
Kako pišu Vrele Gume, povodom objave auto giganta Folksvagena da čak 11 miliona vozila tog proizvođača ima ugrađen softver koji lažira podatke o štetnim izduvnim gasovima, kao i sopštenja nemačkog federalnog KBA, Consumers International (CI) – međunarodni savez potrošačkih organizacija, obratio se izvršnom direktoru ove kompanije.
Između ostalog, u pismu se navodi:
CI izražava duboku zabrinutost zbog otkrića u vezi falsifikovanja razultata emisije štetnih gasova na određenim dizel motorima vaših automobila. Ove aktivnosti značajno su uzdrmale poverenje potrošača u vašu kompaniju ali i u celu auto industriju.
Consumers International iskazuje međunarodni nivo podrške za sve članice (više od 240 u 120 zemalja širom sveta), među kojima se nalazi i Nacionalna organizacija potrošača Srbije. Ističemo važnost ravnopravnog tretmana za sve kupce VW automobila bez obzira na zemlju kupovine.
Bitno je istaći da potrošači imaju pravo da voze automobil koji zapravo misle da su kupili; da se u potpunosti nadokanadi bilo kakav gubitak i da budu pravilno informisani.
Iz navedenog pozivamo na sledeće:
- Momentalni prekid prodaje onih vozila za koje je utvrđen lažni podatak;
- Aktivno obaveštavanje potrošača o tome koji modeli imaju ugrađen „lažirani“ motor (uključujući model, godinu proizvodnje i tržišta prodaje);
- Obezbediti potpun opoziv svih takvih vozila u transparentnoj komunikaciji sa potrošačima – vlasnicima automobila, posebno u delu koji se odnosi na promene koje će uticati na performanse i bezbednost;
- Uveriti potrošače da su izuzeti iz svih troškova kao posledice uklanjanja spornog softvera i pružanje nadoknade za bilo kakav gubitak tokom trajanja intervencije.
Izvor: Nacionalna organizacija potrošača Srbije
Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine
30 Volkswagenovih funkcionera pred suspenzijom
Događaji u vezi sa Volkswagenovim „dizelgejtom“ se ne stišavaju, a po svemu sudeći će stvari biti još gore.
Od početka čitave afere, Volkswagen se držao stava da je za sve kriva mala, izolovana grupa. Međutim, „Der Spiegel“ tvrdi da je najmanje 30 funkcionera znalo šta se dešava, kao i da će mnogi biti suspendovani zbog svojih uloga u skandalu. U članku se citiraju i obe spoljne istrage, gde je jednu naredio VW a drugu vodi američka advokatska firma Jones Day, uz navođenje preliminarnih rezultata.
Izveštaj je na neki način „šamar u lice“ Majkla Horna, šefa Volkswagenovih američkih operacija, koji je pod zakletvom dao izjavu pred američkim kongresom prošle nedelje. Horn je nedvosmisleno tvrdio da je skandal izazvan od strane „pojedinaca“, okrivši neku odmetnutu grupu IT inženjera (mada je i sam priznao da je teško progutati takav argument). Ukoliko se ispostavi da je i on bio među 30 umešanih funkcionera, ili da je na neki način povezan sa dešavanjima, mogao bi da se nađe u veoma ozbiljnom problemu.
„Der Spiegel“ je takođe citirao VW-ovog inženjera koji je rekao da bi bilo koji dizel motor, kao što je EA188, EA189 ili EA288, koji bi prošao bez skupe kontrole emisije, izazvao podozrivost kod bilo kojeg razvojnog inženjera motora.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen