home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vodeći izvoznik u Srbiji, kompanija "Fiat Chrysler Automobiles" i dalje čeka dobijanje novog modela ali i ishod pregovora o bescarinskom izvozu modela "500L" na rusko tržište. Trenutno je u "Fiat"-ovoj fabrici u Kragujevcu smanjena proizvodnja pa zaposleni opet imaju neradne dane što je uticalo i na njihove mesečne zarade.

Neradni dani, prekidi u proizvodnji, neostvarena obećanja o dobijanju novog modela kao i izvozu na nova tržišta poput ruskog, zabrinuli su radnike u fabrici automobila u Kragujevcu.

- Ono što je najveći problem je što smo mi pokušavali da se država kao suvlasnik 33% akcija aktivno uključi. Zbog toga smo još od 2014. godine stalno pisali i premijeru i predsedniku države, jer je činjenično stanje takvo da proizvodnja neće biti uvećana bez novog modela ili nekog novog tržišta - kaže Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata u "Fiatu".

Dnevnica zaposlenima u "Fiatu" je neradnim danima umanjena pa tada dobijaju 65% od pune zarade.

- Jedna nedelja u toku meseca otpadne ili dve nedelje i onda dolazimo u takvu situaciju da smo ispod tog nekog republičkog proseka, tako da naši radnici sada imaju platu nešto ispod 40.000 dinara, što je apsolutno nedovoljno za jedan normalan i život, a naročito je nedopustivo to u jednoj multinacionlanoj kompaniji koja je na svetskom glasu - kaže Zoran Marković.

Iako je fabrika u Kragujevcu projektovana da proizvodi 300.000 jedinica trenutno se u pogonima fabrike radi trećinom kapaciteta, rukovodstvo fabrike nije želelo da se oglašava povodom sve češćih prekida u proizvodnji.

Radnici "Fiata" sve češće imaju neradne dane, a prekidi u proizvodnji trajaće do kraja godine. Bez novog modela ili novog tržišta neće se ni povećati proizvodnja u "Fiatu", što najviše i brine 5.000 zaposlenih u ovoj fabrici.

Izvor: Ekapija.com



čitanja : 1253



Komentari

Rusko trziste sigurno nece pridoneti prodaji 500L. Prodaja Fiata u Rusiji je na nivou statisticke greske.

Autor EsE 29 Okt 2015, 14:13

Tako to biva kad drzava ne postuje ugovor. A radnici nemaju sta da se bune 40.000 je i previse ako mesecno ne rade dve nedelje.

Autor B.M 29 Okt 2015, 14:26

I kako to da sa platma od 350 evra i bescrainskim izvozom u celu Evropu nema investitora?

Odgovor lezi u: porez na dohodak 70%. Dazbine u odnosu na prihode: 80%, a i svako ulaganje se, takodje, oporezuje. Poslovanje u valuti drugoj nego Dinaru je zabranjeno. Bilo kakva dozvola se izdaje samo preko veze. Elektrosnsko poslovanje je zabranjeno.

Nemoguce je poslovati sem u koliko si drzava. A ovo ipak nije komunizam? Kako nije?

Autor Fordovac 29 Okt 2015, 14:41

Za 3 godine ce oni otici. Radnici ce ostati bez posla. A mi bez auto industrije. Zivi bili, pa videli.

Autor AQS 29 Okt 2015, 18:39

Nemam pasulja kod sebe da pogledam sta ce biti za tri godine.

Autor B.M 29 Okt 2015, 22:10