
Riselshajm. Euro NCAP je potvrdio integritet sveukupnog bezbednosnog koncepta nove Opel Astre. Na najnovijem testiranju, čiji su rezultati objavljeni danas, Euro NCAP je nagradio novu Astru sa maksimalnih pet zvezdica. Potpuno novi Opelov hečbek sa petoro vrata ostvario je visoke ocene u svakoj kategoriji ispitivanja – zaštiti odraslih putnika, zaštiti dece, zaštiti pešaka i bezbednosnoj asistenciji.
Opelov cilj, kada je u pitanju bezbednost putnika u putničkim automobilima i lakim komercijalnim vohzilima, je optimizacija zaštite u realnom saobraćaju i u slučaju sudara. Nova Astra nije izuzetak, a osnovu pruža integrisani koncept pasivnih i aktivnih bezbednosnih sistema.
Stabilni putnički odeljak je dizajniran u cilju osiguravanja što minimalnijih deformacija i u isto vreme pružanja što je moguće više prostora za preživljavanje prilikom sudara. Da bi se adekvatno apsorbovala energija prilikom sudara, prednji deo, bokovi i zadnji deo putničkog odeljka su okruženi deformabilnim zonama, koje obezbeđuju kontrolisano oštećivanje.
Unutar kabinskog prostora, novu Astru karakteriše trodelni pristup sistemu vazdušnih jastuka, koji se sastoji od prednjeg i bočnog vazdušnog jastuka za zaštitu grudi i karlice vozača i suvozača, uz zavesaste vazdušne jastuke pune dužine za putnike napred i pozadi. U kombinaciji sa naprednim predzatezačima zaštitnih pojaseva sa graničnicima opterećenja smeštenim na karoseriji vozila, predzatezačima u pojasu krila zakačenim za sedišta i integrisanim panelima na sedalnom delu sedišta koji sprečavaju klizanje tela ispod pojasa, nova Astra obezbeđuje maksimalnu zaštitu za putnike i redukuje verovatnoću povređivanja.
Visoke standarde koje prati nova Astra kada je reč o zaštiti odraslih putnika, dece i pešaka, prate i aktivni bezbednosni i sistemi asistencije, koji su pravo remek delo tehnologije.
Sistemi upozorenja izlaska iz vozne trake i održavanja vozila u željenoj voznoj traci, ne samo što upozoravaju vozača, već i blagom asistencijom koriguju upravljanje ukoliko Astra odluta van svoje trake. Prednji sudari mogu biti izbegnuti ili ublaženi zahvaljujući automatskom kočenju u slučaju nužde, integrisanoj asistenciji pri kočenju, upozoravanju čeonog sudara i indikaciji o rastojanju u odnosu na vozilo ispred. Sistem upozorenja je optimizovan nizom svetlećih, crvenih LED dioda, koje se projektuju na vetrobran u vozačevom vidnom polju ukoliko je rastojanje u odnosu na vozilo ispred suviše malo a sudar neizbežan. Potrebni podaci za ove sisteme prikuplja Astrina mono kamera, instalirana na gornjem delu vetrobrana. Nova Astra je prvi velikoserijski automobil iz C segmenta sa mono kamerom, a u isto vreme je i prvi Opel koji rad sistema asistencije pri kočenju bazira na podacima koje dobija iz te kamere.
Sisteme aktivne bezbednosti i vozačke asistencije u novoj Astri zaokružuje tehnologija upozorenja prisustva vozila u „mrtvom uglu“ (koja koristi ultrasonične senzore sistema asistencije prilikom parkiranja u cilju upozorenja u vezi sa skrivenim opasnostima prilikom promene vozne trake, preticanja ili skretanja) i IntelliLux LED® matrično osvetljenje. Ova napredna tehnologija automatski prilagođava svetlosni snop u odnosu na trenutne uslove u saobraćaju i u svakom momentu nudi najbolje moguće osvetljenje.
