
Ovde prvo podsećanje da je u maju ove godine i zvanično potvrđeno da je Lamborghini Urus dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju, kao i to da će se praviti u Italiji.
Ranije se naime razmatrala i opcija da se Urus proizvodi u Slovačkoj, ali je zahvaljujući ponudi italijanske vlade o značajnim poreskim olakšicama Lamborghini na kraju odlučio da će se serijski Urus proizvoditi u fabrici u Sant’Agata Bolognese u Italiji.

Predstavnici Lamborghinija su u međuvremenu najavili da će serijski Urus biti sličan konceptu, a sada je stigla i zvanična potvrda da će se pod njegovom haubom naći 4,0 litarski V8 twin-turbo motor.
To su za medije potvrdili prvi čovek Lamborghinija Stephan Winkelmann i šef za istraživanje i razvoj Maurizio Reggiani, pri čemu se posebno naglašava da ovaj motor ne koristi niko drugi. Takođe, najavljuje se da će biti i najjači u klasi, ali konkretne brojke za sada nisu saopštene.

Postoji i mogućnost da će se Urus nuditi i u plug-in hybrid varijanti, a u svakom slučaju pogon ostaje na sva četiri točka.
Proizvodnja Urusa će međutim početi tek 2018. godine, i to će biti treća Lamborghinijeva modelska linija. Po ranijim najavama, proizvodnja Urusa u Italiji će dovesti do zapošljavanja do 500 radnika, a proizvodiće se oko 3.000 komada godišnje (najviše za kupce u Kini, Rusiji, SAD-u i Velikoj Britaniji).

Winkelmann je ranije između ostalog izjavio da je to trenutak za ponos svih u Lamborghiniju, budući da će treća modelska linija pomoći stabilnom rastu kompanije i označiti početak nove ere.
Takođe, proizvodnja novog SUV-a u fabrici Sant’Agata Bolognese demonstrira njihovu posvećenost u očuvanju vrednosti oznake "Made in Italy" širom sveta.
Treba podsetiti da je Urus u formi koncepta predstavljen još 2012. godine, kao i da je dugačak 499 cm, širok 199 cm i visok 166 cm.
Serijski Urus bi premijeru mogao da ima u septembru 2017. na sajmu automobila u Frankfurtu ili u martu 2018. u Ženevi, dok bi njegova cena mogla da se kreće negde oko 200.000 funti.
Na kraju, ako Urus bude uspešan, Winkelmann najavljuje da bi Lamborghini u svoju ponudu kasnije mogao da doda i manji crossover, kao što je to uradio Porsche sa Macanom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Svaka čast, prvo potpuno novi V12 za Aventadora, sada razvijaju i novi V8
Nije atmosferski, mada to u ovo vreme niti najmaje čudi.
Poz