
Volkswagen se nalazi usred neverovatnog skandala vezanog uz varanje na ekotestovima širom sveta. Na otvaranju prve fabrike za proizvodnju Teslinog Modela S izvan SAD-a, u Holandiji, Elon Musk je izjavio da bi na VW-ovom mestu 'pronašao drugi način i ciljao na poziciju lidera u čistim vozilima'
'Možda je put iskupljenja vezan upravo za čista vozila', rekao je Musk. On očekuje da će u fabrici u Tilburgu u Holandiji proizvoditi oko 450 automobila nedeljno, ali treba imati na umu to da će se oni tek sastavljati od brojnih delova koji i dalje stižu iz SAD-a.
Musk se drži prilično oštrog stava da proizvođači automobila moraju da slede put električnih ili jednostavno izumreti, a smatra da je to neizbežno. 'Uobičajenim vozilima dostižemo fizičke granice (po pitanju emisija). U VW-u su sasvim sigurno brojni inženjeri radili pod velikim pritiskom, a naleteli su na fizički zid koji se mogao preći jedino varanjem', rekao je Musk.
Prvi čovek Tesla Motorsa smatra i da bi testiranja emisija izduvnih gasova morala da budu mnogo rigoroznija i da prate vozilo na duži period. Ipak, ostaje činjenica da si električna vozila prihvatljivog dometa danas mogu priuštiti tek oni imućniji i da na pravu revoluciju na putevima još uvek treba čekati. Deo toga bi u skorije vreme trebalo da predstavi upravo Tesla Motors, i to kompaktnom verzijom električnog automobila.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
Musk ne spominje nacin dobijanja elektricne energija ako bi jednog dana elektricni automobili postali stvarnost?
Cudno da pitanje nuklearnog otpada niko ne spominje.
Zanimljivo je i to da se afera VW pojavila bas u trenutku kada ovaj nemacki proizvodjac ozbiljno grebe po pitanju elektromobila.
Ni sa varenjem, ni sa varanjem jer su u zaostatku najmanje 2 ekoloske norme.
@vojvoda
Ako imas para za Tesla automobil, imati ces i za solarne panele i Tesla Powerwall pa ti onda ne treba struja od nuklearnih elektrana. U svakom slucaju u Srbiji nuklearnih elektrana ima veoma malo...
Sto se tice VW, nije mi jasno da je od 2007, od kada su VW celnici znali za ovo, da nisu nista uradili da modernizuju motor, jer sada ne znam kako misle da ga naprave ekoloski prihvatljivim a da ne izgubi na snazi i poveca potrosnju.
U svakom slucaju bice zanimljivo videti kako ce na prvom mestu vlasnike automobila iz VW grupacije "zbrinuti".
Evo odakle se stvorio problem za VW. Ovi ljudi diriguju svime.
Električni automobili su trenutno najveća ekološka prevara. Jer nisu ekološki, naravno. Zato što se bar 80% svetske električne energije proizvodi u termoelektranama koje nemaju efikasnost kao SUS motor.
A te "solarne ćelije", to je igra za narodne mase. Jer da bi je jedan kamion - šleper pokretao, potrebno je celu Avalu opasati takvim panelima.
Znači, Elon Mask, je veći šarlatan od onoga ko je u VW smislio taj pokvareni softver.
Ja mislim upravo suprotno, da elektroautomobili znatno manje zagadjuju sredinu, ali da ih upravo nafni lobi koci u tome i da oni upravo pustaju ovu pricu koju ti pricas.Moj rezon je jednostavan.Ko je moćniji? Ekološka prevara koja ide na štetu Elektroproizvođača koji su u tesnoj vezi sa najvećim naftnim kompanijama i velikih autoindustrijskih giganata.Pa ko je toliko moćan da ih sve vara? Ta priča je šuplja kao i ona da globalno zagrevanje prevara.Dovoljno je da pogledaš vremenske prilike poslednje decenije i satelitske snimke severne kape u leto pre dest godina, pre dvadese godina i sad. Misliš da je Apple i Elon Musk moćnija ekipa od svih ostalih?Meni to bas nema puno smisla.
@ Bobo
Upravo tako. Električna energija koja se koristi sa napajanje elektromobila je takozvani višak energije koja je ionako proizvedena, to je struja koja praktično "čeka" na utičnici da bude potrošena i svakako bi bila proizvedena. Vozila na fosilna goriva, na svo to zagađenje od termoelektrana dodaju i izduvne gasove, tako da električni automobili možda nisu ekološki, ali su sami po sebi svakako manje štetni od ovih na fosilna goriva.
I ne kapiram zašto se većina domaćih vozača toliko upire da dokaže kako to što je VW uradio nije ništa strašno i kako to rade svi ostali? Kao da imaju akcije u toj firmi.
@Nino
Čudnije objašnjenje nisam čuo. Kao da neko proizvodi višak električne enrgije. Električne energje je manjak, a sve veće uvođenje električnih automobila će podići cenu električne energije u nebesa. Naravno, da njena proizvodnja u jednakoj meri zagađuje čovekovu okolinu. A proizvodnja električne energije iz alternativnih izvora, solarnih panela, vetroparkova košta bar 5 puta više od komercijalne struje.
frenki
a sta ti mislis, sobzirom da se u toku dana trosi vise energije nego nocu, sta se dogadja sa elektricnom energijom koju nocu ne potrosimo....sta mislis zasto je nocu struja jeftinija?
Ljudi do sada nisu ni imali neku preku potrebu da ulazu u alternativne nacine za dobijanje elektricne energije. To ce u narednih 50 godina da se drasticno izmeni.
Inace, bilo je istrazivanje na temu co2 potrosnje. Racunali su stavku po stavku, i sa uracunatom emisijom co2 pri proizvodnji elektricne energije, na kraju je elektricni automobil trosio manje co2 od najstedljivijeg dizelasa....
@zgrom i puca
Tako je u razvijenim zemljama se tačno zna koliko CO2 izbaci energetski sistem po kwh proizvedene energije.To je konkretno imate na testu AB, kad se vozi Tesla od nekoliko stotina konja i to kad se dobro prži oko izbaci 134 g CO2 po predjenom kilometru(toliko je struje potrošio, a zna se koliko se izbaci u nemačkoj CO2 za proizvodnju 1kw struje).Na primer odeš na bilo koji test ja sam pogledao Hondu Jazz i video da ovaj autić izbacuje 139 g CO2.Uz to kod emisije za automobile sa SUS motorima nije uzeta u obzir emisija iz rafinerija koje prave gorivo.
zgrome, noću je jeftinija jer ne radi privreda pa elektrane nisu napregnute i na taj način se stanovništvo podstiče da više troši noću, da se rastereti danju. Inače, ne može postojati višak električne energije, može samo višak kapaciteta za njenu proizvodnju. Što se više troši, elektrana je opterećenija i troši više goriva/vode za proizvodnju.