Pored pet zvezdica za bezbednost vozača, putnika i ostalih učesnika u saobraćaju, nova Astra takođe nudi „pet zvezdica“ za zaštitu vozačevog novčanika i vozačke dozvole. Sistem detekcije saobraćajnih znakova u kontinuitetu prati podatke koje obezbeđuje mono kamera i upoređuje ih sa informacijama iz integrisane navigacije iz Navi 900 IntelliLink info-zabavnog sistema. Ograničenja brzine se u tom slučaju pokazuju na vozačevom displeju u klasteru instrumentacije, redukujući na taj način verovatnoću kažnjavanja zbog prebrze vožnje.
PR saopštenje - Opel
Ne sumnjam ja da astra ima pet zvezdica kada je opremljena savremenim elementima (sistemima) aktivne bezdednosti (AEB, Line Assist i sl.), ali je "problem" za potencijalne kupce (mnogih modela, pa i ove astre) što je ogromna većina tih sistema samo "opcija", a bez tih "opcija" nema tih pet zvezdica.
I onda su ljudi malo u zabludi ...
Kako ja da znam "koliko zvezdica" ima astra ( ili bilo šta) bez onih opcionih sistema?
@ moron
Sam EuroNCAP test je danas šaljive prirode, a već sam rekao zašto.
Znači oni proizvoljno zaključe čim to auto izađe hoće li većina prodanih imati ili ne ta tehnička rješenja.
Moje mišljenje je da to ne bi uopće trebalo imati utjecaja na konačnu ocjenu. Pazi, sva vozilo koja su sada dobila prošli mjesec imaju npr. manju ocjenu za sigurnost vozača nego npr. Giulietta. Nju sam namjerno izvukao jer je iza 2009. kada su testovi za pasivnu sigurnost isti kad danas, a ona izašla malo iza te promijene.
Znači oni taman dizajniraju auto da tek tako zadovolji, nerijetko taman, 5 zvjezdica.
N.N.
Ja mislim da je 2009. godine "frontalni sudar" simuliran pri 50 km/h (i samo "u punoj širini vozila), a posle (ne znam napamet od kada) sa 64 km/h (ali, osim sa 100% širine, i sa preklapanjem od 50%).
Ili grešim?
Ali se slažem da NCAP nekada malo liči na "Ošišanog ježa"
@ moron
Nisam siguran jesi li pogriješio, mislim da se nešto je mijenjalo u izračunu ocjene frontalnog sudara. No sami test je usporediv od 2010. pa sve do danas. Samo su sa vremenom dodavali neke stvari u bodovanje i minimalne ocjene za zvjezdice.
Činjenica ostaje da što se odraslih putnika tiče malo toga na cesti ima po njima ima veću sigurnost od Giuliette. U biti po njima samo Volvo V40.
Svakako me ne veseli gdje priča sa testovima ide.
@moron
Nije bilo ranije frontalni u celoj sirini, vec samo sa delimicnim preklapanjem i to od 40%, to su od ove godine uveli i to pri brzini od 50 km/h... bilo bi dobro da uvedu i sa malim preklapanjem kao u SAD...
U svakom slucaju su vozila bezbednija i cvrsca, bez obzira sto se proizvodjaci dovijaju da samo za specificno odredjen test ojacaju vozilo na nekim mestima kako bi prosao najbolje moguce test...
I u pravu si ovo i dovodi u zabludu, a problem su i ova nasa osiromasena trzista gde ova vozila cesto dolaze i klot, i sa manje bezbednosne opreme nego sto je standard... u svakom slucaju za (vecu i pravu) bezbednost se mora doplatiti, samo ono sto je pozitivno sto su ti sistemi sve jeftiniji a jedino EU regulative teraju neke proizvodjace da moraju da ugrade neke bezbednosne sisteme serijski... sasvim sigurno ce smesan broj ovih Astri, ali i drugih vozila, sa tom "opremom za 5*" doci na nase trziste a reklama ce biti nedvosmilena...