home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

„Folksvagen“ mora ponovo da osvoji poverenje kupaca nakon što je otkriveno da je varao na testovima emisija gasova iz dizelskih motora, izjavio je danas predsednik kompanije Diter Peč.

„Ponovno osvajanje poverenja je naš glavni prioritet i najveći izazov“, rekao je Peč na konferenciji za novinare u sedištu kompanije u Volfsburgu.

On je rekao da su poslednja dva i po meseca bili bez presedana u istoriji čitave grupacije „Folksvagen“, od kada je kompanija 18. septembra priznala da je varala na testovima emisija azotnog oksida.

„Bićemo nemilosrdni u traganju za odgovornima. Sve je na stolu. Ništa neće biti gurnuto pod tepih“, rekao je Peč.

„Folksvagen“ je ranije potvrdio da je u 11 miliona automobila širom sveta ugradio softver koji je smanjivao emisije štetnih gasova tokom sprovođenja testova, dok su emisije u realnim uslovima vožnje znatno veće.

Izvor: Capital.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen

Skandal s emisijom ugljen-dioksida datira od 2005.

Kako prenosi Tanjug, nemačka automobilska kompanija “Folksvagen” saopštila je da koreni skandala sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova datiraju još od 2005, ali da trenutna situacija, ma koliko bila teška, neće uništiti kompaniju.

Predsednik upravnog odbora "Folksvagena" Hans Diter Peč i izvršni direktor kompanije Matijas Miler izjavili su da je samo mala grupa zaposlenih odgovorna za manipulacije na testovima merenja emisije štetnih gasova u SAD i da nema pokazatelja da su članovi upravnog odbora umešani u najveću krizu u istoriji kompanije.

Skandal je izazvao turbulencije u automobilskim sektorima širom sveta, a postojala su i strahovanja da će se odraziti na celokupnu nemačku privredu, prenosi agencija Frans pres.

Iz kompanije je saopšteno da su dogovoreni koraci za poboljšanje nadzora razvoja softvera za motor, kako bi se izbegle bilo kakve buduće manipulacije na testovima merenja emisije.

Takođe je najavljeno uvođenje nove korporativne strukture koja bi trebalo da stupi na snagu početkom 2017, a navedeno je i da se ne razmatra prodaja nijedne filijale, jer je "Folksvagen" zadovoljan sa postojećih 12 brendova.

Peč je izjavio da se skandal ne može pripisati jednokratnoj grešci, već povezanom nizu grešaka koje traju od 2005, kada je "Folksvagen" lansirao veliku novu kampanju prodaje dizel automobila u SAD.

Kompanija je priznala da je sistemski podešavala softver u dizel automobilima da bi ispunila rigorozne kriterijume emisije ugljen-dioksida u SAD.

Sporni softver aktivira kontrolu emisije štetnih gasova kada automobil prolazi kroz testiranje, a deaktivira je tokom uobičajene vožnje radi poboljšanja performansi vozila.

Evropski zvaničnici bili su ti koji su američkim vlastima ukazali na problem sa softverom "Folksvagena" koji lažira podatake o emisiji štetnih gasova na laboratorijskim testovima, izjavila je predsednica kalifornijske ekološke agencije CARB Meri Nikols.

Zvaničnici "Folksvagen" se nadaju da će u narednih nekoliko dana ili nedelja postići dogovor sa američkim vlastima za zaštitu životne sredine kako bi mogli da otpočnu opoziv vozila u SAD pogođenih ovim problemom.

"Folksvagen" je prošlog meseca saopštio da je falsifikovao podatke o potrošnji goriva i emisiji ugljen-dioksida na oko 800.000 automobila prodatih mahom u Evropi i da na ime toga očekuje troškove od najmanje dve milijarde evra, uključujući kompenzacije za kupce.

Kompanija je ove nedelje saopštila da je loše procenila koliko je novih automobila pogođeno skandalom sa manipulisanjem vrednostima izduvnih gasova, ističući da je reč o znatno manjem broju vozila nego što je prvobitno procenjeno.

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 896



Komentari

Normalno. Svi dileri dobili 20% niže cijene nego do sada, a kako će to biti za kupce ćemo tek vidjeti.

Autor N.N. 10 Dec 2015, 18:23

Kupci Volkswagena će profitirati od Dieselgate afere jer će VW sad da se zainati i početi da pravi bolje i kvalitetnije automobile nego ikad. Možda čak unaprede i dizajn. Osveta VW-a se sprema...i biće prilično bolna za većinu konkurencije.

Autor MV 10 Dec 2015, 20:07

Pazi da ne pojeftine za krajnje kupce za više od jednog promila.

Autor PeZejac 10 Dec 2015, 21:46