home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prodaja novih vozila na nemačkom tržištu povećana je u septembru 5,0 do 6,0 odsto, na oko 275.000 jedinica, uprkos aferi s Folksvagenovim dizel automobilima, objavio je Rojters, pozivajući se na neimonavni izvor iz nemačke industrije vozila.

Kako se navodi, ovaj podatak sa tržišta automobila ukazuje na to da afera s lažiranim testovima o emisiji štetnih gasova, obelodanjena 18. septembra, u ovom trenutku nema značajnog uticaja na prodaju vozila u Nemačkoj. 

Od početka godine do kraja septembra na tom tržištu prodata su 2,4 miliona vozila, što predstavlja rast od takođe 5,0 do 6,0 odsto, navodi isti izvor, precizirajući da se rast u ovogodišnjem septembru prevashodno duguje stranim markama.

Od ponedeljka zabrana prodaje spornih Folksvagena u Švajcarskoj

Odluka o privremenoj zabrani prodaje vozila grupe Folksvagen, opremljenih spornim softverom koji lažira podataka o emisiji štetnih gasova, u Švajcarskoj će stupiti na snagu u ponedeljak, 5. oktobra, saopštilo je Udruženje za puteve (OFROU).

Kako se navodi, u saobraćaju na putevima Švajcarske više se ne mogu naći nova vozila ovog porzvođača ili polovna kupljena u inostranstvu, pogođena tim skandalom, prenosi švajcarski list 24 sata.

Ova mera odnosi se na automobile marke "audi", "seat", "škoda" i "folksvagen", proizvodene između 2009. i 2014. godine, u kategoriji emisije gasova "euro 5", i opremljene dizel motorima u verziji 1,2 litra, 1,6 i 2,0 litra, precizira OFROU.

Vozila koja su već na švajcarskim putevima nisu pogođena ovom zabranom i mogu se i dalje koristiti ili prodavati na tržištu polovnih automobila, dodaje se u saopštenju.

Kompanija AMAG, najveći uvoznik Folksvagenovih automobila u Švajcarskoj, objavila je da je aferom u toj zemlji pogodjeno do 129.000 vozila različitih marki tog nemačkog proizvodjača.

Francuska sumnjiči Folksvagen za "tešku prevaru"

Parisko tužilaštvo otvorilo je preliminarnu istragu zbog sumnje da je nemački proizvođač automobila Folksvagen učinio "tešku prevaru", izjavio je danas za Rojters jedan zvaničnik iz kancelarije tužioca.

Ovo je još jedna u mnoštvu pravnih istraga s kojima se nemački proizvođač automobila suočava nakon što su američki istražitelji otkrili da je kompanija nameštala rezultate ispitivanja emisija štetnih gasova iz vozila.

Francuski zakon o zaštiti potrošača predviđa zatvorske kazne od pet godina i novčanu kaznu od 600.000 evra (669.600 dolara) za teške prevare, navedeno je iz kancelarije tuzilaštva, prenosi Rojtres.

Vlasti za zaštitu potrošača i kontrolu prevara u Francuskoj su pokrenule zasebnu istragu o tome da li je VW varao na eko-testovima emisije gasova, fokusirajući se posebno na softver uređaja u vozilima.

Rezultati tog ispitivanja, koje nije krivično istraživanje, očekuje se u novembru ili decembru.

Folksvagen je saopštio da je u Francuskoj bilo 946.092 vozila opremljenih motorom EA 189, koji su "prozvani" za manipulacije rezultatima testova o zagađenju vazduha.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1405



Komentari

Ovo je suština:
"Vozila koja su već na švajcarskim putevima nisu pogođena ovom zabranom i mogu se i dalje koristiti ili prodavati na tržištu polovnih automobila, dodaje se u saopštenju"
Dakle, "pravni" problem za vlasnike ne postoji. Za sada. A verovatno ni ubuduće.

Autor moron 02 Okt 2015, 12:46

Ja bih se drzao podalje od VW grupacije, za svaki slucaj.

