home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, skandal sa emisijom gasova koji je zapljusnuo Folksvagen neće naškoditi nemačkoj ekonomiji ako proizvođač automobila bude reagovao promptno i sveobuhvatno.

Nemački ministar privrede Zigmar Gabrijel, kako prenosi Rojters, umanjio je šire posledice te afere na ekonomiju zemlje, pod uslovom da se kompanija lati rešavanja tog problema na pravi način.

"Na političarima je da pokušaju da obezbede da radna mesta za 600.000 zaposlenih u kompaniji širom sveta... ne budu ugrožena", rekao je Gabrijel novinarima.

Folksvagen je najavio planove ponovnog opremanja 11 miliona vozila u kojima je bio ugrađen inkriminisani uređaj za lažiranje nivoa izduvnih gasova, i popravljanja imidža svog brenda pogođenog skandalom.

66% investitora veruje da u narednih pola godine neće biti moguća ulaganja u VW

Dva od tri investitora veruje da u narednih pola godine neće biti moguća ulaganja u nemački Folksvagen dok su nerazjašnjeni rizici skandala.

Ovi investitori, od ukupno 62 anketirana, istakli su da investicije neće biti moguće ukoliko ostanu nerazjašnjeni finansijski rizici vezani za skandal sa lažiranjem rezultata izduvnih gasova, prema anketi istraživačke k kuće EVerkor (Evercore ISI).

"Šezdeset i šest odsto investitora je odgovorilo da neće biti moguće investirati u VW u narednih šest meseci, ako troškovi, kazne, pravni i krivični postupci ne budu razjašnjeni ili budu neadekvatno kvantifikovani", navodi se u izveštaju analitičara Everkora, Arnta Elinghorsta.

Istraživanje je, takođe, pokazalo da 76 odsto investitora veruje da bi VW trebalo da proda svoje odeljenje za proizvodnju kamiona, dok 62 odsto njih smatra da kompanija ima previše brendova.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1022



Komentari

U tom grmu i lezi zec.
"Neko" smatra da je VW previse jak.
A ko je taj neko?

Da nije mozda isti onaj koji je smatrao da je nekadasnja peta vojna sila sveta previse jaka, pa je resio da je malo usitni?

Ili mozda onaj neko ko bi zeleo da svoje granice malko priblizi energetskim resursima pa neprestano rovari tudjim teritorijama?

Autor vojvoda 30 Sep 2015, 08:04

Zvuci kao laz.

Nece uticati na ekonomiju Nemacke pad akcija i prodaje najveceg evropskog proizvodjaca automobila (i ostalog)?
Kazne zbog varanja?
Troskovi "prepravke" automobila da bi bili zaista u normi?

Izgubljen imidz ce tek platiti na duge staze.

Autor Eki 30 Sep 2015, 09:11

@vojvoda
Mozda si u pravu, ali mozda i nisi. Ne kritikujem nego pokusavam da uhvatim ispravno stanoviste.VW se u svojoj ekspanziji poprilicno osilio i koristio mislim, odnosno imam takav utisak, mnogo nedozvoljenih sredstava da bi dominirao autoindustrijom. Bilo je puno prica o njihovom uticaju na politiku, o finansiranju politike, medija, uticaju na donosenje propisa. Ne mogu ga posmatrati samo kao postenu korporaciju koju su unistili jer je svojim dobrim poslovanjem postala trn u oku velikima poput USA.Cinjenica je da je trziste USA jedno od najslobodnijih na svetu, iako nije potpuno slobodno i cinjenica je da je tamo uspelo mnogo kompanija koje nisu americke i da su ucestvovale u propasti americkih giganata autoindustrije.Uzmimo samo Toyotu,Hondu, Hyundai i Kiu, pa i mi smo za Zastavom svojevremeno uspeli nekako da se probijemo.Razmisljam, mozda neuspeh VW u USA lezi u cinjenici da oni ipak nisu tako dobri i konkurentni, kao sto mi ovde znamo za nih. Odnosno jesu ovde, jer ovde cesce od ostalih uspevaju da izvrdaju propise. Islo je javno govorkanje da manje clanice EU prilikom pridruzivanja moraju da koriste VW vozila u svojim javnim sluzbama, da je to jedan od uslova, naravno tamo gde to moze proci.Mozda je glasina, ne tvrdim, ali je bilo prtevise glasina. Mozda je situacija prostija od one koja nam se cini, mozda su jednostavno zakasnili sa common rail tehnologijom sto je cinjenica, siguran sam da bi oni mogli da je razviju da bude konkurentna kao sto je danas, ali im je to bilo preskupo i pribegli su ovoj prevari.Mislim da ne bi bili ni uhvaceni da nije bilo njihovih unutrasnjih sukoba i da neko nije dao pocetnu informaciju o svemu tome.Ne tvrdim, samo razmisljam.

Autor Bobo 30 Sep 2015, 09:56