home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", beogradski proizvođač autobusa je pokrenuo predstečajni postupak u nadi da će poverioci prihvatiti UPPR. Ideja da potraživanja od 3,8 milijardi dinara konvertuje u kapital. Proizvodnja ne staje.

Beogradski proizvođač autobusa, koji duguje ukupno 3,8 milijardi dinara, nada se da će najveći poverioci prihvatiti Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR). On predviđa da se neobezbeđena potraživanja pretvore u akcije preduzeća, a obezbeđeni dug reprogramira na šest godina. Većinski vlasnik postala bi država, ali taj plan ostavlja šansu da se nekadašnji gigant u međuvremenu - privatizuje. Ukoliko naiđe zainteresovani ulagač.

Akcije bi, ukoliko se prihvati UPPR, dobili dužnici klasa B, C i D. Među njima su zaposleni, poreznici i ostale državne institucije, ali je ubedljivo najveći Fond za razvoj. "Ikarbus" mu duguje 1,55 milijardi dinara, a ukupan iznos duga koji bi se konvertovao iznosi malo više od tri milijarde dinara. Poverioci klase A, među kojima je najveća Banka Inteza s potraživanjem od 522 miliona dinara, bili bi isplaćeni tokom narednih šest godina.

- Iskoristili smo pravo i sami inicirali pokretanje predstečajnog postupka, što je logičan sled poteza - kaže, za "Novosti", Aleksandar Vićentić, generalni direktor "Ikarbusa". - Izradili smo još ranije UPPR. Znamo šta nam je činiti u predstojećem periodu i verujemo da ćemo za mesec, najviše za mesec i po, ostaviti sadašnje probleme iza sebe.

Njihov razlog za optimizam zasniva se na tome što "Ikarbus" ima sve više porudžbenica. Desetak autobusa iz kooperacije s "Mercedesom" već je prodato, a i na ulicama Beograda vozi se sve više autobusa koji silaze s proizvodnih traka ove fabrike. Povećan je i broj radnika. Očekuje se da će naredne sezone, kada u "Ikarbusov" autobus sa znakom "Mercedesa" budu ugrađivani motori "evro 6", krenuti prodaja i u zemljama regiona i EU.

Direktor Vićentić nije želeo da otkriva nove poslovne planove nekadašnjeg giganta, ali je činjenica da ga je naš poziv zatekao na službenom putu u inostranstvu, gde je u toku završna runda pregovora oko prodaje značajnijeg kontingenta naših autobusa.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1056



Komentari

Naizgled veoma optimistično u vezi sa nastavkom proizvodnje.
Samo, saglasno tom predloženom "Planu", svi kupci, koji su već avansirali buseve (a koji još nisu proizvedeni), ako se "Plan" usvoji, bi trebalo da postanu akcionari "Ikarbusa" u visini do sada plaćenog avansa !!! Iz toga posredno sledi da Ikarbus nema nameru da "dovrši" već plaćene buseve, već da kupcima duguje pare na ime avansa, a umesto da vraća avans, izdaju se akcije kupcima plaćenih buseva ...
A ako Ikarbus misli da nastavi proizvodnju tih buseva, onda kupci ne bi trebalo da postanu akcionari (kako to Plan kaže), već da dobiju buseve. Ne verujem da je bilo koji kupac, koji je buseve unapred platio poslednjih par meseci, imao viziju i želju da postane akcionar Ikarbusa (umesto da dobije buseve koje unapred plaća).
Jebe lud zbunjenog. Nevidjen diletantski pristup ...
Ko im je pisao taj "Plan", zaslužio je "Nobela" !

Autor moron 09 Dec 2015, 13:10

Zar ooni ne proizvode srpskog mercedesa ili nas je premijer mozda opet slagao?

Botovi na netu kazu da on nikad ne laze :)

Autor NemanjaBB 09 Dec 2015, 18:43

Za njih UPPR i jeste najbolje rešenje. Drugačije nemogu da se "otarase" duga. Kada se konsoliduju tj. kad otplate dugove tek onda treba se ići na privatizaciju, mada i ovo je već (doduše delimično) privatizacija.

Na ovaj način bi se mogle spasiti sve firme koje su nekada bile kičma ekonomije Srbije i ovih prostora kao što je to FAP, Zastava, Ei, Sloboda i druge firme.

Imovinom tj. ulaskom poverilaca u deoničku strukturu se može "otplatiti" dobar deo duga, a onaj deo koji prevazilazi imovinu da se reprogramira uz ponudu plana koji će dovesti do toga da se kroz pozitivno poslovanje otplati i taj deo i eto rešenja.

Poverioci nebi trebali da beže od tog rešenja jer to je jedini način na koji mogu da povrate svoja potraživanja i ne samo to, već čak mogu i da profitiraju tj. da dodatno zarade kroz napredak firme tako da što pre preuzmu stvar u svoje ruke to pre će i privreda (jača privreda, nova radna mesta) i država (nema više baanja para u propala preduzeća već čak i prihodi na osnovu poreza i sve veći prihodi kako firma raste) i sami privrednici da budu na dobitku (kako raste firma tako i vrednost koja je u rukama tih istih privrednika raste).

Velika negativna vrednost može da se pretvori u veliku pozitivnu vrednost. Za to nam trebaju privrednici što već imamo samo da država pristane na ovakav model i u svim drugim preduzećima koji su još uvek na njenoj grbači.

Autor Zastava 12 Dec 2015, 15:23