorenje vozača o vozilu koje se nalazi u mrtvom uglu, signalizirajući na vozilo koje se primiče. Speed Limit Information Function koja prati lokalna ograničenja brzine i daje informaciju vozaču o njima. AHS (Active Hood System) sistem aktivnog otvaranja haube motora koja izdizanjem u slučaju saobraćajne nezgode sa pešakom ili biciklistom ublažava udarac tela o haubu.
Velika paleta efikasnih motora
Novi Tucson će biti opremljen najvećom paletom motora u svojoj klasi.
Dva benzinska motora: 132 KS (1.6-l GDI) ili 175 KS (1.6-l T-GDI) i tri dizel motora: 115 KS (1.7-l), 136 KS (2.0-l standard power) i 186 KS (2.0-l high power).
Novi motor na benzinski pogon, sa turbo punjačem od 1.6-l T-GDI sa 175 KS koji daje maksimalni obrtni momenat od 265 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500ob/min. Ovaj motor je uparen sa šestobrzinskim ručnim menjačem ili sedmobrzinskim automatskim menjačem (7DCT) sa dvostrukim kvačilom.
Dizel motor sa 115 KS ima maksimalni obrtni momenat od 280 Nm u rasponu od 1.250 do 2.500 ob/min ,uparen sa šesto- brzinskim ručnim menjačem pogonom na prednjim točkovima, sa stop-start sistemom za smanjenje potrošnje goriva.
Motor 2.0 turbo-dizel sa turbo kompresorom sa radnim kolom niske inercije u verzijama ,,standard power’’ sa 136 KS i 373 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 1.500 do 2.500 ob/min i ,,high power’’sa 186 KS sa impresivnim obrtnim momentom od 402 Nm u rasponu od 1.750 do 2.750 ob/min. Zbog smanjenja emisije izduvnih gasova, oba motora imaju sistem za zaustavljanje čestica čađi i azotnih oksida sa katalizatorom.
Motori su upareni sa pogonom na sva četiri točka koji isporučuje 100% obrtnog momenta na prednje točkove za vreme normalnih uslova vožnje i do 40% snage na zadnje točkove, automatski, zavisno od uslova. U ručno odabranom “Lock Mode” sistemu rada raspodela se deli 50:50 % za bolju stabilnost vozila pri malim brzinama.
Svi motori u ponudi su unapređenih karakteristika, čime se dobilo na poboljšanoj upravljivosti i smanjenju potrošnje goriva, a ispunjavaju standard evro 6. Start-stop sistem je dostupan za odabrane motora.
Nova šasija razvijena za evropsko tržište- udobnost i dinamika vožnje
Šasija novog Tucsona je razvijena za evropske kupce sa fokusom na udobnost u vožnji bez kompromisa kad je dinamičnost u pitanju. Novi servo upravljač je precizan i direktan dok novi sistem oslanjanja i amortizeri nude visok nivo komfora i mirnu vožnju.
Novi elektromotor servo upravljača ( ORP ) ima novi softver tako da daje brzu i direktnu reakciju. Nova Drive Mode ( DMS ) funkcija za automatske menjače nudi kupcima mogućnost izbora dva načina vožnje, normal i sport, sa različitim karakteristikama .
Potpuno novi model Tusona za Evropu će se i proizvoditi u Evropi
Hyundai Motor će u potpunosti svoj novi model Tucsona koji je namenjen evropskom tržištu proizvoditi u Evropi, i to u svojoj fabrici u Češkoj, ključnom igraču kompanije koji predstavlja odanost kompanije i njenu posvećenost evropskom tržištu. Hyundai ima potpuno poverenje u svoj evropski kvalitet izrade, stoga će i novi Tucson kupcima u Evropi biti isporučivan uz pretogodišnji besplatni paket garancije, koji se odnosi na neograničenu kilometražu kao standard.
Izvor: Hyundai.rs
Ako je verovati specifikacijama, zavisno od kombinacije motora, menjača, pogona i paketa opreme, ovo vozilo može da ima veoma malu nosivost, npr, može i samo samo 356 kg uz 1,6 GDI (1.895kg-1.539kg) ili i 385 kg uz 1,7 CRDI (2.000 kg-1.615kg) i sl.
Da li je to baš uvek dovoljno za deklarisanih pet putnika sa prtljagom?
Takvo "ogibljenje" mi je jako čudno za "đip".
Naravno, u mršavijim paketima opreme (koji su lakši i do 165 kg od najbogatijeg), nosivost raste.
A zbog velikih razlik amasa tako dolazimo do pitanja iskazanih/deklarisanih perfomansi, koje se očito ne mogu odnositi na sve pakete opreme. Ali, to jeveć klasičan problem deklarisanja kod većine.