Nosi naziv 4x4 Urban, sa 82KS i solidnom opremom košta 11.990 evra
Predstavljena je 1977. kao Lada Niva, a reč je o terencu niže klase (374 x 168 x 164 cm) sa samonosećom karoserijom, pa se može klasifikovati i kao SUV. Na raznim tržištima se prodavala i kao Taiga, Bushman, Diva...
Može se naručiti i produžena verzija sa 422 cm.
Mada su je mnogi otpisali, jednostavna, pouzdana i veoma efikasna verzija za mnoge je i dalje pravi izbor. Zbog toga je nemačkom tržištu ponuđena verziji 4x4 Urban, s proverenim benzincem SOHC/8V, koji iz 1690 ccm razvija 82KS. Pogon je 4x4 s dodatnim reduktorom i 5-stepenim menjačem.
Postiže 137 km/h, do stotke ubrzava za 19 sekundi, a prosečno troši 9,5 litara.
Lada 4x4 Urban za 11.990 evra nudi i klimu, alu točkove, prednja stakla na struju, grejanje prednjih sedišta... Kokpit je prvi put, nakon 1995., temeljito redizajniran. Zanimljiva ponuda, koja malom, ali veoma efikasnom ruskom 'offroaderu' garantuje uspeh u zanimljivoj tržišnoj 'niši'.
Izvor: Autoportal.hr
Euro 6 engine.
Prohodnija od G klase. Gde ona na terenu potone, niva prodje.
Prohodnija moguce, ali euro6 kod SOHC/8V motora moze biti samo na papuiru.
Da po euro normama postoji limit za CO2, ovaj motor verovatno ne bi zadovoljio ni euro3. Kao ni većina drugih atmosferskih benzinaca bili oni 8v ili 16v.
Imam Nivu 1,7 sa karburatorom. Prosek od 9,5l/100 km je realnost, samo da je karburator dobro uštelovan. Kod ovih novih nema šta da se šteluje. ECU sve radi sam.
@damko
Verovatno za (bolju) ventilaciju kabine. Dosta automobila iz te dobi, kada je Niva projektovana, imali su otvore u C stubu.
Ja mislim da su to antivakum otvori,sto se kod modernih automobila nalaze ispod obloge zadnjeg branika.
Da, ono u C stubu je ventilacija.
Prešao sam sa "nivuškom" dosta kilometara, "par desetina" hiljada, najpre sa 4-stepenom verzijom, a posle sa High-Tech izdanjem sa 5 brzina (koja je trošila zanemarivu količinu goriva u odnosu na onu prvu).
Da, tamo gde "stane", u sneg ili drugu nedovoljno tvrdu podlogu propadne, G klasa ili Pajero, niva i ostali lagani terenci prolaze.
Istina, znalo mi se desiti da i mene izvlači Timberjack ...
Jedina stvarna mana lade nive je mali rezervoar (zato sam uvek nosio vojničku kantu od 20 litara u gepeku). Jednom sam ostao bez goriva posle manje od 200 km ...
Realno, "ona prva" trošila je oko 12 na otvorenom, grad 16-18, a preko 90km/h su ispadale sve zubne plombe. Druga kao da nije ni trošila...
Može li mi neko potvrditi informaciju da je Niva nova u SRB tamo negde oko 2006 koštala oko 6000€?
Poz
Raziel
to nije moguce, toliko su kostali stari Chevrolet Spark Fiat Seicento u baznim verzijama, bez vazdusnih jastuka...
Pozdrav
Moguće je. Do 2004.-2005. je bilo i modela sa karburatorom koji su koštali cca 5000 €. Oni su se uglavnom i prodavali.
meganed
da, ali bez carine i poreza!
Secam se da je tih godina u SAT plusu bio tekst o najjeftinijim novim vozilima na trzistu a to su bili napred navedeni...
Raziel
Ne, prilikom "prelaska" sa EURO 3 na EURO 4 lada niva je kod nas poskupela sa 8.000 na 8.400 eura.
Sećam se tog "detalja" i "polemike" ( pravdanja uvoznika ) zbog rasta cena.
Ali, recimo, znam da je 1989. lada niva koštala oko 9.000 maraka.
Fury
Vozio sam samo "AWD" preko 15 godina. U pitanju su bile sirotinjske varijante "AWD"-a u odnosu na mečku G klase, Pajero i slično (niva i kratka vitara, prvo je imalo jedno sa oko 1.100-200 kg, a drugo samo 970 kg).
I bezbroj puta sam "na terenu" imao prilike da se uverim da veća masa "terenskog vozila" nije nikakva komparativna prednost, već je to ogromna mana.
Osim ako ti misliš da se na mekšem terenu bolje snalazi "terenac" od oko 2,5 tone od onoga koji je oko dva puta lakši.
Naravno, sve ima svoje objektivne granice (osim ludog čoveka), pa čak i superlagana vitara može da "potone" (dešavalo mi se).
A koliko je bila lagana, svedoči i činjenica da joj je pritisak guma (dimenzija 195/75x15) bio uvek normiran na samo 1,6 bara.
Zamisli mečku da joj gume "naduvaš" na 1,6 bara :) Neko bi pomislio da je guma probijena ...