
Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je danas objavila izveštaj o najnovijoj, decembarskoj seriji crash testova bezbednosti.
U testiranju su učestvovali sledeći modeli: BMW X1, BMW Z4, Infiniti Q30, Jaguar XE, Jaguar XF, Kia Optima, Kia Sportage, Lancia Ypsilon, Lexus RX, Mercedes GLC, Mini Clubman, Nissan Navara, Opel Astra, Renault Megane i Renault Talisman.

Od ovih 15 automobila, maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost je dobilo 11 automobila, dva su ocenjena sa četiri zvezdice (Mini Clubman i Nissan Navara), jedan sa tri zvezdice (BMW Z4), a jedan sa samo dve zvezdice (Lancia Ypsilon).

Više detalja možete pročitati na sajtu Euroncap.com
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Na sminku megana moze se videti inaj manji ekran za koga su svi pitali.
Mislim da treba da uvedu i test malog bocnog preklapanja, kao u USA, vrlo bitna stavka, a i cesta situacija u saobracajnim nesrecama.
Ono sto mi je ovde vrlo interesantno je vrlo dobar rezultat Navare, pre par godina su "kamioneti" imali toliko lose rezultate na ovim testovima da je to stvarno izgledalo zabrinjavajuce.
Primetna je velika strukturna cvrtina u srednjoj klasi (XE, Optima, nesto slabiji Talisman), a Lancia je totalno podbacila, deluje da kolena nastavljaju put, a glava zauzima neki po zivot opasan polozaj.
I jos jedna stvar, kad se pusti snimak bez slow motiona, kad se udara u nepokretnu prepreku pri 50 kmh, ono je jezivo. Shvatis da sva ta tehnologija koju spolja ne vidimo, a na kojo radi toliko ljudi i na kojoj se (sa pravom) toliko insistira, ima sekundu vremena da spasi zivot putnicima. Jezivo. Vise ovakvih snimaka bi definitivno podigli svest o ponasanju u saobracaju, ali malo je onih koji imaju zelju to da pogledaju. Ovo treba da bude obavezan deo u toku obuke za polaganje vozackog ispita. Kod nas i dalje mnogi misle da se gine tek ako se vozi preko 100 kmh, a ko pogleda sta se desava na 50 kmh shvatice o cemu pricam. Cak je 50 kmh (pre)velika brzina za udarac u nepokretnu prepreku.
Zašto se pri frontalom udaru sa "polovičnim preklapanjem" nekima otvaraju vazdušne zavese, a nekima ne?
Kod onih gde se ne otvore zavese, glava vozača "pri povratu" obično udari u B stub ( kao megane, npr.).
Ne secam se da je neko skoro osvojio dve zvezdice... cak i onaj kineski MG3 je osvojio 3, a vozila u A-segmentu osvajaju po 4 bez problema...
Vidim da se Lancia cak i zapalila, kako pise na u izvestaju...
Orlo
Ne cudi jer su svi novi modeli osim Lancie, ne kapiram sto testiraju stare modele...
P.S. iz 2011.godine sa update 2015.novim grilom i dve nove boje...!?!
@carobnjak
Da ulazu u aktivne sisteme bezbednosti mozda i nisu trebali, s obizrom da je prodaja mala, ali su mogli da uloze u pasivnu bezbednost i ojacaju karoseriju gde treba jer su znali da ce ici na testiranje... ovako i dalje srozavaju i ovako nizak imidz... Panda je 3 zvezdice osvojila...
Orlo
Slazem se ali ko jos ulaze u stari model koji ce se ugasiti?
I Panda je vec zastarela, a znas da je sva lova otisla preko, nastavak sledi...
P.S. svi prethodni modeli su imali 5*, i to medju prvima. Naravno, kriterijumi su poostreni, ali tek novi modeli ce se pokazati...
Inace na snimku se vidi da je kabina netaknuta kao i kod vecine. Sta je to toliko bilo lose, i gde ti vidis paljevinu?
Meni nije jasno zašto je uopće Ypislon testiran.
No svakako se ne slažem sa današnjim testovima i bodovanjem na račun aktivnih sistema sigurnosti uz slobodnu procijenu hoće li ili ne neki model biti prodavan sa njima, a ne hoće li ih imati kao opciju. Totalna debilana. Da ne govorim kako je za pasivnu sigurnost test valjda isti od 2009., a neka auta su tada dobijala bolje ocjene nego ova danas. Danas ih dizajniraju tako da se test taman prođe za 5 zvjezdica.
@carobnjak
Ovo pise na sajtu Encap-a, a pisalo je i na sajtu Worldcarfans na dnu teksta:
Note: Moments after the offset frontal barrier test, a fire started in the engine compartment, a consequence of the battery positive terminal shorting out and setting fire to brake fluid leaking from the reservoir. This is a rare occurrence: Lancia had not seen this phenomenon in any of their development tests and are not aware of any real-world cases. Nevertheless, the company has investigated the issue and are introducing a countermeasure into production in early December.
http://www.euroncap.com/en/results/lancia/ypsilon/22030