Autor Eki 02 Okt 2015, 13:15

Eki
Upravo to.
Mogu oni da se štite, podmićuju itd, ali kupci će ih bojkotovati.

Autor MB 02 Okt 2015, 13:20

VW ce biti bojkotovan isto onoliko koliko je i Toyota bila bojkotovana kada su Amerikanci pokusali da podmetnu aferu sa patosnicama.

Jednostavno, najbolji automobili ne mogu biti bojkotovani sto je o proteklom periodu Toyota dokazala.

Autor vojvoda 02 Okt 2015, 15:08

Ukoliko se ne varam Tojoti nije biloa zabranjena prodaja, ni na jednom trzistu.
Najbolji sigurno nisu oni koji varaju i ne mogu da zadovolje propise, dok drugi to mogu.
To sto je EK tolerisala Folcikinu prevaru, EPA nije i sve je izaslo na videlo.
Ljudi bi bili u zabludi da se i EPA ophodila kao EK.
Kako god, treba da plate ogromne kazne, jer su svesno, namerno i planski varali, pa opet nek varaju...
Ostaje problem resenja "prevare", kako ce biti resen problem, to je najvece pitanje.
Kazu da ce biti losije performanse, povecana potrosnja, pa sumnjam da ce vlasnici "najboljih" biti srecni tim "resenjem".
A neki ovde velicase VW, "VW odlican, sta fali uzeti njihovo itd".
Cirkus, "Das prevarant" !
Koji crnjak, malopre videh dok sam prao auto, neki majstor turira auto, oblak dima, kao na onim klipovima sto ismevaju VW.
Pogledam da vidim koji je auto, kad ono stari Pasat karavam. :)
Bas crnjak...
Jos gore nego ovako :

https://www.facebook.com/HellaflushRC/videos/842386932544314/?pnref=story

Razumem da ima ljubitelja "Nemaca" koji brane po svaku cenu Nemce, kao Japano fanovi Japance, ali braniti neodbranjivo je suludo.
Ja sam ljubitelj Nemaca, ali onih najboljih.
A nesto sto je ocigledno , prevara, priznata prevara, treba da snose posledice, a prevaranti nesposobni da zadovolje Euro 5 sigurno ne mogu da se svrstaju u najbolje.

Autor MB 02 Okt 2015, 15:27

VW moze imati blagi pad prodaje u narednih 5-6 meseci i to je to. Ovu situaciju ce iskoristiti da istakne ekolosku nastrojenost euro 6 motora (koji se sad i prodaju (i dizeli) i nisu obuhvaceni aferom, slicno kao sto je merc isticao serijski opremljenu A klasu ESP-om nakon prevrtanja na "testu severnog jelena".
Treba ih fino "odrati" kaznom jer nisu smeli dozvoliti takav propust, ali da ce ih nesto posebno ugroziti nece.
Kao sto neko gore napisa - ni toyota nije propala nakon problema sa papucicom gasa, sigurno da nece ni vw zbog ovog skandala.

Autor Damko 02 Okt 2015, 16:35

Postoji velika razlika izmedju Toyota slucaja i VW slucaja.
Toyota je pustila u prodaju auto sa greskom, za koju ocigledno nisu znali, dok je VW namerno varao i ugradio sporni softver da bi lazno napravio auto ekoloski prihvatljivim.
VW moze samo da prizeljkuje Toyota-in slucaj...

Autor Eki 02 Okt 2015, 20:55

Eki 20:55
U pravu si.
A i Tojoti koliko znam nigde nisu zabranjivali prodaju.
Folciki se više ništa ne može verovati, trebalo bi im ispitati i benzince i celu gamu.
Možda će Folcika da sve ovo reši na neki volšeban način.
Recimo falsifikuju ponovna ispitivanja. :)))

Autor MB 02 Okt 2015, 21:05

Naravno da prodaje u Nemačkoj raste jer Nemci pomažu svojoj kompaniji kad joj je najteže. Kod nas bi jedva dočekali ovako nešto da ocrne fabriku.

Autor B.M 03 Okt 2015, 08:04