home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše "Blic", u priču o privatizaciji "Fabrike automobila Priboj" (FAP) uključila se češka "Tatra", pošto su pregovori o strateškom partnerstvu sa finskim "Sisu autom" zapali u ćorskokak.

Ni posle nekoliko meseci pregovora Vlade Srbije i "Sisu auta", koji je jedini dostavio privatizacionu ponudu i čiji vlasnik Timo Korhonenen je u maju prošle godine radnicima FAP-a najavio bolje dane u njegovoj kompaniji, stvari nisu pomerene sa mrtve tačke.

Izgledi da Skadinavci uđu u fabriku su minimalni, a razlog su, saznaje "Blic", uslovi Finaca.

- Zapelo je na prvoj tački pregovora. Vlada insistira na 600 zaposlenih od kojih bi 200 počelo da radi na dan pokretanja proizvodnje. Finci su odgovorili kontrauslovom - investicijama i garancijama koje bi snosila vlada, a koje su nerealne. O kojoj sumi se radi, kakve investicije i garancije traže sagovornici ostalo je nepoznato. Ta tajna čuva se u Vladi - saznaje "Blic" od sagovornika upućenog u pregovore.

Saznanja "Blica" donekle potvrđuje Zoran Zaković, generalni direktor FAP-a, koji kaže da se u pregovorima sa Fincima nije odmaklo jer se zbog zakonske regulative ponuda Vlade nije približila onoj koju su dostavili Skandinavci.

Krah pregovora sa "Sisu autom" menadžmentu i sindikalcima FAP-a nagovestio je i premijer Aleksandar Vučić koji nije detaljisao o uslovima Finaca, ali je predočio da traže nerealno veliki novac. Vučić je ipak obećao kamiondžijama da ih država neće ostaviti na cedilu i da "Sisu auto" nije poslednja nada.

Na ovo upućuje i činjenica da je u Priboju boravila delegacija "Tatre".

Česi su se obratili Vladi i poslali pismo o namerama. Mada nisu stavili cifre na sto, saznali smo da su mnogo ozbiljniji i konkretniji od Finaca, i kada su u pitanju radna mesta i obim proizvodnje. "Tatra" je pre četiri godine promenila vlasnika i za ovo vreme prošla put od tačke na kojoj se danas nalazi FAP do jedne od najozbiljnijih autokompanija u Evropi, priča izvor tog lista.

- Češki biznismen Jaroslav Strand, vlasnik kompanije "Excalibur group", koja je kupila "Tatru", krajem avgusta je posetio fabriku povodom potencijalne saradnje. Znamo da je premijer Češke bio u Srbiji, znamo da je premijer Vučić zadužio neke ljude da pregovaraju sa "Tatrom" - kaže Zoran Zaković.

Izvor: Blic.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FAP



čitanja : 829



Komentari

Nakraju /KAMAZ da hi kupi.

Autor Redzo 29 Okt 2015, 15:35

A prva tacka je "podmazivanje" politicara ?!

Autor AQS 29 Okt 2015, 18:29

Kamaz naravno i eto nam kamion

Autor Nikola 29 Okt 2015, 18:38

Bio nekad ponos SFRJ a sad sisa jbt. https://youtu.be/ghWMW25sXOU

Autor Renault Terminator 29 Okt 2015, 19:04

Štrajkovali, umešao se premijer lično, verovali mu ... i tako to biva.

Autor CaMIRO 29 Okt 2015, 23:16

Pre bih rekao da Finci vise nisu hteli da cekaju.. Nerasciscena imovina, nekoliko sindikata, visak radnika, sve se to trebalo zavrsiti za dve godine koliko traju pregovori. Ni od Tatre nece biti nista, to se samo teše.

Autor B.M 30 Okt 2015, 07:24